zijn hier ook zeemansvrouwen?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door DeboravB, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeboravB

DeboravB Actief lid

12 sep 2008
    131
    0
    0
    Huisvrouw
    Wildervank (Groningen)
    Ik vroeg me af of hier op het forum ook vrouwen zijn waarvan hun man/vriend vaart.
    Hoe gaan jullie daarmee om?
    En hoe voelen jullie je als hij lange tijd niet thuis is?

Michiel (mijn verloofde) vaart op een containerschip (als chief engineer).
    Hij is dan 3 maanden van huis en 1 maand thuis.

Ik vind het erg moeilijk om alleen thuis te zijn zonder mijn geliefde om me heen.
    Vooral 'savonds en 'snachts heb ik het er problemen mee.
    We bellen elkaar zoveel mogelijk, maar dat geeft nooit het gevoel van het knusse wat je hebt als hij wel thuis is.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om hier te komen kletsen.

Groetjes,
    Debora

2. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Hoi Debora!
    Mijn schoonfamilie vaart ( binnenvaart)
    Mijn man repareert schepen, als dieselmonteur.
    Wil jij niet varen? Of liever aan de wal?
    Wij hebben ervoor gekozen niet te gaan varen, het idee dat onze kinderen naar een internaat moeten met 5 jaar, of niet even lekker kunnen winkelen of een stuk fietsen wanneer je wilt...
    Groetjes Marleen!

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :D hier was ik naar op zoek.
    mijn vriend zit ook op de grote vaart, hij is 3maanden weg en 3maanden thuis op een tanker. hij is 2de stuurman.

ik kan er redelijk goed mee omgaan, af en toe is het moeilijk. hij vaart al 5,5jaar (met stage erbij) we zijn nu 7,5 jaar samen dus ik ben het redelijk gewend.

de afgelopen keer was het weggaan erg moeilijk omdat hij leah 3maanden zou moeten missen (mij ook, maar dat zijn we al gewend)
    ik vond het in het begin erg moeilijk (deze keer) omdat ik alles alleen moet doen. we hebben ook nog 2tekcels die de nodige beweging nodig hebben.
    ik mis hem vooral als ik ga slapen of als ik een baaldag heb. ik mail hem elke dag hij mij niet elke dag :D (zeker wekelijks)
    hij is nu een maand weg. en hij heeft al een paar keer gebeld, anders belt hij ook niet zo vaak, want dit is best duur (via de sateliet) en hij heeft niet vaak bereik.

ik heb het beter getroffen dan jou debora, want een maand thuis vind ik erg kort. het nadeel is dat leah haar vader 3maanden moet missen, maar als hij thuis is is hij er ook gelijk 3maanden helemaal voor haar. dus eigenlijk heeft hij meer tijd dan een andere vader (die door de weeks werkt)

ik ben nu sinds vorige week ook weer zelf aan het werk en dat is af en toe best zwaar. leah gaat 1dag naar mijn zus en 1,5 naar mijn schoonmoeder. op zich lijkt een kdv me ook wel iets maar dan moeten we haar ook brengen als mijn vriend thuis is, dat vind ik niet echt handig (en niet leuk voor hem) dus we kijken hoe dit gaat.
    nog een week of 9 en dan is hij weeral thuis.

toen ik zwanger was is hij 4,5maand weggeweest maar hij is ook 5maanden en een week thuis geweest. (van 5augustus tot 12januari)

is jou vriend nu weg? hoelang moet hij nog?
    en marleen, de binnenvaart lijkt me ook zijn voor en nadelen hebben. ik zou ook liever aan de wal blijven, vooral omdat de kinderen dan thuis kunnen blijven.

en ik heb 1keer meegevaren 4weken (anderhalf jaar geleden) de laatste 3dagen was ik zo ziek dat ik bijna groen zag :) dus ik heb geen zeebenen (dat was naar bermuda toe op) ben blij dat het de laatste 3dagen waren :)

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Leuk, meer zeemansvrouwen.

Het lijkt zo kort geleden maar inmiddels ben ik al vijf jaar zeemansvrouw-af. Mijn man zat eerst als maroff bij Wagenborg, daarna als DPO-operator uitgeleend aan bedrijf dat failliet ging. Toen is ie naar Norfolkline gegaan, maar de sfeer vond ie helemaal niets. Toen weer terug naar het bedrijf dat inmiddels het schip waar hij als DPO-er had gezeten, maar dat werd vervangen omdat dat schip aan Arabieren was verkocht. Toen is hij nog een paar weken op wat sleepbootjes in de weer geweest en uiteindelijk aan de wal blijven plakken.

Ik mis het soms wel. Zou het nu echt niet leuk vinden, zeker nu we een kindje hebben. Aan de andere kant is ie dan wel een hele tijd echt thuis, full time en veel 'walmannen' zien hun kinderen alleen in het weekend tussen de verplichtingen door... Maar het ophalen van Schiphol, wachten op lieve mailtjes en je ondertussen gewoon helemaal zelluf ;) redden is wel heel tof.

Een vriendinnetje van mij en haar vriend varen nog, maar volgens hen is de sfeer best veranderd, minder Nederlanders en meer russen, nog meer gedoe met immigration overal...

@ Bremjomi, vaart je vriend toevallig bij Vroon?

5. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :) ja bij Vroon. dat was altijd ideaal, want het kantoor zit hier in breskens, maar dat is sinds vorig jaar naar terneuzen gegaan. anders kon ik de post altijd gewoon binnen brengen, maar nu geef ik het mee met een achterbuurvrouw, die werkt daar :D

en inderdaad, het naar schiphol gaan (heb er nu al zin in) het wachten en (tegenwoordig vaak) kijken of hij er al aankomt. de vorige keek hij al heel raar naar me, want hij had wel foto's gehad, maar die dikke buik in het echt was toch even anders :D
    het wachten op mails of even bellen. vind het altijd heel leuk dat hij belt, maar dan weten we vaak niet veel te vertellen :)

het is inderdaad al veel verminderd met nederlanders, veel russen en letten, waar soms moeilijk mee te communiceren valt.

ik vind het nog steeds erg leuk, ja ik moet hem 3maanden missen, maar we zijn elke keer opnieuw verliefd :D

6. DeboravB

DeboravB Actief lid

12 sep 2008
    131
    0
    0
    Huisvrouw
    Wildervank (Groningen)
    Hoi meiden,

Wat leuk dat jullie er zijn.

Sorry dat ik er een tijdje niet was, maar ik ben lekker een weekje met manlief meegeweest.
    Van Rotterdam naar Dublin en weer terug.
    Doordat ik mee ben gegaan heb ik kunnen zien wat voor werk mijn lieverd doet.

Voordat ik mee ging was ik erg gestressd, maar daar heb ik nu helemaal geen last meer van.
    Eigenlijk wilde ik helemaal niet meer naar huis.
    Ik ga zeker vaker met hem mee.

Dublin, en heel Ierland is zo mooi, dat we hebben besloten dat we daar met onze huwelijksreis naar toe gaan.

In Dublin heerlijk geshopt, en geslaagd voor een hele mooie trouwjurk.
    En de prijs viel 100% mee (voor het geld dat je kwijt ben in Nederland voor zo'n jurk, kun je daar wel 4 jurken voor kopen).

We hebben natuurlijk ook heerlijk geklust, en..........ik heb een test gedaan.
    IK BEN ZWANGER.
    Hopen dat het nu goed gaat, maar ik blijf positief.

Groetjes,
    Debora

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :D oh spannend, ik zal voor je duimen dat het goed gaat.

leuk dat je bent meegeweest, dan weet je tenminste wat hij doet:) en ik wilde ook niet meer naar huis. heb 4weken niks gedaan, alles helemaal relaxt :)

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Deborah, wat gaaf! Ik vond het ook altijd zo heerlijk relaxed daar en dan moest ik na een paar dagen weer aan het werk :( Leuk dat Ierland zo goed beviel en natuurlijk GEFELICITEERD met je positieve test! Super zeg!

Vinden jullie ook dat de man altijd zo heerlijk ruikt dan als ie aan het werk is? Lekker naar olie enzo =P

Ben wel een paar keer aan boord geweest als ze op de werf in Harlingen lagen ofzo of Gent of Rotterdam aandeden maar echt meevaren heb ik een keer gedaan naar Felixtowe. Was wel leuk!

@ Brenjomi, wist niet dat ze in Terneuzen zitten (daar woon ik :D) Wij hadden dat ook vaak... Dan spreek je elkaar... wat moet je dan zeggen... Zit je net lekker de kletsen, valt de verbinding weer weg :evil:

9. DeboravB

DeboravB Actief lid

12 sep 2008
    131
    0
    0
    Huisvrouw
    Wildervank (Groningen)
    Helaas slecht nieuws.
    Ik heb vrijdag een miskraam gehad.

Groetjes,
    Debora

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :cry: oh wat vreselijk, vind het heel erg voor je, heel veel sterkte

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier goed nieuws, vriend komt over een maandje ongeveer thuis. hij gaat morgen op pad naar australie, daar is hij rond 10april het kan zijn dat hij daar naar huis komt of dat hij nog mee gaat naar singapore, daar zijn ze rond 20april :D
    het zou voor mijn werk en zijn verlof (dan zit hij iets langer thuis) beter uitkomen rond de 20ste in singapore. maar als het moet haal ik hem straks nog op op schiphol :)
    ben erg benieuwd. hopelijk horen we binnenkort al meer wanneer het ongeveer wordt. want vaak is het ook een dag van te voren (en dan verandert het weer) dus dit is erg vroeg. maar ze hebben al een aflosser dus dat is al goed :D

hoe is het voor de rest met jullie?

12. MysteryBB

MysteryBB Lid

14 nov 2008
    14
    0
    0
    Scheveningen
    Ja hier nog een zeemansvrouw :D

Als allereerste ben ik jaloers op jullie dat jullie weten wat het varen is daar kan ik totaal niet over spreken :oops:
    Mijn vriend zit in de bagger ken hem nu al een jaar zit voornamelijk bij de verenigde arabische emiraten
    En gaat binnenkort naar singapore hij vaart momenteel 6 weken op 6 weken af
    gelukkig spreken we elkaar dagelijks via email en normaal sturen we dagelijks smsjes (als hij nu zijn telefoon niet kwijt was :( )

Ben nu net zwanger en ja vraag me toch wel af hoe dat in de toekomst gaan zal hij zal er toch niet overal bij zijn

Hoe gingen jullie daarmee om??

Groetjes Mystery

13. zilverlokje

9 mei 2009
    5
    0
    0
    hoi allemaal ,

mijn partner zit ook op de vaart .
    is vier of zes weken weg en dan ook de zelfde tijd thuis .
    moest er in begin aan wennen maar nu niet meer .
    heb zelf een erg drukke baan en ben daar erg blij mee .
    heb wel als hij weg is contact via de mail of telefoon elke dag .
    maar ben zeker erg blij als hij er weer is hij gaat nu dinsdag weg voor drie week .
    dat vind ik de moeilijkste dagen net voor vertrek .

gr zilverlokje

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier nog één:D

alleen heb ik dan het gelukk dat hij wat minder lang weg is..
    Hij zit op een kotter en vangt vis... zn vader en broertje doet dat ook...
    hij vaart al sinds zijn 12e in de schoolvakanties en sinds 2jaar fulltime...
    Zijn nu ruim 2.5 jaar samen en wist waar ik aan begon..
    Hij is twee weken weg, dan twee dagen thuis. Heeft doordeweeks geen bereik dus spreek m ook maar twee of drie dagen per week..

15. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Mag het ook een binnenvaartsvrouw zijn;)
    Mijn vriend werkt voornamelijk in Nederland en België en is een week van huis en een week thuis.
    Nu zijn we op een punt dat we kindjes willen, maar dat zal helaas de komende tijd niet gaan. Mijn vruchtbare periode is altijd in de week dat hij weg is:(
    Is niet leuk...

16. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Hoi!

Hier nog een zeemansvrouw! Mijn vriend werkt als chiefengineer op een vrachtschip. Hij werkt 6 op 6 af. Hij doet dit werk al zolang als ik hem ken, alleen was het eerder 16 op en dan soms maar 4 weken thuis. Dit is dus veel beter.

We hebben een zoontje van 8 maanden. Hij mist best veel, maar ik maak zoveel mogelijk foto's en video's en als er iets grappigs gebeurt dan schrijf ik dat op. En als hij 6 weken thuis is dan haalt hij het wel in.

17. Stormpie

Stormpie Lid

18 apr 2009
    30
    0
    0
    Hoi dames..

Ik hoor hier eigelijk niet thuis omdat mijn man geen zeeman is..
    Ik had een vraagje aan jullie.. zijn jullie mannen in het buitenland als jullie uitgerekend zijn?

Mijn man is namelijk rond mijn bevalling meerder keren een aantal dagen in buitenland.. ( waar hij zelf ook mee zit)..
    Zo ja hoe hebben jullie dat gedaan/of doen jullie dat rond de bevalling??

groetjes!

Deel Deze Pagina