Gister had ik de 20 weken echo en mijn placenta ligt voor. Hierdoor voel ik nog weinig van de baby. De echoscopiste zei dat mijn vriend en ik het beste de baby kunnen voelen aan de linkerkant van mijn buik. Ik ben dus de hele tijd aan het voelen, maar ik voel echt niks terwijl onze kleine man 'al' 24 cm is. Kan iemand me uitleggen hoe ik moet voelen of tips geven?
Er zijn niet echt manieren om je kindje te moeten voelen. Je zou wel lekker kunnen ontspannen.. Languit liggen op bed en je handen op je buik en je er op focussen. De een voelt het kindje sneller dan de ander helaas. Zelf voelde ik mn meisje met 18 weken maar mijn placenta ligt achter. En dus eerder voelbaar. Geduld.... Is zeeeer lastig maar het komt vast echt vanzelf
HIer ook placenta aan de voorkant, maar ondertussen voel ik onze kleine er gewoon doorheen. Dus ook aan de voorkant. Maar ik voel het meest onderaan mijn buik. Met net 20 weken voelde ik ook nog niks, maar met 20+2 ineens wel. Het kan dus zo maar komen!!
Ik heb mn placenta ook aan de voorkant, maar voelde met 14 weken al wat bubbeltjes en kriebeltjes enzo en met 17 weken voelde ik hem al echt schoppen! Mijn verloskundige zei ook tegen mij dat het wel ff kon duren voordat ik wat zou voelen, nou niet dus! Je gaat de kleine snel genoeg voelen en waarschijnlijk op een heel onverwacht moment! Misschien kun je idd rustig gaan liggen, maar aan de andere kant word je er alleen maar gefrustreerd van als je niks voelt. Het komt vanzelf!!
Het is rond 20 weken nog heel normaal niks te voelen hoor. Ook kan het zijn dat de kleine nou net besloten heeft dat rechts het lekkerste ligt. Mijn zoontje was een vrij rustige baby en voelde ik net na de 20 weken voor het eerst. Deze baby voelde ik al met 17 weken. Maar schopt ook veel meer hihi. Aan het einde zul je vast wel een keer denken : lig toch eens stil Ow beide zwangerschappen placenta voor. Bij zoontje onder en nu boven haha
Op je rechterzij gaan liggen op bed. Je hand links boven je heup neerleggen, rustig iets omhoog schuiven, daar ergens?
Dan nog kan het even duren. Bij mij ligt de placenta gunstig en ik voelde voor het eerst wat bij 20 weken. De baby zelf voelen met je hand; hangt ervan af hoe hij ligt; kan een hoop verschil maken.
Toch apart hoor.. Gister met de echo zei die mevrouw dat mijn placenta ook voor ligt, maar ik voel de kleine al ruim 2 weken en dat wordt elke keer een beetje duidelijker, langer, herkenbaarder! Heb echt een klein druktemakertje in mijn buik! Ik voel niet elke beweging hoor, maar met name als ik rustig zit of lig dan voel ik hem kriebelen. Weet 100% zeker dat het de baby is! En m'n moeder zei dat zij precies hetzelfde had: placenta voor, maar baby al voelen vanaf een week of 14/15. Dus dat met die placenta.. Nee, hier gaat dat niet op.
Ik heb ook de placenta voor. Rond de 16 weken voelde ik licht gekriebel. Net voor de 20 weken echo voelde ik het eerste echte schopje. Ik moet alleen wel rustig zitten of liggen wil ik het voelen. Dus niet als ik druk bezig ben. Ik ben ook nog steeds aan het wachten tot ik hem duidelijk voel haha
Bij mijn zoon lag ook de placenta voor, maar die voelde ik al vanaf 16 weken. In mijn gevoel 'voelde' ik hem eerst in mijn liesstreek, vooral links maar soms ook rechts. In mijn ontwetendheid zat ik op 'schopjes' te wachten, maar het eerste gevoel was heel anders. Wat is als eerste gevoel had kan ik het beste als 'plopjes' omschrijven, alsof er belletjes uit elkaar spatten. Daarna voelde het meer alsof er een spiertje onwillekeurig aan het samentrekken was in die regio. Vervolgens kwamen pas de echte schopjes. De plopjes en 'spiertrekkingen' voelde ik alleen als ik rustig zat of lag...
Misschien voel je het al maar herken je het nog niet. Ken je dat gevoel van een trekkend spiertje in je oog? Zoiets is het op het begin. Makkelijk te verwarren voor een krampje of een windje oid. Bij mij begon het in de 20e week ongeveer, mijn vriend voelde het pas in de 22e. In week 28 kon ik de bewegingen aan de buitenkant zien. En nu ben ik helemaal bont en blauw
Ik heb ook de placenta voor en voelde de kleine rond 18 weken kriebelen in mn zij. Vanaf week 20 ongeveer voelde ik ook echt trapjes en vanaf week 22 voelde mijn man het ook aan de buitenkant, maar dat was zo minimaal dat hij steeds vroeg 'was dat een schopje??' Geduld hebben, de een voelt het al heel vroeg en de andere best laat.