samen 1 bankrekening of ieder apart?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wij hebben ieder ons eigen, waar onze salarissen op worden gestort. Daarnaast hebben we een e/o (gezamelijke) rekening waar we alle vaste gezamelijke lasten (zoals hypotheek e.d.) vanaf laten gaan. We storten maandelijks beiden een vast bedrag op deze rekening. Ook doen we boodschappen van deze rekening. Het geld wat we overhouden op onze eigen rekeningen is in principe vrij te besteden.. tenzij er grote aankopen voor in huis moeten worden gedaan, dan verdelen we het evenredig.

Gaat prima! :)

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    hihi, das idd wel ouderwets. Ik heb gelukkig geen gat in mn hand, vind het eerder juist vaak erg moeilijk om geld voor mezelf uit te geven.

3. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Wij hebben ieder een aparte rekening,bij de 1wordt alles afgeschreven en daar wordt ook nog iedere maand een vast bedrag op gezet en van die andere sparen we het grootste gedeelte.
    Zo hebben we toch nog het idee om ieder onze eigen euro's hebben,ik vind dat veel fijner want zo kan ik hem eens een x verrassen en vice versa(gebeurt eig nooit maar blijven hopen,hihi)....

Liefs Dais..
    -x-

4. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0

Had mijn moedertje dus ook, dus het potje bleef maar groeien, hihi

5. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wij geen ervan uit dat wanneer je getrouwd bent je alles deelt alles komt dus gewoon op 1 rekening hier en we betalen gewoon alles samen.
    beiden inkomsten zijn ONS geld en niet ZIJN of MIJN.

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    dat hebben we dus ook een beetje, het komt allemaal bij ons terecht, dus maakt niet zo veel uit. Alleen met kadootjes vind ik het wat bedenkelijk.

7. Female

Female Niet meer actief

Alles gewoon samen!

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    alles is gezamelijk hier...we zijn getrouwd om "samen" oud te worden "samen" kids te krijgen e.d. dus alles wat er binnenkomt is ook van ons "samen"....

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ook alles samen op de grote hoop. 1 rekening waar het inkomen op wordt gestort en de uitgaven van worden afgeschreven.

Er zit ook een spaarrekening gekoppeld aan onze betaalrekening en daar wordt maandelijks automatisch geld naar over gemaakt.

Verder is het gewoon zo dat als er nog genoeg geld opstaat en ik wil wat leuks kopen/doen, dan is dat geen probleem en voor mijn vriend geldt hetzelfde.

10. Female

Female Niet meer actief

Idd... Das hier dus precies hetzelfde ;)

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wij hebben een e/o rekening en wij zijn gewoon allebei hoofdrekeninghouder. Beide ook dezelfde plichten etc. Op een gewone rekening kun je een ander machtigen ook gebruik te maken van de rekening, maar bij een en/of ben je beide hoofdrekeninghouder.

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    gewoon1... we werken beide wonen samen en huis hond en kind is van ons beide, we gunnen elkaar iets leuk dus hier 1 rekening en geen gezeur hhi

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij hebben een gezamenlijke rekening waar we de vaste lasten van betalen (hypotheek, boodschappen, verzekeringen, gas / water / elektra etc.).

Verder hebben wij allebei een eigen rekening. De salarissen worden op onze eigen rekeningen gestort. Elke maand storten wij een gedeelte van de salarissen naar onze gezamenlijke rekening. Voor de rest mogen we lekker zelf weten wat we met het geld op onze eigen rekeningen doen.

Daarnaast hebben wij allebei nog een spaarrekening. We zaten nog te twijfelen of we ook nog een gezamenlijke spaarrekening zouden openen, maar dat hebben we uiteindelijk niet gedaan. Op deze manier hebben we al genoeg rekeningen! :)

14. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Wij hebben beide een e/o rekening. Dus de ene is de eigenaar, maar de andere kan er ook bij. Zo hebben we beiden onze eigen rekeningen gehouden, ook de spaarrekeningen, zodat we onze eigen inkomens apart kunnen houden en zelf kunnen sparen voor iets, of samen voor 'later'. Wel haal ik bijv. makkelijk geld van mijn man z'n rekening af voor bep. dingen. En omdat ik zelf nog niet verdien krijg ik iedere maand een deel van zijn loon op mijn rekening voor de boodschappen e.d. Maar die kan ik dan met mijn eigen PIN betalen, wel zo makkelijk.

15. wij hebben eider ons eigen rekening, maar hebben elkaar pasjes en pinnen met allebei.

16. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wij hebben allebei onze eigen rekening.
    Mijn man betaald de huur, stroom, gemeentelijke belastingen, verzekeringen (ook van auto), wegenbelasting, ziekenfonds.

Ik betaal benzine, telefoonrekening, internet, en boodschappen.

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    wij hebben allebei onze eigen rekening waar het loon op wordt gestort. Evenredig naar ons inkomen maken we maandelijks een vast bedrag over naar de gezamelijke rekening. Hier van gaat de hypotheek, boodschappen etc...vaste lasten dus.

We sparen ieder op onze eigen spaarrekening en kopen kleding etc van ons "eigen geld".

We zijn niet getrouwd en hebben wel een samenlevings contract.
    Voorlopig houden we dit al 6 jaar vol en hebben we er beide geen problemen mee.

Andere in onze omgeving juist wel, die blijven het raar vinden dat we het zo doen. Maar daar maal ik niet om.

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier alles op een hoop, ik zou niet anders willen!
    Aangezien ik de financiele administratie doe bij ons thuis, is dat wel zo overzichtelijk.

19. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik neig absoluut naar 1 gezamelijke rekening moet ik zeggen. zit me alleen te bedenken dat ik dan een nieuwe pincode krijg. Brrr, deze zit zo lekker in mn hoofd al jaren en jaren.

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij hebben ieder een eigen rekening en een gezamenlijke.
    Maar ik ben degene die financieel alles regelt, mijn man weet amper wat er op onze rekeningen staat. :)
    Ik heb dan ook 3 pincodes om te onthouden. ;)

Deel Deze Pagina