Disco

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lana85, Dec 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    2,036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Goedemiddag verloskundige,

Morgen ben ik 17 weken zwanger. Voordat ik zwanger raakte stond er al een groot feest gepland eind januari (in een discotheek). Uiteraard met de bedoeling om daar heen te gaan. Maar nu ik zwanger ben twijfel ik een beetje. Aan de ene kant heb ik het idee, ik ben zwanger en niet invalide dus hup gewoon lekker gaan! Maar aan de andere kant, als het echt slecht is voor het kindje, dan ga ik uiteraard dat risico niet nemen.

De berichten die ik op internet er over lees, varieren enorm.

Tegen de tijd dat het feestje is ben ik bijna 21 weken. Qua gemoedstoestand kan ik het denk ik goed aan, de vermoeidheid is namelijk al een stuk minder dan eerst. Wel lees ik dat het kindje vanaf nu geluiden van buiten de baarmoeder kan horen en dat hij/zij kan schrikken van harde geluiden. Uiteraard niet leuk voor Uk, maar blijf het bij schrikken of kan het ook echt kwaad?

Als ik de boxen ontwijk en wegga als ik mij niet goed vol, zou je het dan verantwoord vinden dat ik ga of zeg je, blijf maar beter thuis?

Alvast bedankt voor je antwoord!!

Groet, Rebekka

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je inderdaad niet te dicht bij de boxen komt dan zou het moeten kunnen voor een avondje. Het is wle zo dat je kindje mee kan luisteren, al wordt het geluid ook wel weer gedempt door het vruchtwater. Als je langere tijd doorbrengt in ruimtes met veel decibellen kan dat evt schade. Maar zo eens een keer is geen probleem. En wanneer het niet goed voelt voor jou of het blijkt toch te hard te zijn, dan kun je altijd nog besluiten om weg te gaan.

Mirjam

Share This Page