Hallo allemaal, Om wat assertiever te worden, ga ik binnenkort een assertiviteitstraining volgen bij een psychologenpraktijk. Nu kreeg ik een formulier van ze waarop staat dat ik hun machtig om de betalingen van mijn bankrekening af te schrijven. Deze zou ik dus moeten ondertekenen. Maar ik hou niet van machtigingen / automatische incasso's. Ik heb de controle over mijn geld liever in eigen hand. Ik heb dus liever dat zij mij een nota sturen en dat ik dat via bijv. internetbankieren overmaak. Ook heb ik ooit eens trammelant gehad met een machtiging die ik aan een bedrijf verleend had. Die bleef maar geld van mijn rekening afhalen, terwijl ik ze al tot 2x toe een "intrekking machtiging" had toegestuurd. Kortom: kan men je verplichten tot het ondertekenen van een machtiging? Wie weet dit? Alvast erg bedankt voor jullie reacties! Groetjes en liefs, Be Happy
Nee kunnen ze niet verplichten! Maar wat spannend meis,hou je ons op de hoogte of het werkt? Succes! LIefs Dais.. -x-
O.k. dank je wel voor je antwoord. Ik vroeg me het even af omdat ze het deden voorkomen dat het niet anders kon. Dat ze dus geen nota's konden opsturen.......
@Daisy1975: ik hou je / jullie op de hoogte. Prive heb ik geen moeite om voor mijn mening op te komen, maar zodra ik bij vreemden ben of zelfs tegen collega's durf ik mijn mond niet goed open te doen. Het is me al twee keer overkomen bij verschillende banen dat dat me uiteindelijk duur is komen te staan. (Bij een baan ben ik weggepest en bij de ander werd er uiteindelijk misbruik van mij gemaakt). Vandaar dus die assertiviteitstraining. Ik wil sterker in mijn schoenen komen te staan.
wat fijn dat er zulke cursussen zijn is ook wwat voor mijn mannetje. hij mag ook wel eens wat sterker in zijn schoenen gaan staan waar doeje die cursus? via je bedrijf?
Dat is de eerste test... Bel op en zeg dat je hem handmatig over maakt. Ik denk dat je dan al meteen geslaagd bent. Anyway, succes ermee, ik hoop dat de cursus helpt...
Je bent daartoe niet verplicht, maar dan kunnen ze je de cursus weigeren. Sommige bedrijven werken alleen met een machtiging en dit schijnt te mogen (Had het zelf met de sportschool). Ik heb een cijfertje van mijn bankrekening weggelaten, en nu krijg ik keurig iedere maand een herinnering . Die betaal ik dan.
Als het een een-malige machtiging is, mogen ze maar een keer geld afschrijven, dus die kun je gerust tekenen.