Samen 1 auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Beeb87, 3 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

We hebben nu ieder een eigen auto.
    Omdat het nogal overbodig is willen we terug naar 1 auto.

Hoe gaat dat in z'n werk?
    Behoud je beide de no claim?
    Blijf je beide ook opbouwen?

Het plan is om beide te verkopen en 1 andere auto terug te kopen.

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wie hebben 1 auto samen.
    En ik ben na 14 maanden mijn no claim kwijt geraakt.
    Als ik nu weer een auto op mijn naam zet begin ik weer van voor af aan.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat is niet handig.

Je kan dus niet aangeven dat je beide eigenaar bent en dan allebei no claim houden?

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Bij mijn weten behoud je je no claim. Ik heb een tijdje geleden een auto verzekering afgesloten en daar vroegen ze hoeveel no claim jaren ik had.
    Ik zou het voor de zekerheid navragen bij een verzekeraar.
    Of kijk of independer.nl bijvoorbeeld.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

De opgebouwde no claim komt in een centraal systeem te staan en als je dan opnieuw een autoverzekering afsluit (maakt niet uit waar) kijkt die maatschappij in het centrale bestand en neemt die no claim jaren over. Bij mijn weten werkt het zo. Maar dit kun je natuurlijk het beste gewoon even navragen bij je huidige verzekeraar.

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

We gaan het zeker nog navragen voor we de auto's verkopen.

Had verwacht dat er hier wel meer mensen zouden zijn die hetzelfde hebben gedaan.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Ik zou het even navragen of je het wel behoudt. Volgens mij komt dat na 14 maanden te vervallen en begin je dus weer op 0 als je weer een auto koopt en op jouw naam zet.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    je blijft uiteraard niet beide opbouwen, de verzekering staat op 1 naam, en die bouwt op...

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.760
    113
    Volgens mij blijft je no claim nog 3 jaar staan. Dus dan moet je na 2,5 jaar de auto aan je partner verkopen 😜

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij gebruiken momenteel ook maar 1 auto. Man neemt bijna altijd de fiets naar zijn werk. Ik fiets ook graag maar niet altijd handig met bijv zwemles ver weg. Ook werkt mijn man 3 ploegen dus is goed te doen
    We melden bij de verzekering dat we bijde rijden, echter bouwt alleen de hoofdbestuurder op. We zetten dus elk jaar ff over . Zo sparen we bijde
    Lukt prima. 1 jaar op zijn naam, daarna op mijn naam. Na 1 jaar vervalt het tegenwoordig volgens mijn. Hebben dat 2 jaar terug nagevragen

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik zal van de week contact opnemen met de verzekering.
    Lees nou al zoveel verschillende antwoorden haha.

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Toen ik mijn huidige auto kocht, had ik helemaal geen schadevrije jaren, want het is mijn eerste auto :). Je kunt wel de autoverzekering koppelen en ik krijg dus gewoon de maximale korting (man heeft iets van 15 schadevrije jaren). Is niet direct een antwoord op je vraag misschien, maar wel handig toch?

13. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Wij hadden een auto met de verzekering op mijn naam. Sinds vorig jaar een lease auto op man zijn naam. Ik heb mijn verzekering opfezegd, maar als ik binnen 5 jaar daar weer een verzekering afsluit blijft mijn no claim staan, anders niet.

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Goh, geen idee. Ik weet wel dat toen wij een tweede auto kochten, mijn man dezelfde nocalaimkorting kreeg als ik. De eerste auto stond op mijn naam, maar hij reed daar ook in, waarschijnlijk zelfs meer dan ik. En daarom kreeg hij dezelfde korting.

15. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Hm oke.
    Zou het ook per verzekering schelen wat er gebeurd?

16. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik zou het navragen bij je verzekeraar die kunnen je de antwoorden geven/
    Toen ik een aantal jaren geleden bij de bank werkte en verzekeringen afsloot voor Interpolis ging het zo:
    bij de verkoop van je auto werden je gegevens (schade vrije jaren) opgenomen in een systeem dat roy data heet. Andere verzekeraars kun daar de gegevens uithalen als je daar een auto verzekering afsluit.
    de gegevens waren toen 1 jaar geldig daarna vervielen je schade vrije jaren.
    Bij Interpolis kan je een tweede gezins auto regeling treffen. Je hebt de hoofd verzekeringsnemer die schade vrije jaren heeft opgebouwd. Bij de tweede auto kan je niet de schade vrije jaren over nemen maar wel de korting die de eerste auto heeft. Dus stel je man heeft een korting van 75% opgebouwd door het aantal schade vrije jaren, dan kan de tweede auto wel de korting krijgen van 75% maar wel in schade vrije jaren op 0 beginnen.
    Maar goed dat kan dus per verzekeraar verschillen

17. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wettelijk zijn je opgebouwde schadevrije jaren tegenwoordig drie jaar geldig.

Bij beëindigen verzekering worden ze in roy-data geplaatst iedere maatschappij kan ze daar uit halen. Het overgrote deel van maatschappijen hanteert de drie jaar. Het is daarom het handigst om de verzekering te laten bestaan op naam van degene met de meeste schadevrije jaren.

Ga je tussendoor leaserijden, vraag dan een leaseverklaring op sommige maatschappijen tellen dan namelijk wel aaneengesloten jaren door.

18. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

We willen juist van 2 auto's naar 1 dus een tweede gezinsauto regeling is niet echt van toepassing voor ons ;)

Volgens mij hebben we beide even veel schade vrije jaren dus het zou niet uitmaken wie de auto op naam krijgt.

19. Pixel85

Pixel85 Lid

11 jan 2012
    92
    0
    6
    Hallo,
    Ik werk in de verzekeringen en in de regel kun je twee dingen doen:
    De polis die je gaat stopzetten royeren: schadevrije jaren blijven 1 jaar geldig
    Of
    De polis die je gaat stopzetten opschorten. De schadevrije jaren blijven 3 jaar geldig.

Soms is het ook mogelijk de schadevrije jaren over te dragen aan je partner. Dus dat alle schadevrije jaren op 1 polis staan.

Hopelijk kun je hier wat mee.

20. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dus als ik mijn schadevrije jaren overdraag dan komen die bovenop de schadevrije jaren van mijn partner?

Deel Deze Pagina