Ik ben benieuwd of jullie Sam een jongens of meisjesnaam vinden. En dan bedoel ik niet of je een jongen of een meisje kent met die naam, maar ervan uitgaande dat je geen kindjes kent die zo heten en je hoort dat er ergens een sam geboren is, ga je er dan vanuit dat het een jongen of meisje is?? Ik doe er een poll bij...
Het kan allebei maar ik zou eerder aan een jongen denken.. Sam voor een meisje zie ik meer als een afkorting van de volledige naam bijv samantha ofzo... Jongensnaam dus
Ligt een beetje aan de uitspraak. Op z'n engels vind ik het een meisjesnaam, op z'n nederlands een jongensnaam.
Ik verwacht bij Sam een klein jongetje te ontmoeten (al weet ik natuurlijk dat het ook een klein meisje zou kunnen zijn ).
nou tulip mijn kleine jongen heet sam dus ik vind het jongensnaam Ik vind het ook wel voor een meisje kunnen maar dan meer als afkorting van samantha.
Ik vind het een jongensnaam en vind het ook echt niet leuk voor een meisje. Een ex-collega van mij heeft een dochter die Sam heet en echt iedereen denkt dus dat het een jongetje is als ze de naam horen...
Sneeuw, dat heb ik expres gedaan wil nl weten waar de 1e gedachte naar uitgaat. Debby, haha ja van jou wist ik wel
Vind 't voor beide wel kunnen, maar vind het eigenlijk echt een (leuke!) jongensnaam. Sam voor een meisje doet me meteen aan Samantha denken (niet mooi).
Ik vind het echt een jongens- en een meisjesnaam. Als ik een kaartje zie met de naam Sam ga ik dus nergens van uit, maar ga op zoek naar andere aanwijzingen of het een jongen of een meisje is.
Ik vind het bij beide kunnen. Voor een jongen is het wel 'standaard'. Mijn man en ik houden van dit soort namen en zouden deze dan aan een meisje geven. Juist omdat het dan wat anders is dan anders en ergens wel erg stoer!