Ik heb jullie hulp even nodig, ik heb discalculie en kan dit gewoon niet berekenen. Wij hebben een bugaboo donkey duo, en wij willen deze verkopen, omdat onze oudste er niet meer in zit en in past. Nu hebben we iemand gevonden die een bugaboo cameleon heeft, en deze wil omruilen met ons met bijbetaling. Alleen wat laat ik haar nou bijbetalen? De kosten nieuw van mijn wagen zijn 1627 (wagen en 2 voetenzakken), die van haar 800 voor de wagen, een extra zonnekap die wij eigenlijk niet willen door de kleur, een extra boodschappenmandje, die we ook eigenlijk niet hoeven en een voetenzak. Die willen we wel. (door het extra boodschappenmandje en zonnekap zit je op 1100) Op marktplaats zie ik mijn wagen voor 1100-1200 tweede hands staan, die van haar rond de 400-500. Wat vraag ik er dan bij? Zij wil de wagen omruilen en dan 300 euro bijbetalen. Ik zit er alleen mee dat zij wel de wagen hebben die wij willen, maar niet de juiste kleuren. Zij zegt dat dat op marktplaats wel makkelijk te vinden is, maar ik heb geen zin om heel marktplaats af te zoeken voor die dingen. Plus dat ik 300 euro te weinig vind, ik zat aan 500 te denken. Of is dit teveel? Alvast heel erg bedankt!
Ervan uitgaande dat haar wagen als ze hem nu aan een willekeurige persoon op marktplaats zou verkopen voor 500 euro en jij die van jouw voor 1100 (dus jullie het minst gunstige geval en voor haar het meest gunstige) dan zou ze logisch gezien dus 1100-500=600 euro moeten bijbetalen. Anders kun je hem net zo goed op marktplaats verkopen en daar de nieuwe kopen. Je kunt natuurlijk altijd lager gaan zitten maar vergeet niet dat als jullie beide de geruilde wagens weer verkopen op marktplaats zij daar dus ook weer meer geld uit gaat krijgen. Hangt natuurlijk ook af van hoe beide wagens eruit zien.
Tja lastig. Wil jij die vaan haar hebben of niet? Kan me voorstellen dat dit wel makkelijk is zo, jij je cameleon, zij de donkey. Heb je in 1x alles geregeld. De donkey staat voor 1100 cameleon voor 500. Das 600 verschil dus ja 300 klinkt weinig misschien kun je 450 voorstellen? Persoonlijk zou ik het trouwens doen, dan heb jij je gewone wagen en zij de Donkey. Waarom wil je trouwens de Donkey niet mono gebruiken en hem daarna verkopen?!
Ik vind 300 euro ook wel een beetje weinig... Maar wil je wel weer een kinderwagen? Zou je niet liever gewoon een buggy willen?
Nou dit inderdaad, de donkey is heel populair en raak je snel kwijt. Er staan al enorm veel cameleons op marktplaats dus er is veel meer keuze. De wagens zien er van ons beide nog heel goed uit. Maar ik zie dat 500 euro dus best reëel is. @KimK: Nouja met de juiste kleuren wel, maar voor maar 300 euro erbij is dus wat weinig. Dat dacht ik al. Ze zegt niet meer dan 300 euro te kunnen missen. Maar wij kunnen het ook niet missen om het voor minder te doen. Ik gebruik hem nu eigenlijk altijd als mono, maar hij neemt zoveel ruimte in. In de kofferbak is hij ook enorm groot, hij kan niet klein opgevouwen worden en ik pas overal maar net doorheen. @mamaR: Ja ik wil wel echt een kinderwagen. Een buggy zitten ze nooit zo lekker in vind ik. Zo onderuit gezakt, maar ik heb dan ook een goedkope prenatal buggy.
Ik zou de donkey als mono gaan gebruiken en over een paar maanden verkopen voor rond de 1000. Waarom zou je ruilen voor een mono terwijl je die in feite al hebt? Als je het geld goed kan gebruiken dan zou ik de donkey verkopen en een andere wagen kopen of zelfs een luxe buggy... En geen genoegen nemen met 300 en een cameleon in een kleur die je liever niet hebt...
Jij moet ook niet in die buggy gaan zitten.. Maar ok, dat snap ik wel.. Maar dan zou ik er zeker nog wel 500 á 600 euro voor vragen hoor!
Hmmm... Ik pas met mono (en duo overigens) overal doorheen. Mijn donkey kan ook prima in mijn polo'tje... Dus ik blijf hem gebruiken tot ik geen kinderwagen meer hoef
Ik ook hoor.. Mijn dochtertje van 2 hoeft er eigenlijk al helemaal niet meer in, maar ik kan er zo moeilijk afscheid van nemen haha.
Niet doen!!!! Gewoon verkopen via mp! Dit is echt een slecht deal en jij als verkopende partij moet echt veel regelen en doen, nou dat zou ik niet ok vinden.... Dus niet doen!
@mamaR: Haha dat zou die arme buggy niet overleven @KimK: Ik heb het oude model, dus die kan niet helemaal plat. Het past wel, alleen de kofferbak is vol. @Caithy: Ja dat vond ik dus ook, ik wil niet mijn hele wagen op marktplaats bij elkaar hoeven te zoeken als ik iets verkoop. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik werd ook een beetje overvallen met deze vraag. Een collega van mijn man vroeg of wij de wagen kwijt wilde. Mijn man vond dat we het ook met een gewone wagen konden doen en heeft me overgehaald en toen dacht ik, ja prima, maar ze wil niet meer bieden en ik vind de kleuren ook niet super eigenlijk... Door jullie bedenk ik eigenlijk dat ik hem beter kan houden tot mijn jongste eruit is gegroeid. Dan kan ik hem altijd nog op marktplaats zetten. Dat boodschappen mandje is ook eigenlijk wel fijn haha en ik ben ook altijd verliefd geweest op mijn kleine ezeltje. Dus ik denk dat ik hem gewoon hou. Beetje doelloos topic zo, maar ik kan mezelf helemaal raar denken als ik zoiets moet besluiten. Maar jullie hebben me overgehaald haha Bedankt, ik had even die redenering nodig *ik voel nu me echt een muts*
Dat lijkt mij een goede beslissing juist fijn toch dat je zoiets even kunt neerleggen op ZP? Dan zit je achteraf tenminste niet heel hard te balen
Nou zou dat echt niet doen hoor. Ik heb voor mij Stokke ( het oude model ) en wij hebben hem 2de hands op marktplaats gekocht zelf ook nog voor 385 verkocht. Ik zou echt wel meer willen voor zo'n kinderwagen!
Bedankt voor jullie reacties! Het is idd fijn om hier even meningen te verzamelen. Ik kreeg net nog het bod voor 400 euro, maar alsnog, haar wagen is 2de hands 400-500 euro waard, dan plus die 400 erbij, dan zit je op 800-900 euro. Terwijl mijn wagen 2de hands al 1200 euro kan zijn. Geen goeie deal dus Donkey blijft voorlopig dus nog hier wonen