Salma Hayek geeft borstvoeding

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Umm85, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik vind het grote klasse! Dat kleine kindje had honger, dus heeft ze 'm gevoed. Ster of geen ster, het zijn soms net mensen ;)

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Mijn man heeft ook een melkbroertje; toen hij klein was en de borst kreeg gaf mijn schoonmoeder ook de borst aan een buurjongetje, want zijn moeder was langdurig ziek. Ze hebben altijd al een speciale band met elkaar gehad.

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar wel meegemaakt dat mijn borsten spontaan begonnen te lekken bij het horen van een huilend kindje.

Toen mijn schoonzusje (tijdelijk) problemen had met de borstvoeding (voor een prematuurtje) bood ik wel aan ook voor haar kindje te kolven. Gelukkig kwam het uiteindelijk goed op gang en was het niet nodig.

3. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    zo had ik een keer een stukje gelezen over een politie vrouw uit amerika geloof ik die bij een ramp ook baby's voedde die hun moeder kwijt waren... een stuk of 6 geloof ik.. echt heel bijzonder!

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Super zeg! :) En idd, ster of geen ster, ik vind het sowieso bijzonder om iemand op zo'n manier te helpen.

De oma van mijn vriend heeft vroeger ook meerdere kindjes gevoed toen ze zelf was bevallen van mijn schoonmoeder. Volgens mij was dat toen nog vrij normaal, ook in Nederland, maar nu hoor ik er nooit meer iets over.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
  6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    zoo dus je kan er nog geld mee verdienen ook!
    ;) :)

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    De link doet het niet bij mij! Misschien nog een andere link?

8. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    het filmpje is verwijderd inverband met het schenden van de gebruikersrechten...zo staat het er iig bij mij

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Min_(beroep)

nog 'n keer de link dan ;)
    Als ie het niet doet dan weet ik niet hoe het komt.
    Anders dan ga naar www.wikipedia.org en bij zoeken typ in : min
    Dan krijg je een aantal keuzes wat het kan zijn en dan op de vierde plaats van het rijtje staat 'min (beroep )'

10. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    thanks!

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jammer, de link van youtube doet het bij mij ook niet meer. Was wel nieuwsgierig.

@jingels.. nu ben ik ook wel nieuwsgierig hihi.

12. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Vind het ook een goed gebaar...

Ik weet nog toen sven in het ziekenhuis lag kolfde ik voor hem maar had ook super veel . In het ziekenhuis waren hele erg scherpe hygienevoorschriften (was de high care van neonatelogie dus niet heel vreemd). Je moest altijd de naam van je kindje erop schrijven anders werrd het weggegooid, mijn oma vond toen ook dat dat maar naar andere kindjes moest gaan zo ging dat vroeger ook vertelde ze...

13. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Klopt ja, iedereen die in het ziekenhuis beviel werd aan het kolven gezet. De melk werd dan verzameld en uitgekookt ( :confused: ) om alle bacteriën te doden. Op die manier was er voldoende melk om ook andere kindjes van voeding te voorzien.

Groetjes van Kiki

14. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Mijn oma heeft mijn moeders nichtje ook een paar dagen de borst gegeven. Volgens mijn oma was dat vroeger zo. Ik vind het knap hoor.

15. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
  16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    op het borstvoedingsforum las ik laatst ook een oproep voor melkdonoren, vind dit wel een goed initiatief

tja en voedsters, bestaat al heel lang, vroeger werden ze gewoon ingehuurd bij de wat rijkeren.

Deel Deze Pagina