Ik kwam de naam Samee tegen. Wat vinden jullie hiervan, is het een jongens of meisjesnaam en hoe zou je het uitspreken?
Ik zou het uitspraken als Saa-mee dus in het rijtje van Esmée, Aimée, Romée etc. Een meisjesnaam dus. Ik zou de naam dus ook sneller als Samée schrijven. Ik moet even wennen want ik ken de naam niet, maar volgens mij vind ik hem wel leuk
Ik ken de naam ook niet maar herken de naam Sam erin, dus ik zou hem uitspreken als Sa-mee. Ookal zou je dan eigenlijk een dubbele m moeten hebben.. Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind, maar ik denk wel aan een meisjesnaam.
Qua uitspraak hetzelfde als Danée maar dan beginnend met Sam. Ik vind het een meisjesnaam. Niet zo super.. liever Sammie of Sam!
Ik vind het niet mooi, maar ik heb dan ook niet veel met namen die op -mee of -nee eindigen. Samee doet me daarnaast denken aan het Engelse woord / de uitspraak 'same' (zelfde), het Duitse woord Sahne (slagroom), en aan Siamees. Ik Samee uitspreken als sah-MEE. Ik vind het sowieso een meisjesnaam trouwens, voor een jongen kan ik me dit echt niet voorstellen.
Ik vind het persoonlijk geen mooie naam. Ik dacht eerst aan een jongensnaam maar toen las ik de reacties en vond ik het idd logischer als meisjesnaam.
Samee vind ik niet mooi. ik zou het uitspreken als saamee. Ik ken wel een Sameera. spreek je uit als samiera. Dat vind ik wel een mooie naam.