Jeetje mina wat heb ik een vreselijke nacht achter de rug ik ben helemaal kapot. Mijn zoon van 6 en mijn zoontje van 21 maanden hebben tegelijk de waterpokken! Zaterdag de eerste bultjes en toen viel het nog wel mee, gisteravond waren het er ineens ik weet niet hoeveel. De jongste ook hoge koorts en de oudste onder temp. De ene moest ik uitkleden en de andere aankleden. WAT EEN TOESTAND! Ik heb geen oog dichtgedaan ze lagen allebei bij mij in bed eerst de ene insmeren toen werd de ander wakker en die weer insmeren en de jongste die was echt niet van plan te gaan slapen om half vier . En maar willen krabben wat niet mag vreselijk gewoon! xxx jet
pff meid wat een gedoe. hoop dat je kids er gauw van af zijn maar zie dat je zwanger bent het is toch gevaarlijk voor zwangere vrouwen kinderen met waterpokken? of heb ik dat verkeerd begrepen. groetjes mopsje
hoi wat vervelend zeg! Je kan wel calendulan zalf halen dat helpt tegen de jeuk en als ze dan toch krabben, helpt het littekenvorming voorkomen. veel succes , maar dan hebben ze dat ook weer gehad toch? groetjes
Ik heb het nagevraagd hoe dat zit, en de Vk vroeg of ik de waterpokken heb gehad en idd na de geboorte van mijn jongste heb ik het gekregen en ben daar echt doooooooooooood ziek van geweest dus dan heb je die antistoffen in je lichaam en schijnt het geen kwaad te kunnen. Vanmiddag belt de huisarts nog even omdat de jongste astma heeft en er dan weer complicaties kunnen optreden dus ik zal het gelijk nog eens vragen . xxx jet
heh wat vervelend zeg voor je dat ze het beide tegenlijk hebben , 1 voordeel je bent er wel in 1 keer af beterschap @mopsje Risico's voor de zwangere vrouw en haar foetus Je kunt maar één keer waterpokken krijgen in je leven. Heb je het ooit gehad, dan is er geen enkel risico voor jezelf of voor de baby. Ook als je nooit waterpokken hebt gehad, is de kans dat je immuun bent 80%. Mocht je tijdens de zwangerschap toch waterpokken krijgen, dan is het afhankelijk van hoever je zwanger bent wat de risico's zijn voor je baby. Voor jezelf geldt dat je wat zieker zult zijn dan een kind met waterpokken. Ook kun je hoge koorts krijgen. Als dat zo is, dan is het belangrijk de koorts te temperen omdat koorts weeën op kan wekken en zo kan zorgen voor een vroeggeboorte. In een enkel geval kan er als complicatie een pneumonie optreden.
Yet wat vervelend! Ik hoop dat je kindjes senl zullen genezen, want dit is verschrikkelijk voor ze. Sterkte
oke bedankt dat vwist ik niet heb het ooit eens gehoord vandaar dat ik het vroeg je zal het niet weten is het altijd handig zo'n tip lijkt mij
Ik heb net de HA gesproken en ik hoef mij idd geen zorgen te maken voor mijn zwangerschap omdat ik het al heb gehad, zou dat niet zo zijn geweest is het alleen vervelend tegen de tijd dat ik zou moeten bevallen en ik zou het krijgen. Nu even een andere vraag. Die Calendulan van VSM heb ik Mentholpoeder werd mij bij de apotheek afgeraden dus heb ik niet gebruikt. Leuk die canlendulan maar het werkt voor geen meter, nu heb ik wel eens gehoord dat een bad met havermout zou werken wie weet daar iets meer over? xxx Jet
als de jeuk heel erg wordt kan je huisarts een middeltje uitschrijven tegen de jeuk weet alleen niet meer hoe het heet is alweer zolang geleden dat ze hier de waterpokjes hadden sterkte ben even aan het zoeken geslagen voor je Waterpokken: Vul je bad, pak een washandje en doe hierin havermout. Dompel het washandje met havermout enkele malen in het bad (badwater ziet "melk-wit"). Laat de waterpokken-patiënt hierin even baden. Eventueel de waterpokken even zachtjes "afdeppen" met het washandje. De waterpokken drogen na een paar daagjes helemaal in. En de jeuk verdwijnt !
Pfff..wat een pokkerige tijd zeg. Ik weet niet waarom de mentholpoeder is afgeraden, maar mentholgel smeert wel erg fijn uit en blijft ook beter zitten dan poeder. Succes ermee. Kwebbel
Kinderen boven de 2 jaar mogen mentholpoeder en mentholgel, daaronder wordt afgeraden. Je kan voor de jongste het volgende doen: afsponzen met lauwwarm water, of een lekker koud washandje. En calendula creme is eigenlijk geen goed alternatief. Het verhaal dat iemand maar 1x in zijn leven waterpokken kan krijgen is pertinent NIET juist, kinderen onder de 12 maanden hebben kans op herhaling. Volwassenen die er last van krijgen hebben in verhouding er veel meer last van, dan kinderen.
dank je Deb ik zal even vragen of mijn hubbie havermout wil meenemen. het is gewoon zielig hij loopt maar te huilen en met armen en benen te wiebelen en te zwaaien van de jeuk. Ze zitten overal gewoon ook op zijn piepie en dat lijkt mij erg pijnlijk ook. Die mentholpoeder is niet goed voor het volgende A gevaar voor ibhalatie aangezien hij last van zijn luchtwegen kan hebben en B omdat het de huid niet soepel houd en daardoor meer jeuk ontstaat. Ik zal eens gaan vragen hoe dat met de gel zit. dank jullie voor de reacties . xxx jet
ik las nog iets wat ook ik niet wist namelijk dat van het zout Zorg steeds voor schoon beddengoed en een schone pyjama, omdat de afgevallen korstjes in bed weer een extra jeukprikkel kunnen geven. Ook hier geldt weer, net als bij alle kinderziekten, dat het kind beter weinig kan eten, maar wel veel moet drinken. Bij waterpokken kan bovendien aangeraden worden om het kind weinig zout te laten eten, omdat dit de jeuk kan verergeren. en ze adviseren de nageltjes kort te houden ivminfecties tijdens het krabben
nageltjes heb ik gisteren al geknipt en helemaal schoongemaakt. mentholpoeder wist ik dat ze onder de twee jaar liever niet willen hebben, ik had het 1 keer gebruikt bij mijn oudste van 6, Ik vind ze zo zielig die twee ik zal er straks eens een foto van maken en in mijn album zetten. Nou ja als het achter de rug is lachen we er weer om je word niet dagelijks door je zoon van 6 het bed uit geschopt. xxx jet
ik weet ik had ze achter elkaar aan dus niet tegenlijk maar ik had de mazzel dat het prachtig weer was dus liepen ze bij mij naked door de tuin en buitenlucht doet wonderen met waterpokkies maar tis een ramp voor die kids , zelf was ik 21 toen ik ze kreeg , ook niet echt bevoordelijk las als je ze op latere leeftijd kreeg kans had op ziekte van pfeiffer en idd die kreeg ik 4 jaar later nah meis hopelijk zijn ze er snel vanaf
Wat vervelend zeg, ik hoop dat ze snel weer beter zijn en lekker weer door het huis heen rennen. Want er is niks ergers dan je eigen kinderen ziek te zien.
Goh Jet, het gaat maar door bij je, he? Ik kan me het verhaal van die koortsstuip nog goed herrinneren. Ik hoop dat ze snel weer beter zijn.
Dat klopt inderdaad renate. Ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn jongste vanaf zijn geboorte heel erg vaak heel erg ziek is geweest. hij is zelfs een paar keer met spoed opgenomen in het ZH en daarbij komt ook nog eens dat hij alergisch reageert op zijn inentingen. Ik noem hem altijd mijn kleine gebakkie. Afgelopen nacht heeft hij wel goed geslapen al was dat pas om 1 uur vanacht hij liep hier dus de hele avond rond en wat we ook probeerde hij wilde niet slapen . Hij had zo'n last van de jeuk en ja probeer jij een kind op die leeftijd maar eens uit te leggen dat hij niet mag krabben. Hij slaapt bij ons op dfe kamer bedje naast mijn kant en ik met mijn hand door de spijltjes zijn handje vast houden dat vond hij erg prettig en viel lekker in slaap. Ik hoop dat het snel weer over gaat en dat hij ook dit weer ver achter zich mag laten. xxx jet
Ik weet nog dat onze meiden alle drie tegelijk de waterpokken hebben gehad [2 jaar geleden]. Vreselijk om je kindjes zo te zien. Hopelijk knappen die van jou snel weer op. Probeer ze niet te warm te kleden en vooral niet te badderen....krijgen ze nog meer jeuk van. Sterkte....