Ik vind het een prachtige naam, maar denk toch ook wel een beetje aan een Spaanse schoonmaakster. Zo heten ze althans vaak in films. Maar het is wel mijn smaak ook.
Ik vind het een prachtige naam, ken ook een heel leuk grietje dat zo heet, dat helpt voor mij misschien.. Weet dat m'n zusje hem serieus zou overwegen voor een kleintje, voor mij alleen maar positieve asociaties dus!
Precies dit! Hij staat ook hoog op mijn lijstje, maar dat houd me toch tegen. Vind hem te Spaans voor ons.
Ik heb geen last van die associatie. De enige die ik ken is hartstikke Hollands. Ik vind het een mooie naam, sierlijk.
Het is 1 van de weinige korte namen die ik heel leuk vind. Ik kende wel een meisje waar het 1 en ander mee was. Desondanks blijf ik het een leuke naam vinden.
Ik vind het leuk. Ken de naam vooral van een boekenreeks. Een stoere badass chick! Maar ik geloof dat de schoonmaak in GTST ook zo heette?
Mijn dochtertje heet zo! Wij vonden het een tijdloze naam, die ook hip is. Je kunt de naam leuk afkorten. Wij vonden de klank en de betekenis heel mooi. Wij zijn heel blij dat ons meisje zo heet!
Ik spreek Rosa toch snel uit als Roza dus dan vind ik het wat hard. Ik vind zachte namen altijd mooi voor meisjes, maar dat is mijn mening. Ik zou dan zelf dus eerder gaan voor Roos, ook al vind ik Rosa wel mooier op papier. Hopelijk heb je er wat aan!
Prachtige, tijdloze naam! Ik ken 2 leuke Hollandse meiden die zo heten en heb er alleen maar positieve associaties bij.
Ik vind hm super leuk. Had mijn dochter zo kunnen niemen. Maar mijn man en zn vrienden ( latijns amerikaanse achterhrond) lachten me vierkant uit. Omdat het bij hun een nogal oudbollige naam is. Maar ik blijf hm prachtig vinden.
Dank allemaal! Volgens mij weet je dat je DE naam hebt als je negatieve reacties leest en toch denkt: ach maar ik vind 'm prachtig!
en in (slechte) soapseries Ik vind de naam mooi, maar wel meer voor een oudere dame. Ik zou eerder voor de roepnaam Rosalie kiezen, kan ze later altijd veranderen naar de "oudere" versie.
Grappig ik vind Rosalie dan juist weer 'ouder' klinken. Gelukkig allemaal nog geen reacties waardoor ik denk: o stom dat ik daar nog niet over heb gedAcht
Ik vind 't een hele mooie naam. Stond hoog op ons lijstje. Maar we hebben gekozen voor Nora. Heb er geen rare associatie bij. Hooguit zijn er wat bloemenzaken of marktkramen met bloemen die zo heten. 😊😉