Mijn man en ik hebben allebei nog een aparte rekening en ik zit er over te denken om daar 1 rekening van te maken. Ik vind het nu zo onoverzichtelijk, want het ene gaat van mijn rekening af en het andere van de zijne. Hij krijgt een stuk meer waardoor ik soms ineens wel s bijna of een klein beetjerood sta als bijvoorbeeld ede autoverzekering er ineens af is gegaan. Aan de andere kant vraag ik me af of je dan nog het idee van eigen centjes hebt? Hoe hebben jullie dat geregeld?
ieder zn eigen loon/toeslagen ed op de eigen rekening maar de rekeningen gaan dan weer van die, dan weer van die rekening, net hoe het uitkomt.. Overigens zijn onze rekening wel allemaal e/o dus beiden evenveel recht.
Heb hetzelfde dilemma gehad. Maar we zijn er inmiddels uit. Een rekening samen voor alles. Lekker overzichtelijk inderdaad. Ik word helemaal als ik geen overzicht heb. Ga deze maand ook voor het eerst onze financiel situatie in de pc zetten. (ben werkeloos en verveel me een beetje )
e/o is een en/of rekening, waarbij je niet elkaars toestemming nodig hebt om dingen te regelen. Wij hebben ieder een eigen rekening waar ons salaris op gestort wordt en daarnaast hebben we een gezamelijke rekening. Mijn man heeft een heel bestand gemaakt met uitgaven en inkomsten en daarin wordt dan ook berekend hoeveel ieder iedere maand moet overmaken naar de gezamelijke rekening. Zo houden we dan ook nog "eigen geld" om cadeautjes ofzo voor te kopen.
wij hebben alles gezamelijk...de lonen worden op dezelfde rekening gestort, wel zo overzichtelijk...we hebben ervoor gekozen om samen te wonen, samen te delen...dus we doen alles samen.
e/o betekend dat het op één hoofdnaam staat maar dat de ander ook gemachtigd is om geld van de rekening te halen. dan staat er bijv: mevr.C. Pietersen e/o Dhr K. Pietersen
je kunt ook samen een rekening doen voor alles. En daarnaast een eigen rekening openen per persoon, waar je lekker wat eigen geld op zet, wat je mag uitgeven voor eigen dingen.
Maar daar betaal je dan weer wel voor, voor zo'n extra rekening. dat vind ik dan weer zonde van het geld eigenlijk.
Wij hebben een gezamelijke rekening waar wij maandelijks geld op storten voor de hypotheek en boodschappen en energie rekening e.d. (vast bedrag) Verder hebben we wel nog elk een eigen privé rekening waar ons eigen loon op binnen komt en onze eigen vaste lasten (ziektekostenverz. motorrijtuigenbelasting, IBG e.d) betalen. De gezamelijke lasten betalen we dus via de gezamelijke rekening. Groetjes, Aleida
Wij hebben allebei een eigen rekening en maken iedere maand geld over naar de gezamelijke rekening. Zo hebben we allebei ons eigen salaris om te besteden en gaan alle vaste lasten van een rekening af. Is ook wel zo eerlijk omdat de verhoudingen van salaris bij ons wel erg scheef liggen.
Wij hebben allebei een eigen rekening, en ook een gezamelijke. Op de eigen rekeningen worden onze salarissen gestort en daar betalen we kadootjes, uitgaan, etc zelf van. Het grootste deel van wat er per maand binnenkomt gaat naar de gez. rekening, en daar worden alle boodschappen, verzekeringen en rekeningen van betaald.
Mijn moeder stopte haar geld wat ze zelf uit mocht geven in een spaarpotje. Is goedkope oplossing, maar ja...ouderwets? Ik heb een gat in mijn hand, als ik geld zie is het net zo snel weer weg! Grapje