Een polletje voor een meisjesnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door noa81, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Een polletje voor een meisjesnaam!!

1. Verie

2. Elin

3. Louve

4. Siri

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. noa81

noa81 Actief lid

13 dec 2010
    413
    0
    0
    Welke meisjesnaam vinden jullie het leukst en/ of in welke volgorde zouden jullie deze namen zetten?

Verie/ Veri
    Elin
    Louve
    Siri

2. Verie vind ik het leukst, uit deze lijst.
    Bij Elin, mis ik de e achteraan of voor de n.
    Louve, doet me denken aan het Louvre, en vind het meer een spelfout, net als bij Elin.
    Siri spreekt mij niet aan.

3. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Siri vind ik de leukste..doet me denken aan een prinses, of hoogstaand iemand ofzo hihi.
    Dan Elin, Veri, Louve..
    Succes met kiezen!

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Alleen Elin vind ik leuk uit dit lijstje. Valerie vind ik wel een heel mooie naam!

5. Laurake

Laurake Actief lid

22 mrt 2011
    245
    0
    0
    bediende/opticien/mama/vrouw
    belgië/Riemst
    Elin maar kzou het "normaal" schrijven ELINE

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    1. Louve Louve Louve! (Ik ben verliefd op die naam, hahah!) Prachtige klank en erg speciaal. Als 't kon gaf ik 'm meteen 100 stemmen :p

---

2. Elin vind ik wel oke, maar heel populair tegenwoordig, daarom vind ik 'm zelf niet echt super meer. Ik spreek het uit als ee-linn, terwijl ik het sommigen uit heb horen spreken als ee-lien. :(

---

3. Verie vind ik wel interessant, maar klinkt me te kinderachtig. Veer vind ik een heel gave naam (ben ik ook een beetje verliefd op) of anders misschien Veerle? Of Verley (maar dat is wel Engels)? Of Vero?

4. Siri vind ik totaal niet mooi klinken en is ook een software-applicatie voor op de iPhone. (Je kunt Siri dingen vragen met je stem, lijkt me een beetje apart om je kind zo te noemen, dan krijg je later misschien zoiets als "Laten we het Siri vragen ha-ha-ha"). Vind het ook echt als een planeet of een computeriets klinken. En het klinkt een beetje als 'serie'.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    1-4 Elin ;) (En inderdaad als Elin, dus niet als Elien.)

De rest vind ik niet mooi.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind ook alleen Elin leuk en de rest vind ik niet leuk.

9. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    1. Louve nee niet mijn smaak, denk aan Louvre. Lou, Lilou of Lova mooier.

2. Elin vind ik wel leuk maar heel populair tegenwoordig. Aylin vind ik ook wel mooi.

3. Verie, klinkt niet af en een beetje kinderachtig.

4. Siri ik weet dat dit een Scandinavische naam is maar ik vind het niet klinken als een naam...sorry. Ik krijg een associatie met Syrië als ik de naam lees en uitspreek. Sira vind ik mooier en vrouwelijker.

10. mmmmmm

mmmmmm Actief lid

5 feb 2011
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb op Elin gestemd, ik zou de naam uitspreken als ee-lin.
    De andere namen spreken mij niet zo aan.
    Vera of Veere ipv Verie vind ik wel leuk.
    Succes!

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik zou kiezen voor Elin of Siri.
    Elin hoor je alleen wel steeds meer de laatste tijd. Ik spreek het gewoon uit als eelin. Dus niet als eelien.

Siri vind ik wel een mooie en aparte naam die ook lief maar ook mooi en stoer klinkt. Hoewel ik Sira misschien net iets mooier vind, en ook met het oog op de toekomst, vanwege inderdaad Siri op de iPhone.

Verie vind ik een vreemde naam. Zat eerst te bedenken hoe je het uit moest spreken.. veerie, verrie. Nee klinkt niet echt lekker.

Louve vind ik op zich ook wel wat hebben. En ook wel mooi. Maar denk dat je teveel gedoe krijgt met uitspraken en pest-grapjes als Louvre.

12. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Van je rijtje vind ik alleen Elin leuk. Siri gaat nog wel, Louve en Verie vind ik echt helemaal niks (sorry).

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    1: Elin
    2: Siri
    3: Louve
    4: Verie

persoonlijk vind ik 3 en 4 niet zo.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Elin, de rest vind ik echt niet mooi. Veri vind ik een koosnaampje voor iemand die Vera heet. Louve lijkt op Louvre en Siri vind ik gewoon niet mooi.

15. noa81

noa81 Actief lid

13 dec 2010
    413
    0
    0
    Elin is volgens de poll favoriet :) echt een leuke naam maar vind het erg jammer dat het zo vaak gegeven wordt. moet ik me daardoor tegen laten houden...ik weet het nog niet.
    ik heb zelf een naam die ik nog nooit ergens anders heb gehoord en het heeft net zoveel voor als nadelen.

16. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    1. Elin
    2. Siri
    3. Louve
    4. Verie

17. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Ik zat blijkbaar niet goed op te letten want ik heb op verie geklikt ipv louva, maar:

1 louva
    2 verie
    3 elin
    4 siri

Ik houd wel van apartere namen. ik vind Louva erg leuk. Siri is wel origineel, maar de klank spreekt me niet zo aan. (net als iris of isis.) Elin hoor je wel steeds vaker vandaar dat het wat lager staat op mijn rijtje. Verie vind ik wel origineel, maar is ook niet helemaal mijn ding.

Ik vind je poll wel gedurfd hoor. Vragen om de meningen hier, levert vaak veel commentaar op ;)
    Succes met de keuze!

18. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Vind het allemaal aparte namen maar Elin het leukst!

19. Bri

Bri Niet meer actief

Qua klank vind ik Siri het mooist, maar vanwege de Iphone zou ik daar niet voor kiezen. Of ben je een enorme Apple-fan? Als naam vind ik het wel mooi voor een Indonesisch (of Indisch) meisje.

Om eerlijk te zijn: alle namen komen op mij als onaf over, er mist iets voor mijn gevoel. Valerie, Eline, (weet niet wat ik van Louve moet maken), en dan Siri.

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alleen Elin mooi, de rest vind ik niets.

Deel Deze Pagina