Wij hebben allebei onze eigen rekening. Bij hem gaan alle vaste lasten van de rekening af (en ziektekosten e.d. van hemzelf) en bij mij de boodschappen en mijn eigen kosten (telefoon, ziektekosten e.d.) Vinden het allebei wel prima zo...
Samen hebben we 1 rekening, ook e/o, waar onze beide lonen op word gestort, Mijn vriend heeft nog een eigen rekening, Ik heb ook nog een eigen rekening, maar op beide staat bijna nooit geen geld... Alles staat op de gezamelijke, is heel makkelijk, overzichtelijk, soms ook niet trouwens, koop ik iets, en dan vriendlief heel leuk: Ik dacht die schoenen maar 20 euro waren? Hier staat iets heel anders Heb ik 1x gedaan, nooit weer gelogen over de prijs
Oh dat heb ik ook, toets ik weer eens de verkeerde code in, en dan denken, wat was het ook alweer, of pak een verkeerde bankpasje, sta je daar heel lullig met pieppieppiep, geen saldo...
1 rekening samen voor vaste lasten allebei rekening voor loon en ziektekosten verzekering auto enzo en allebei spaarrekening wel zo handig. We verdienen ongeveer gelijk
mischien het verschil dat we onze bestaande rekening om hebben gezet in e/o. met mn ex hadden we ook twee bestaande rekeningen omgezet naar e/o en na de scheiding werd dit gewoon weer terug gedraaid naar één rekeninghouder, dus we behielden gewoon onze eigen rekening.
Zou wel kunnen hoor, maar dan werkt het misschien alleen bij de rabobank anders. Wij hebben mijn rekening om laten zetten naar een en-of, en die vrouw vertelde me dat we dan beide rekeninghouder werden. We moesten toen een nieuw contract ondertekenen met handtekeningen onder rekeninghouder 1 en rekeninghouder 2. Wat de naam betreft klopt het ook wel: Mw. de Boer EN Mr. de Graaf.... Mw. de Boer OF Mr. de Graaf. (Even fictieve namen gebruikt). Dus bij de rabobank praat je echt over een 'gezamelijke rekening' als je een e/o hebt.
Hier ook 1 rekening en dat bevalt prima. Geen probleem met geld hoor, we overleggen gewoon over grote bedragen en verder gaat het prima. Over je pincode: vaak mag je zelf een nieuwe pincode kiezen. Heeft mijn vriend ook gedaan toen wij samen onze rekening openden. Hij heeft toen mijn pincode overgenomen, zodat we voor allebei de pasjes dezelfde code hebben.
Wij hebben een gezamelijke en ook nog beide een eigen rekening. En dat bevalt heel goed. Al het huishoudelijke o.a. gas water licht boodschappen etc gaat van de gezamelijke. En als ik lekker met een vriendin op vakantie ga, gaat dat van mijn eigen rekening. En dat geldt hetzelfde voor mijn man.
Wij hebben een en/of rekening. Geen probleem. Eerst hadden we alle 2 een eigen alleen werd het zo'n geklooi over hoeveel we naar de gezamelijk rekening moesten overmaken. Eerst verdiende ik veel meer dan hem. Nu verdient hij mee aangezien ik nog maar 2 dagen werk.. Ach wat een gedoe.. het is van ons samen.. dus ook samen een rekening
Wij vonden het ook een raar idee als de één die maand niks kon kopen wat kleding etc. betreft en de ander zich suf kan shoppen. We leven samen, we hebben beide ongeveer hetzelfde uitgavepatroon (ik bedoel: geen van ons heeft belachelijke tics die belachelijk veel geld kosten). Ik had eerst samen met mijn man een bedrijfje, nu alleen hij, in de winter verdient hij veruit minder dan ik, in de zomer 6 keer mijn salaris.
Wij hebben 4 rekeningen: 1: Uitgeef rekening (inclusief boodschappen) 2: Hier worden maandelijks de vaste lasten zoals hypotheek, verzekeringen, electriciteit etc. afgeschreven 3: Spaarrekening 4: Spaarrekening voor Sarah We doen dus alles samen.
Wij hebben 2 rekeningen. 1 Lopende rekening en 1 spaarrekening. Allebei van ons samen. Beide salarissen worden daar op gestort. Mijn man verdiend meer dan mij maar doet hier absoluut niet moeilijk over. Werkt voor ons prima op deze manier.
Wij hebben nu nog elk een aparte rek. Maar zodra mn man klaar is met studie een een vast inkomen heeft vervalt zijn rek en dan gaan we van die van mij een gezamelijke maken. We houden mijn internet spaarrek dan ook om op te sparen.Maar verder komt alles dus op gezamelijke rekening en daar worden de rekeningen van vaste lasten etc ook van gedaan. Wel zo handig, 1 rekening waar alles op komt en af gaat. Veel overzichtelijker.
Wij hebben ook een gezamenlijke rekening voor alle gezamenlijke kosten voor de huishouding en daarnaast hebben we beiden onze eigen rekening. Onze salarissen komen op onze eigen rekening en we storten maandelijks beiden een bedrag naar de gezamenlijke rekening. Vind ik heel prettig geregeld zo. Een en/of rekening is overigens ALTIJD van beiden gezamenlijk, dat is niet bij de ene bank anders dan bij de andere.
Ik ga het allemaal maar s regelen en dan voor 1 rekening. Moet ik een heleboel om gaan zetten aan incasso's. Bedankt voor alle reacties.