Nuna pepp of Maclaren quest of anders?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Blijdorp, Oct 15, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

We hebben een wandelwagen: stokje xplory 4, maar dochter loopt steeds meer dus ik wil dat grote ding niet meeslepen. Daarnaast past hij rot in de auto en zijn de mensen in de metro er ook niet blij mee.

Ik vind buggy's een drama! We hadden een Chicco ohlala, heerlijk ding, maar paste moeilijk in de fietsendrager. Dus die naar opa en oma en zelf een cheape paraplubuggy. Auw rug.

Nu dus weer op zoek naar een nieuwe. Hij moet op de fiets mee kunnen, meerdere standen hebben, een zonnescherm en niet te lage handvaten. Ik kom op een nuna pepp of Maclaren quest. Wie heeft ervaring ermee of nog andere tips?

2. Alayna

Alayna Actief lid

Jun 25, 2017
    146
    37
    28
    Female
    Vlaanderen
    Wij hebben een Maclaren quest en zijn er heel tevreden van. Stuurt soepel en niet te zwaar.

Blijdorp likes this.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Koelstra simba overslaan. Hobbelt heel erg en kan niet op een fietsendrager (volgens de specificaties van de fietsendragers).

Blijdorp likes this.
  4. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Wij hebben een kidsriver fancy buggy. Kan op de fietsendrager en is gewoon een prima ding.

5. Blijdorp

Ah dan ga ik die ook nog even testen. We gaan vandeweek even naar babypark om ze allemaal te proberen haha.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,632
    8,365
    113
    Female
    Ik heb toen ook gekozen tussen deze 2. Ik heb de quest vooral genomen omdat hij meer kilo's aan kan dan de pepp. En omdat een stevig kindje er wat beter in zit. Als hij een licht tot normaal postuur had gehad, dan had ik de pep gekozen. Ik vond de pepp (luxx) lekkerder lopen. De pepp heeft een stuurbeugel, dan kan je makkelijker 1 hand vrij houden, dat is met de maclaren niet goed te doen.

Dus ik zou zeggen ga even naar de winkel, zit ze goed rechtop in de pepp dan zou ik daarvoor gaan.

Blijdorp likes this.
  7. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Nuna pepp rijdt heerlijk, maar is ingeklapt best wel groot. Tenminste mijn versie uit 2014. Je zou ze in een winkel even in moeten klappen om het te zien.

Blijdorp likes this.
  8. Blijdorp

Oké klinkt als een voordeel voor de pepp. Ze is enorm gemiddeld qua lengte en gewicht haha.

Zonnestralen likes this.
  9. Blijdorp

Hm dat inklappen is een nadeel. Zag dat er ook een speciale fietsbeugel voor nodig is. Heb jij die toevallig ook? En bevalt die?

10. Blijdorp

Ah dan slaan we die inderdaad over. Wil hem zeker mee kunnen nemen op de fiets.

11. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Nee die heb ik helaas niet.

12. Blijdorp

Ah oké dan ga ik die ook even in de winkel bekijken.

13. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben de pepp lux, en ik zou er niet weer voor kiezen.
    Op zich rijdt hij prima, kan ook met 1 hand, maar ik loop regelmatig met mn voeten tegen de wagen aan te trappen (en ik ben 175 dus nieteens zó lang). In de meest rechte stand ligt hij best ver achteruit, met als gevolg dat mijn dochter eigenlijk nooit lekker zit. Ook vind ik de riempjes niet fijn, en ze hangt eigenlijk op t riempje dat tussen de beetjes zit.
    En hij neemt ingeklapt nog steeds best veel plek in.
    Ik zou dus voor een andere kijken...

Blijdorp likes this.
  14. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,020
    5,232
    113
    Wij hebben een Nuna pep met fietsendrager. Voordeel van de Nuna is dat het een degelijke buggy is die soepel loopt en een verstelbare duwstang heeft. Een stang loopt veel prettiger dan 2 handvaten. En beter voor je rug. Hij is makkelijk in te klappen en goed mee te nemen op de fiets. Aan de achterkant ipv de zijkant zodat je fiets stabieler is. Ze zijn prima op marktplaats te krijgen.

Het enige nadeel aan de buggy is dat hij wat zwaarder is en niet heel klein inklapt. Maar kwalitatief dus wel stevig ook voor grotere of zwaardere kinderen.

Blijdorp likes this.
  15. Blijdorp

Klinkt goed. Heb m deze week bij babypark gezien en geduwd en vond hem heel fijn. Die andere hadden ze niet dus ga morgen even bij Prenatal kijken.

Die fietsendrager kan ook achterop als er een stoeltje achterop komt toch?

16. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,020
    5,232
    113
    Bij mij wel. Ik had gewoon een achterzitje.

Blijdorp likes this.
  17. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ik weet niet of je inmiddels al de knoop hebt doorgehakt, maar ik heb afgelopen week mijn trouwe nuna pepp ingeruild voor een maclaren quest. Dus mocht je nog behoefte hebben aan vergelijkend warenonderzoek, laat het even weten.

18. Blijdorp

Knoop is doorgehakt, wordt een Nuna pepp.

Waarom ben je geswitcht eigenlijk?

19. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Vanwege het draaggewicht , dochter werd te zwaar voor de nuna.

20. Blijdorp

Oh oké dat is logisch dan :)

Share This Page