samen afvallen?

Discussie in 'De lounge' gestart door luckynumber4, 19 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Mijn man en ik hebben besloten om over een paar maanden voor ons 4e kindje te gaan. Voor die tijd zou ik erg graag een flink aantal kilo's kwijt willen, het liefst 30.
    Maar omdat ik iemand ben die echt een stok achter de deur nodig is, zou ik het fijn vinden om hier met nog meer meiden samen de kilo's te lijf te gaan.
    Wie doet er met mij mee?

2. Flierefluiter87

Flierefluiter87 Niet meer actief

Wat een goed voornemen! Ik doe graag mee, ik wil ook graag 30 kilo kwijt, het liefst voor augustus. De reden dat ik graag af wil vallen is omdat ik mezelf heel ongezond voel en ik heel graag weer een gezond en fit lichaam wil. Ik ben een echte emotie eter en heb al die kilo's er zelf aan gegeten en gedronken (chocomel...). Ik ben altijd slank geweest, maar sinds ik een lastige tijd heb gehad heb ik al die kilo's er op die manier aan gekregen. Ik schaam mezelf hier ook heel erg voor. Ik heb ook echt een stok achter de deur nodig, dus ik zou het leuk vinden om mee te doen!

3. luckynumber4

Leuk dat je meedoet! Jouw verhaal kan de mijne wel zijn. Ik ben chocolade verslaafd en ook een emotie eter, geen goede combi. Ik hoop echt dat het gaat lukken. Ik ben tot mijn 29e ook altijd slank geweest, heb er nooit wat voor hoeven doen. Dus ook nooit actief gesport en daardoor een beetje lui geworden. Maar ik ben er nu zo klaar mee! Ik wil gewoon weer trots zijn als ik in de spiegel kijk!

4. Flierefluiter87

Dat is wel heel toevallig haha, ik drink op een dag wel 3 liter chocomel...echt heel slecht...echt wel een soort verslaving geworden denk ik. Daarnaast eet ik ook teveel en die combinatie is zo slecht, als je dat een paar jaar doet komen die 30 kilo er vanzelf aan, ookal ben je nog zo slank geweest.

Wat jij zegt kan ik me helemaal in vinden, dat je weer in de spiegel wilt kijken en denken, wow ik zie er goed uit! Ik voel me door mijn overgewicht nu juist down. Ik zou zo graag weer al die leuke kleren die in mijn kast liggen te verstoffen weer aan kunnen trekken, mezelf weer lekker optutten...die zin is me ook helemaal vergaan nu. En dat ik van de zomer lekker kan zwemmen met mijn kindjes....de afgelopen 2 jaar heb ik dat ook niet gedaan omdat ik me schaam voor mijn lichaam. En de belangrijkste reden is dat ik dus weer gezond wordt en conditie en energie krijg!

Ik weet ook dat als ik stop met die chocomel en het teveel eten dat ik die kilo's echt wel weer kwijt raak ( heb eerder zo'n periode gehad). Dus wanneer gaan we beginnen? Haha!

5. luckynumber4

Ehm.....nu? Of na het weekend. Nog 1 weekend eten waar je zin in hebt, of in jouw geval drinken hahaha en dan maandag beginnen?

6. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    ik zou zeggen begin nu! die extras die je dan dit weekend neemt smaken echt niet lekkerder. Je wilt je gezonder voelen/zijn dat is een levenswijze niet iets wat je ff doet om af te vallen en dan er mee stopt. Mijn coach zegt ook terecht, als emo eter of als eet verslaafde heb je levenslang..

7. Flierefluiter87

Maandag is prima, dat is het begin van een nieuwe week en start!

8. luckynumber4

Tja, daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in. Scheelt misschien alweer een kilo
    Okay, begin ik nu:(:D

9. luckynumber4

Ik heb besloten om toch vandaag te beginnen. Doe je mee? Maar als je maandag wilt beginnen ook prima hoor. Gaan we voor 2 kilo eraf (minimaal ) eind deze maand?

10. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    jeeeeej:D haha komt goed, komt goed!

11. Flierefluiter87

Ja dat is ook eigenlijk wel zo haha, alle kilo's die er extra bijkomen dit weekend moeten er ook weer af. Baal alleen wel dat ik vandaag dan al chocomel op heb.

12. Flierefluiter87

Ik begin dan morgen, voelt voor mij beter om aan het begin van een dag gelijk goed te beginnen. Deal! Eind van deze maand sowieso 2 kilo!

13. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Mag ik ook meedoen?
    Ik ben er al 30 kwijt, maar die laatste 10 hik ik echt tegenaan...
    Bij mij is het een combi van stoppen met roken, stess ivm scheiding en het lekkere eten met de bijbehorende gezelligheid.

14. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
  15. Flierefluiter87

Tuurlijk, hoe meer zielen hoe meer stokken achter de deur haha! Wat super goed dat je al dertig!! kilo bent kwijt geraakt! De laatste kilo's gaan altijd het moeilijkste.... Heel begrijpelijk ook dat het stoppen met roken en een scheiding het al helemaal zwaar maakt... Met ze alle gaan we ervoor!

16. luckynumber4

Gezellig mrsdiablo! Knap hoor, 30 kilo. Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Een bepaald dieet of gewoon anders leven.

Bedankt voor de tip, ga er direct even kijken.

Ik ga maandag ook nog stoppen met roken, samen met Ml. Ik denk dat ik maar flink veel kauwgom in ga slaan. Suikervrij natuurlijk :D

17. Flierefluiter87

Zo, net mijn laatste pak chocomel door de gootsteen gespoeld, ben er zo klaar mee.

18. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik wil ook heel graag mee doen. Wil dolgraag 15 kilo kwijt, maar het lijkt wel een onmogelijke opgave zeg. Ook zou ik me graag wat minder moe voelen. Ik ga vaak te laat naar bed en eet ongezond, daar ga je je ook niet beter van voelen. Ik begin morgen en ga ook voor min 2 eind deze maand! :)

19. luckynumber4

Goed zo! Ik heb vanmorgen ook alweer chocolade gegeten, baal ik nu echt van. Ik laat de rest wel door mijn man opeten hihi

20. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Elke dag hardlopen, fietsend of lopend mijn dagelijkse dingen doen zoals van en naar school en de boodschapjes etc.
    Verder heb ik mijn eetpatroon drastisch aangepast, ik ontbeet rustig met een zak chips om half 12 smorgens.

Ik zet me er nu aan toe om iig smorgens te ontbijten met 2 crackers en mager beleg, smiddags iets van yoghurt met muesli of roggebrood met kaas oid. En savonds eet ik gewoon met mijn kinderen mee; AVG, Rijst groenten vlees, pannenkoeken. Hier is geen budget voor afhaaleten, dus friet komt uit de oven.

Verder heb ik alle frisdranken laten staan, drink water en thee met een smaakje zonder suiker. Of als ik zin heb een glas dun aangelengde ranja.

Tussendoor eet ik fruit, komkommer of paprika etc

Deel Deze Pagina