Dat is ook knap! Ik zit al wel sinds 14 december op een gezond BMI, dus de laatste paar maanden gaan niet meer zo hard. Ik weeg nu nog maar 71% van wat ik woog toen ik begon!
Goed bezig meiden! Hier gaat het nog steeds erg goed lekker veel bewegen en ondertussen 25kg kwijt En dat sinds eind september vorig jaar... En genieten doen we nog steeds lekker uit eten enz (vanavond mogen we weer )
Ik ben er 5 kwijt Nog 7 te gaan voor een gezond bmi, wil er minimaal 10 kwijt nog. Ik eet geen zoete tussendoortjes meer. Vaak maak ik groentebouillon tussen de middag en anders eet ik een berg groente bij mijn lunch (extra dus) daardoor veel minder trek in tussendoortjes. Mijn tussendoortjes waren ook wel erg ongezond en veel hoor. (2 gevulde koeken/2 stroopwafels/een dubbele tosti) Gaat echt heel makkelijk!
Let op hoeveel zout je binnen krijgt. Door zout houd je vocht vast en dan lijkt het minder hard te gaan of soms kom je er zelfs van aan! Maar dat is dan dus vocht
Wat goed dames, Ik zit inmiddels ook ook genoeg. in 2.5 maand. Ik ben zo trots. Nog nooit zo goed gevoeld.. !
Bedankt voor de tip weet je, ik heb me nu bedacht dat ik die 10/15 kilo dit jaar nog kwijt wil raken en ga gewoon stug door. Eet rond de 1500 per dag met eens per week een uitschieter dus dat moet gewoon lukken.
Nou, zojuist dus die fitheidstest gedaan. Dat mijn conditie vooruit was gegaan, dat wist ik wel, maar ik ben gewoon van trede 3 naar trede 5 gegaan, bijna trede 6 zelfs (trede 7 is het hoogste). Dus ik ben gewoon even onwijs trots!!! Mijn vetpercentage is van 47% naar net onder de 25% gegaan!
Wat goed! Echt een beloning voor hard werken zeg. Hoe ben je afgevallen eigenlijk? "Gewoon' gezond eten of kh-arm, en sporten?
@LadyXochi: Heb het vast wel eens gevraagd maar hoeveel koolhydraten eet jij ongeveer per dag? Ik schipper zelf nl. een beetje met de hoeveelheid. Diëtist adviseert 50. Ik wil niet te hoog zitten want weet dat ik echt gevoelig ben voor koolhydraten. Wil ook niet te laag zitten ivm borstvoeding (heb 3 jaar geleden Atkins gedaan, dat was 20 koolhydraten. heeft mijn schildklier flinke klap van gehad, dat niet weer dus)
20-30 kh per dag is alleen voor de eerste weken van een dieet, 'fase 1' wordt dat vaak genoemd. Als je dat máánden blijft volhouden is dat echt niet goed voor je! Houd het niet heel nauwkeurig bij, maar ik schat dat ik dagelijks tussen de 70 en 120 kh zit.
Ik heb me ingeschreven bij de sportschool, zij boden een programma aan van Bodysupport. Dat wil zeggen minimaal 3x per week sporten en persoonlijke begeleiding qua voeding. Ik kreeg voor iedere week een weekmenu toegemaild, daarvan zou ik gemiddeld 1 kg per week moeten afvallen. Dit menu was speciaal op mij afgestemd en werd iedere week opnieuw aangepast. In het begin iets meer kh en dat is verschoven naar steeds meer eiwitten (maar zeker niet kh-arm!). En in het begin was het enorm wennen, ik moest juist veel meer gaan eten dan ik normaal deed! En na verloop van tijd werd het echt een gewoonte, ik volg de menu's niet meer strak, maar ik ben me wel heel bewust van wat ik eet. Ik zie het ook echt niet als een dieet, maar als een andere manier van leven. En ik eet ook echt nog wel ongezonde dingen hoor! Maar ik neem dan niet te veel meer. Zondag a.s. gaan we lekker uit eten en dan ga ik ook echt genieten, maar....'s morgens ga ik wel eerst een uur sporten en ik pas mijn lunch wel aan! Ik vind het heerlijk om te sporten, dat had ik 8 maanden geleden echt niet kunnen zeggen! Het is echt een uitlaatklep voor me geworden en ik krijg er zo enorm veel energie van!
nee heb ik gemerkt dat het niet goed is (in boek staat dat je fase 1 wel langer mag doen dan 2 weken als je veel gewicht hebt kwijt te raken) Tussen 70 en 120 kh klinkt fijn. Ik ga over 2 week weer naar diëtist voor begeleiding (afgelopen tijd weer zelf geprobeerd, niet gelukt)
Programma klinkt goed (vast duur) Ik ben ook weer begonnen met sporten, vind het ook heerlijk (en dat is echt niks voor mij om dat te zeggen) Alleen met jonge kids lukt mij 2x in de week. Maar dat is al goed begin. Heb je een voorbeeld van je menu (in grote lijnen?) (mag ook in pb ofzo hoor)
Ik vond het wel meevallen qua prijs. Ik betaal 38,95 per maand voor de "complete set", zeg maar. D.w.z. inclusief onbeperkt sporten en alle groepslessen en dan dus de voedingsbegeleiding, menu's, wegen, fitheidstesten. Je hebt echt totaal niets aan mijn menu's, dat bedoel ik niet verkeerd. Maar die zijn geheel aangepast aan mijn gewicht op dat moment, mijn fitheid op dat moment, mijn vetpercentage op dat moment etc. etc. Er zit een vervangende voedingslijst bij, want er zitten altijd dingen bij die je niet lust. Dus ik kon het altijd geheel naar eigen smaak zeg maar aanpassen. Maar heel in het kort deed ik het zo: ontbijt: kom havermout en een mok latte macchiato (maak ik zelf met magere melk en een zoetje) (ik ben 's morgens niet zo'n brood-eter) tussendoor: optimel yoghurt met fruit (maar dan die van de Lidl, precies hetzelfde maar een keer zo goedkoop) lunch: 3 bruine boterhammen met gezond beleg (bijv. kipfilet, magere smeerkaas), wat tomaten, komkommer of rauwkost erbij tussendoor: stuk fruit en soms een cracker of een extra boterham of zo avondeten: precies afgewogen, maar de ene keer aardappels/groente/vlees, de andere keer iets met rijst, dan weer een groente-omelet, noem maar op tussendoor: stuk fruit of komkommer (maar ik neem deze laatste niet vaak, ik zit gewoon echt vol na het avondeten). Verder heel veel water drinken!!!
De prijs valt inderdaad erg mee. Ok jij hebt dus weer een menu met 'gewoon' eten. Daar was ik dus nieuwsgierig naar. Bedankt voor je voorbeeld. Water drinken is hier nog een puntje inderdaad. Probeer er op te letten, helemaal met de borstvoeding
Dames help!!! Ik heb 3 broeken online gekocht en die zijn net bezorgd. 2 in maat 29 en 1 in maat 28. Eentje in maat 29 zit eigenlijk net iets te ruim. Zowel om de benen als bij de buik heb ik nog ruimte. Die andere 29 en de 28 zitten bij de benen en kont echt perfect, maar bij mijn buik zitten ze best strak. Kan nog, ware het niet dat ze mijn flubberbuik omhoog duwen en die er nu dus bovenuit blubt. Weten jullie hier iets voor? Misschien wat minder extreem dan een korset, maar een corrigerend hemd of zo? Of komt dit niet meer goed en kan ik het beter allemaal terugsturen?