Hallo, Ik had een vraagje ivm kolven. Mijn zoontje is nu 6,5maand en krijgt voornamelijk borstvoeding, krijgt ook al wat bijvoeding maar pas nadat ik gevoed heb. De bijvoeding op zich gaat wel super, hij eet echt alles heel erg graag en eet al best grote porties. Nu gaat hij sinds een week of 3 naar het kinderdagverblijf en daar vraag ik dus steeds om nog melk te geven voordat ze hem groente of fruit geven maar soms doen ze dit niet. Nu mijn vragen: -Kan het eigenlijk kwaad dat hij nu bij 2 voedingen minder of zelfs geen melk krijgt? -Voorlopig kolf ik ook nog 2x op het werk dus op de tijden dat mijn zoontje anders zou drinken (om de 3u) maar wanneer kan ik dit veranderen zodat ik maar 1x hoef te kolven? Of loop ik dan het risico dat mijn melkproductie achteruit gaat want dit is echt het laatste wat ik wil! Het liefst zou ik nog heel lang doorgaan met voeden dus zou het jammer vinden moest ik iets fout doen en het daardoor allemaal voorbij is. Bij het cb krijg ik de meest gekke adviezen dus die sla ik maar even in de wind Wil het echt juist doen. Bedankt alvast! Groetjes Jojo
Kan je aangeven welke voedingen je borstvoeding geeft? Op zich kan het wel hoor dat hij minder melk gaat drinken als hij ook meer eet. Je kan bijvoorbeeld als je thuis bent de borst combineren met de maaltijd (eerst de borst dan het vaste voedsel of zo tussendoor), en als jij er niet bent dan de melk in een bekertje bij de voeding, hij zal dan inderdaad wat minder drinken. In principe is het advies 100ml vocht per kilogram gewicht: dus bij 7 kilo 7x100= 700ml vocht/melk. Geef je 'sochtend, 's middags, avond en late avond dan zal dit dus echt voldoende zijn en kan je eventueel 1x kolven op een werkdag en op het KDV die voeding over 2 voedingen verdelen in een beker/fles?
Bedankt voor je reactie! Meestal zijn zijn drinktijden 6u30, 9u30, 12u30 bv + groente, 15u30 bv + fruit, 18u, 20u30 en dan om 23u nog een slapende voeding. Dit is dus op dagen dat we samen thuis zijn en dan doe ik ook net zoals jij zegt hem eerst de borst aanbieden en daarna nog groente of fruit en dat gaat prima zo. Eigenlijk zijn de enige voedingstijden dat hij minder of soms geen bv krijgt om 12u30 en 15u30 en dit dan enkel op de dagen dat hij in het kdv is. Het is dus mogelijk dat ik overga naar 1x kolven per werkdag? Nu waren de kolftijden op het werk ongeveer 10u30 en 13u30 dus mischien moet ik eens proberen overgaan om dan te kolven om 12u? Ik loop hier dan niet het risico mee dat mijn melkproductie sterk achteruit gaat? Omdat mijn zoontje op de dagen dat we samen thuis zijn nog wel erg veel drinkt. Wat een twijfels Fijn dat er iemand is zoals jij die een duidelijk advies kan geven want al die verschillende adviezen daar heb ik helemaal niks aan! Bedankt!
Eigenlijk zou ik het gewoon eens proberen en dan zou ik inderdaad ook gaan voor de voeding midden in (dus 1200 uur), je merkt het wel als dit te heftig is voor je productie maar ik denk dat dit wel prima kan. Als dat gesetteld is zou ik ook eens proberen om de voeding van 2300 op verzoek te doen (nu staat er slapend, ga er vanuit dat je zoontje slaapt, of slaap jij??) wellicht heeft hij die niet nodig?
De voeding van 23u geef ik inderdaad wanneer hij slaapt, haal hem slapend uit bed leg hem aan en dan terug in bed. Heb deze al eens proberen weg te laten en toen kwam hij weer om 3u voor een voeding... Vandaag eens geprobeerd om hem om 21u30 te voeden dus ben benieuwd wanneer hij nu terug om een voeding komt... Heb wel het idee dat hij die laatste voeding dus om 23u echt heel goed doordrinkt, drinkt dan meestal beide borsten mooi leeg. Ik probeer het deze nacht zo maar eens en dan zien we wel verder. Bedankt voor je antwoorden!