samen afvallen?

Discussion in 'De lounge' started by luckynumber4, Feb 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Dus wat extra paracetamol inslaan?;):p

2. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Ik ben ook bezig! Ben al 2 weken bezig en al 1,7kg kwijt. Ik doe sporten op de milion cirkel. 2x per week 35 minuten. Over 2 weken start ik met een cursus voor het eten. Dit gaat al best goed alleen ik wil het goed kunnen combineren met ons gezin zodat ik niet steeds apart hoef te koken 😊

3. PH1

PH1 Bekend lid

Nov 16, 2014
    924
    77
    28
    Female
    Ook ik wil graag meeschrijven! Ik ben 7,5 week geleden bevallen van een dochter en heb al sinds mijn 12e problemen met mijn gewicht! Drie weken geleden besloot ik te beginnen met gezond eten en helaas komt daar steeds niks van terecht wat me boos en verdrietig maakt. Ik geef borstvoeding en merk duidelijk dat ik veel meer energie nodig heb (de slapeloze nachten zorgen hier ook voor). Echt diëten is voor mij niet verstandig, maar de dingen die ik nu eet zijn verre van gezond! Ik hoop dat jullie me misschien een beetje kunnen helpen.

4. luckynumber4

Sporten op de million cirkel? Nog nooit van gehoord. Ik zal het eens opzoeken.
    Ph1 heel herkenbaar. Wel willen maar op de een of andere manier de knop niet om kunnen zetten. Gefeliciteerd nog met je dochtertje!

5. Kuki

Kuki Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,195
    225
    63
    Gelderland
    Echt veel te weinig! Dat was ook mijn probleem. Toen ik dus het advies kreeg om meer (en uiteraard meer gezonde/verantwoorde dingen) te eten, dacht ik ook eerst dat ik gigantisch zou aankomen. Niets is minder waar (let wel: ik sport er dus wel goed bij). Ik heb eigenlijk alleen nog maar trek vlak voor het eten en dat vind ik niet erg.

Ik ontbijt eigenlijk standaard met een kom havermout en een zelfgemaakte cappuccino (met magere melk) en 's middags altijd 3 boterhammen met gezond beleg. Verder tussendoor bakje magere yoghurt (die van de Lidl met vruchten) en 's middags fruit tussendoor. 's Avonds eet ik normaal mee, maar ik wil nog wel eens wat wisselen, als ze bijv. gebakken aardappels willen, maak ik voor mezelf aardappelpuree (o.b.v. water). Vanavond maak ik friet in de Airfryer, ik twijfel nog of ik mee eet of dat ik lekker gerookte kipfilet met rijst en groente ga eten. Ik heb zojuist 5,5 km hardgelopen dus alle opties zijn nog open! :D

Mijn man doet nog niet echt mee, maar het doet me nu niets meer als hij chips of zo naast me zit te eten. Ik kan me daar prima tegen verzetten.

Ik eet dus niet koolhydraat-arm, ik voel me daar prima bij. Voor de een werkt het heel goed, de ander niet. Ik denk ook dat je iedere manier van afvallen niet moet zien als een dieet, maar als een andere levensstijl. Als ik echt zin heb in een stuk chocolade, neem ik dat echt (nadat ik mezelf eerst streng heb toegesproken). En dan geniet ik er ook echt van! Je mag best wel eens even lekker zondigen, maar straf je dan niet meteen zo af en probeer het dan bij kleine hoeveelheden te houden. Je kan niet de rest van je leven op een "slaatje bla";) leven, je hebt ook echt wel eens feestjes e.d. Tijdens de kerstdagen heb ik heerlijk genoten van vanalles en nog wat, maar ben wel blijven sporten. Na de jaarwisseling op de weegschaal gestaan en ik was in een maand (ik weeg op de sportschool 1x per maand) 3,9 kg kwijt! Ik ben in totaal nu iets meer dan 28 kg kwijt, ik wil er nog ongeveer 10 kwijt.

6. PH1

PH1 Bekend lid

Nov 16, 2014
    924
    77
    28
    Female
    Dankjewel! Ik loop er al jaren tegenaan en het lijkt er soms wel op dat hoe gezonder ik wil eten hoe meer ik verleid wordt tot het slechte ;)

7. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Ja het is een workout van 35 minuten. Je hebt eerst zeg maar 3 kracht apparaten en die doe je 1 min. Daarna cardio 4min. Dan weer 3x kracht 1 min en dan weer 4 min cardio. Dit doe je 2 rondjes en heb je een complete workout in 35 min. Je hebt trouwen maar 1 min pauze nadat je je eerste ronde af hebt

8. luckynumber4

Wauw, dat klinkt we als iets wat ik vol kan houden. Bedankt voor je verhaal, dat motiveert echt!

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    Hoi dames die graag af willen vallen .
    Ik zal mij even voorstellen aangezien ik zo binnen kom vallen.
    Ik ben lovepeet mama van 3 kinderen
    En ik woog 118 kilo op 21 januari.
    nu ga ik wel een beetje (vals ) spelen.
    Ik heb namelijk een gastric bypass gekregen.
    Ik weeg inmiddels 104 kilo en heb vandaag een abbo op de sportschool genomen .

Het lijkt mij leuk mee te kletsen.

10. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

Feb 26, 2010
    555
    187
    43
    Jeetje zeg, lovepeet, gaat dat niet erg hard? 14 kilo in een maand tijd???:$

11. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ben in juni begonnen. Er is nu 18 kg af maar de laatste maanden sta ik stil, niet echt motiverend... Deze week (mijn weegdag is altijd op vrijdag) maar liefst 100 gram afgevallen haha.

12. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

Feb 26, 2010
    555
    187
    43

Ik heb het kunnen weerstaan, maaaaaaaaar die dikke reep milka waarvan ik weet dat ie in huis is.... Ik ben echt een chocoholic, een dag geen chocola is een dag niet geleefd ;)

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    Hee
    ja inderdaad het gaat wel erg snel
    maar ik heb er zelf de hand niet in nu.
    Ik eet gewoon mijn 6 eet momenten
    Oke wel anders dan voor mijn operatie.
    Natuurlijk gezonder.
    Maar het gaat nu nog vanzelf.
    Ik merk alleen wel dat ik al veel spierkracht ben verloren
    en dat is wel jammer daarom ga ik ook de sportschool weer in.

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    Het komt goed.
    niet opgeven hoor!
    Kijk eens of je misschien andere eet momenten kan pakken
    6 keer op een dag?
    En misschien kleiner en anders eten?
    Wat meer of andere variatie?

15. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

Feb 26, 2010
    555
    187
    43
    Hoe dat zo? Door het veranderde eetpatroon / andere voeding of doordat je moest herstellen van de operatie?

Vind het wel knap hoor, lijkt me nogal een ingreep...

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    Het is ook zeker niet niets..
    ik heb ook 3 weken met onverklaarbare pijn gelopen en dan echt hevige pijn
    dat ik echt aan de tramadol 100 mg heb gezeten
    gelukkig ben ik daar nu grotendeels vanaf..
    ja als je afvalt zo snel verlies je vocht vet maar ook spiermassa en krachten
    dat moet je ook weer gaan opbouwen
    want je mag 6 weken eigenlijk niet tillen en dat soort dingen ..
    dus je moet heel erg uitkijken met wat je doet

17. muntje

muntje Bekend lid

Aug 2, 2012
    883
    0
    16
    Ha meiden ! Mag ik ook meedoen ?

Hier 14 kilo kwijt. Maar de drive weer een beetje kwijt !
    Vind t zoooo moeilijk om de positieve vibe vast te houden,
    Willen graag een 2e , maar eerst nog paar kilo kwijt oor ik weer naar t ziekenhuis ga. Pcos , dus beetje hulp nodig ..

18. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

Feb 26, 2010
    555
    187
    43
    Goed zeg Muntje, 14 kilo! Hoe lang heb je daar over gedaan?

Beetje fout natuurlijk, maar ik ben echt aan het rekenen wanneer ik weer aan de chips kan. Snap ook wel dat ik niet weer een paar zakken per week moet weg werken als ik straks op gewicht ben.

19. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Hoi meiden,

Ik wil ook wel meeschrijven. Hier inmiddels precies 30kg kwijt sinds de geboorte van mijn jongste en ik wil er nog ongeveer 7. Ik ben niet aan een dieet uit de boekjes maar kijk zelf per dag wat de calorieen intake is. (1200kc). Hiervoor gebruik ik de app my fitness pall. Afgelopen week voor het eerst gaan shoppen, zo leuk om weer wat maatjes kleiner te kunnen pakken.. Weet nog goed dat ik aan het begin van het afvallen dacht, waar moet ik beginnen? 30kg is niet te overzien.. en dan toch na een vrij korte tijd is het zover. Ben van maat 44 naar maat 38 gegaan.

De laatste kilo's gaan erg langzaam, volgende week begin ik met hardlopen. Tot nu toe afgevallen zonder te sporten en puur op het eten te letten.

Wil jullie iig heel veel succes wensen!

Ps: Mijn gewicht is nu 68kg bij een lengte van 167.

20. Kuki

Kuki Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,195
    225
    63
    Gelderland
    Wow, goed hoor! Ik gebruik ook My fitness pall, maar niet meer zo actief als in het begin. Inmiddels weet ik wel ongeveer wat ik wel en niet mag/kan hebben. Het is een fijne app!

Ik had dat ook, zei het gister nog tegen ml, dat ik me een half jaar geleden niet kon voorstellen ooit dit gewicht te kunnen bereiken. En nu is het toch gelukt! Heerlijk he?!

Had jij het ook moeilijk om je juiste kledingmaat te bepalen? Ik moet echt iedere keer opnieuw alles passen in de winkel. Ik kan niet zomaar iets uit de rekken pakken, ik weet toch nooit zeker hoe het valt. En ik ben nog steeds erg geneigd om de grote maten te pakken. Nu dwing ik mezelf om eerst het kleine maatje te pakken en pas als ik echt vind dat die te strak zit, ga ik 1 maatje groter.

Share This Page