Te populaire naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Sparky, 23 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Vriend is heel erg van de unisex namen. Maar is nu toch ook echt gevallen voor een normale meisjesnaam die ik ook superleuk vind.

Maar de naam is erg populair en normaal is dat een no-go voor mij, maar bij deze naam heeft het er niet voor gezorgd dat ik hem minder leuk vind.
    We kennen zelf in de omgeving ook geen kinderen net die naam.

Het gaat om: Lieke

Wat vinden jullie? Te populair?

2. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik vind van wel. Bij mijn nichtje zitten er 3 (!!!) in de klas.

3. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik ken 2 meisje.. een baby met deze naam en een meisje van 4. Ovrigens vind ik het zelf geen leuke naam

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Het ligt er ook aan waar je woont denk ik, hier in de buurt hoor ik hem
    zelden.

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

In de stad waar ik eerst woonde kwamen we hem veel tegen. Dochter zat op de kdv bij een Lieke in de klas, basisschool ook, dansles ook.

Maar in het dorp waar we nu wonen heb ik hem nog niet voorbij zien komen en we wonen in een zeer kinderrijke buurt.

6. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128
    63
    Ik ken er 2 van in de 30 en 2 van 4 jaar.
    Maar er zijn genoeg andere namen waarvan ik er meerdere ken.

Mijn dochter heeft een top 10 naam. We waren er allebei zo verliefd op, dat we ervoor zijn gegaan.
    Geen seconde spijt van gehad. We zijn nog altijd verliefd op haar naam. Daarnaast hoor ik hem gelukkig nooit in onze omgeving.

Ik zou er gewoon voor gaan als ik jullie was! Straks krijg je nog spijt.

7. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Leuke naam! Ik zeg doen..
    Ken niet veel mensen die deze naam hebben (alleen een nicht van me).

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik ben hem nog nooit tegen gekomen, misschien ligt het eraan waar je woont?

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier in de omgeving hoor je hem niet veel. Ik heb alleen een nichtje van 17 die zo heet.
    Als jullie de naam mooi vinden, zou ik dit niet als reden zien om er niet voor te gaan!

Wij hebben zelf onze dochter ook een naam gegeven die in de top 10 staat, alleen kwamen we hier pas achter na haar geboorte! ;) Maar vooralsnog is ze de enige hier die zo heet...

10. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik ken niemand (kind noch volwassene) die zo heet. Voor mij zou het niet te populair zijn!

11. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik ken geen enkel kind dat zo heet, enkel een volwassen vrouw.
    persoonlijk vind ik unisex een no-go, dus liever een (niet zo) populaire meisjesnaam!

12. Arinna

Arinna Actief lid

22 sep 2014
    151
    0
    0
    Gewoon doen als je de naam mooi vindt! Ik ken persoonlijk maar 1 Lieke en die is van mijn leeftijd.

13. 1e wondertje

1e wondertje Fanatiek lid

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw
    Nee hoor, ik denk dat de piek van deze naam alweer een paar jaar geleden is geweest..+/- 6 jaar geleden, maar het is niet een naam die weinig voorkomt nee :)
    Maar zeker leuk en lief maar ook stoer en je kan er niets geks oid van maken,
    ik zeg , gewoon doen!

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

2008 stond hij op 3, sindsdien loopt hij af.. nu staat hij op 17 in 2013.

Ik vind de naam geweldig! Hogelijk blijft vriend er ook zo zeker over :D

15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik ken wel een aantal lieke's. Het is een mooie tijdloze naam. Ik zou me er niks van aan trekken en er gewoon voor gaan als dit DE naam is.

16. 1e wondertje

1e wondertje Fanatiek lid

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw
    Ja kijk, precies 6 jaar geleden , goed gegokt haha!

Dat hoop ik ook voor je, niet teveel andere namen meer zoeken dan haha, of denk je dat er een nog mooiere naam is?

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik vind Lieke al jaren de mooiste meisjesnaam :) ik ga hem gewoon geen andere voorstellen meer doen hihi.

18. rums

rums Niet meer actief

Ik ken niemand met die naam. Als dat voor jullie een goede naam is dan moet je er gewoon voor gaan.

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ach...en Danique was in 2012 niet eens echt een heel populaire naam maar in de geboortemaand van onze dochter Danique is de naam in ons kleine dorpje tóch nog aan 2 andere meisjes gegeven. Dat worden dus 3 Daniques in de klas strakjes...dus het zegt niet zoveel. Ik ken bijvoorbeeld ook maar 1 meisje van mijn dochters leeftijd die een naam uit de top 3 van 2012 heeft.
    Gewoon doen dus en niet naar populariteit kijken!

20. Sparky

Sparky Niet meer actief

Mijn zoon heeft een naam die steeds populairder word, maar destijds niet zo populair was en hij heeft straks 2 klasgenootjes met dezelfde naam. Het zegt op zich niet heel veel natuurlijk, toch heb ik normaal niks met populaire namen, behalve deze.

Deel Deze Pagina