Hoe en waar grote zus voor het eerst laten kennismaken met de baby

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Superwoman01, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Superwoman01

31 okt 2013
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    #1 Superwoman01, 15 jan 2014
    Laatst bewerkt: 15 jan 2014
    Hallo meiden,

Ben benieuwd hoe en waar jullie de grote broer/zus hebben laten kennismaken met de baby na de bevalling. Ik ben van plan om in het ziekenhuis te bevallen, maar hoop na de bevalling snel weer naar huis te mogen. Onze dochter gaat in de tussentijd waarschijnlijk naar opa en oma. Waren opa en oma bij de eerste ontmoeting of juist niet? Had de baby ook een cadeautje voor grote broer/zus en/of andersom. Ik wil heel graag dat het een mooi moment wordt en vraag me af hoe we haar het beste kunnen vertellen dat de baby is geboren. We willen onze dochter er zoveel mogelijk bij betrekken. Ze zal bij de geboorte 29 maanden zijn. Kom maar op met jullie ervaringen en adviezen :D.

2. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was bij opa en oma gedurende de bevalling. De dag daarna is hij met opa en oma voor het eerst op bezoek geweest bij zijn broertje. De baby had een leuke politieauto met zwaailicht en alle toeters en bellen voor hem meegenomen. Bij die eerste ontmoeting lag de baby in zijn wiegje te slapen.

Daarna is hij met de kraamverzorgende mee naar beneden gegaan (opa en oma weer naar huis) en mocht, wanneer hij wilde, naar boven komen naar mama en de baby.

3. Aim

Aim Lid

25 okt 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, wij hebben de kleine naar het ziekenhuis laten komen met opa en oma. Toen ze er waren is mn man de gang opgelopen om hem op te halen. Zo heeft hij als eerst mogen kennismaken met zn broertje. Even tien minuten even de baby voor hem alleen en daarna opa en oma opgehaald oo de gang

4. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Zoals Aim het heeft gedaan, zou ik hetzelf ook doen!

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Onze tweede is thuis geboren om half 7 's avonds. De oudste was toen bij opa en oma. Toen wij belden dat de baby er was, lag de oudste al in bed. De volgende ochtend hebben ze hem thuisgebracht. De baby lag toen bij mij in bed en hij kroop er gezellig bij. Oma was er ook bij, die heeft er foto's van gemaakt (smelt.....).
    We hadden een mooi cadeau voor de oudste (parkeergarage van Little People), waar hij mee kon spelen als ik aan het voeden was.

Toen de derde geboren werd waren de oudste twee bij opa en oma. Omdat man en ik graag een nachtje rustig wilden wennen aan de baby, zijn de jongens blijven logeren. De volgende ochtend kwamen ze thuis en toen ging het eigenlijk hetzelfde als bij de tweede, behalve het cadeau, want de oudste twee waren al een stuk ouder.

Beide keren waren er trouwens mijn ouders en een goede vriendin al eerder langs geweest om de baby te bekijken.

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone lag gewoon thuis te slapen, mijn zusje paste op. Ik ben in het ziekenhuis bevallen om half 10 's avonds en mijn man is daarna thuis gaan slapen. Die heeft Simone 's morgens meegenomen om kennis te maken. Ze kreeg een boek van Dikkie Dik, dat was veel interessanter. In de 2.5 week ziekenhuis erna is ze denk ik 3 keer op bezoek geweest dus haar leven ging in de eerste instantie gewoon door. En toen is ze mee geweest om hem op te halen, met haar eigen pop in een poppenmaxicosi.

7. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik ben in het ziekenhuis bevallen en mn dochter moest 24 uur blijven voor observatie.

ik heb van te voren cadeautjes gekocht. voor de oudsten een cadeautje die ze van de baby kregen en ze mochten allebij een cadeautje aan de baby geven.

toen ik goed en wel op de kamer lag heeft mijn man de kinderen opgehaald zodat zij als eerste bij hun zusje konden kijken.

later kwamen mn schoonouders en mn schoonzus nog langs, maar dat was echt veel te druk. de baby krijste de hele boel bij elkaar de kids waren druk en iedereen praate door elkaar.

was erg blij toen iedereen naar huis was, en dan ging het om 3 kwartier ofzo maar werd echt helemaal gek van die drukte.

het cadeautje wat mijn oudste kids hebben gekregen zorgde meteen voor een band. mn zoon heeft het er nog steeds over dat hij het zo lief van zn zusje vind dat hij zo'n coole auto heeft gekregen

8. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Wij hebben een cadeautje gekocht voor grote broer en in het wiegje van de baby gelegd en zo gezegd dat hij dat cadeautje van zijn broertje heeft gekregen (hij is er nu helemaal trots op en verteld aan iedereen wat hij van zijn broertje heeft gehad haha).

Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en manlief is hem op gaan halen bij de oppas. Ondertussen natuurlijk al voorbereid in de auto dat hij naar zijn broertje gaat enzo. En we hebben dat moment echt samen met ons gezin genomen, zonder opa's en oma's of andere mensen. Ook omdat het dan niet zo hectisch en druk is en de oudste rustig kennis kan maken, het is al gek genoeg voor een kind.

Ik vond het een super bijzonder moment, hij bestudeerde zijn broertje echt helemaal en kreeg meteen kusjes.. Hij vond het zo interessant en dat is echt mooi om te zien.

Deel Deze Pagina