Weet je, je moet een menu vinden wat bij je past zodat je het ook vol kunt houden. Als je normaal gesproken helemaal niet gewend bent om zoiets te eten, dan is het erg moeilijk om dit ook op langere termijn te kunnen doorzetten. Ik ben zelf al een aantal kilo afgevallen door alleen maar te stoppen met snoepen en met het avondeten vaker te kiezen voor iets als rijst ipv gebakken aardappels. Ben daarnaast begonnen met sporten (2 tot 3x per week) en ik viel in een paar weken 5 kilo af zonder daar echt moeite voor te hebben moeten doen. At hierbij zelfs in het weekend af en toe een handje chips en dronk gewoon lekker een wijntje 👍🏻 Verder at ik sochtends en smiddags gewoon brood zoals altijd, maar koos ik voor mager beleg. En als ik een keer chocopasta wilde, besmeerde ik de boterham maar half en heel dun. Mijn ervaring is dus dat als je gewoon stopt met snoepen en erbij gaat sporten dat de eenvoudigste manier is om af te vallen
Wat fijn dat dat zo goed werkt voor jou. Hier is dat niet het geval. Vandaar dat ik nu ben begonnen met koolhydraatarm eten. Die werkt namelijk wel goed bij mij. Ik moet alleen nog even puzzelen dat ik geen te kleine porties neem want ik moet wel voldoende binnen krijgen. Sporten doe ik al heel veel maar daar ben ik niks mee afgevallen hoor. Juist alleen maar kilo's mee aangekomen want ik heb kilo's aan spieren opgebouwd. De kilo's die ik ben afgevallen komt door diëten.
Hmm ja, daar heb je wel gelijk in dat het niet bij iedereen hetzelfde werkt Maar dat je niet afvalt van sporten vind ik wel raar. Snap dat je spieren opbouwt van krachttraining maar van cardio zou je toch wel moeten afvallen?
Klopt maar in verhouding doe ik veel meer krachttraining dan cardio. Er komt vast binnenkort een periode dat spiermassa niet meer groter wordt. Maar dan nog. Afvallen is voor 10 % stress vermijden, 10% sporten en 80% goede voeding. Aldus onze begeleiders en voedingsconsulent in de sportschool. Tuurlijk is sporten beter dan op de bank hangen. Maar afvallen gebeurd echt van de voeding.
ontbijt en lunch verschillen hier nogal per dag dus dat bepaal ik op het moment waar ik dan zin in heb. Avond eten is als volgt deze week. vandaag: spaghetti dinsdag: gek aardappel, rode kool en verse worst woensdag: gewokte kipreepjes met woksaus en groente donderdag: gebakken aardappel, bloemkool en pangafilet vrijdag: gek aardappel, sperzieboontjes en karbonade zaterdag: gek aardappel, wortel en filet lapjes zondag: oven schotel. gekookte/gebakken aardappel is 150 gram groente 200 gram vlees is 75/100 gram
Nee, dat is dus echt niet waar! Afvallen gebeurd door een combinatie van sporten en voeding. Waarom denk je dat mensen met enorm overgewicht naast een verandering in het eetpatroon ook moeten gaan sporten? Het is algemeen bewezen dat je mede door sporten afvalt. Kan ik afvallen met sporten? | Voedingscentrum Maar verder ontopic: heel veel succes met het afvallen! Hopen dat het met jouw manier ook gaat lukken
Dat is niet waar. Je moet zorgen dat je meer verbrand dan er binnen komt, daarbij helpt sporten. En meer spiermassa verbrand meer calorieën. Het helpt zeker maar als je teveel of te slecht eet en toch veel sport zal je niks afvallen. Maar goed, ik sport veel om mij goed en fit te voelen. Dat helpt mij weer om afvallen beter vol te houden. Zonder sporten heb ik weinig spierkracht en voel ik mij bijna constant lamlendig lichamelijk. Voor mij is het dus daarom echt nodig. En omdat ik met sterkere spieren minder last heb van mijn hypermobiele gewrichten. Al met al beleef ik gelukkig veel plezier aan het sporten. Nu alleen het eten weer op de rit krijgen want dat is de laatste weken weer heel slecht waardoor ik niks afval. Vandaag gaat het goed, geen honger en ben goed gemotiveerd.
Ja, tis altijd lastig om af te vallen. Je moet eigenlijk een soort van knop omzetten en dan heb je ineens je draai gevonden Moet ook wel zeggen dat ik al jaren niks aan sport gedaan heb en het misschien daar wel door komt dat m'n eerste kilo's er zo makkelijk af gingen. Hoef gelukkig niet meer zoveel af te vallen (nog 5 te gaan) en dan zit ik op m'n streefgewicht. Snap wel wat je zegt over dat lemlendige gevoel. Zo voelde ik mij ook heel erg na m'n bevalling 7 maanden geleden en dat was ook de hoofdreden dat ik eindelijk een keer ben begonnen met sporten. En nu lijk ik er wel aan verslaafd, haha!
Ja het blijft lastig. Ik weet mijn knop te vinden maar heb ook mega terugvallen helaas. En een zoon met gebruiksaanwijzing waardoor ik qua sporttijden soms heel erg beperkt ben. Nu wel al 15 kg afgevallen maar tot mijn voorlopige einddoel moet ik er nog ongeveer 15. En dan ben ik nog te zwaar, maar wel acceptabel voor mezelf. Dan hoop ik dat het er met een betere levensstijl vanzelf rustig af blijft gaan.
Nou dan liegt mijn weegschaal denk ik, maar door lichamelijke problemen kan ik dus amper sporten. Enige beweging is soms wandelen maar dat deed ik toch al. En ben toch bijna 20 kg afgevallen door het veranderen van m'n voeding...
Ik heb toch ook nergens geschreven dat je niet afvalt van verandering in voeding? Bedoel alleen te zeggen dat een effectieve manier van afvallen EN verandering in voeding is EN daarnaast sporten/ bewegen. Volgens mij vertel ik daar niets nieuws in... En alleen maar fijn toch, dat je zoveel bent afgevallen door enkel je voedingspatroon te veranderen?
Hier hetzelfde. Ik heb geen lichamelijke problemen, maar problemen met de agenda Ik heb amper gesport en... zie mijn onderschrift
Zo... al een hele week zonder snoepgoed, straks uur van de waarheid en gaat de weegschaal vertellen of dit al effect had. Ik wilde eerst even wat meer controle krijgen over mijn verslaving van zoetigheid voordat ik de rest aan ga pakken. Maar het gaat verrassend goed Hoe gaat het tot nu toe met jullie? Nog geen sterke behoeftes naar lekkers?
Deze week word voor mij lastig ben hele week niet thuis Maar probeer sowieso niet teveel te snoepen bij iedereen. Familie bezoek En dan volgende week weer strak in gareel
Waarom deze week los laten? Ook op bezoek hou ik me aan mijn afspraken. Wat ook veel scheelt, trouwens, is stoppen met frisdranken en suiker in de thee of koffie.
Wishtobe, ben benieuwd! Hopelijk is er lekker wat af. LadyXochi en Islah, wat goed dat jullie al zoveel zijn afgevallen zeg! Sem Frummel, hopelijk kan je je deze week ook goed inhouden met al die familiebezoeken. Hier ga ik zaterdag uit eten in duitsland en zijn we ook de hele dag daar. Moet nog even verzinnen hoe ik dat ga doen met koolhydraatarm eten. Zondagavond vertrekken wij naar een hotel voor 2 nachten en maandag dus de hele dag weer op pad en ook uit eten. Iemand ideeën voor bijvoorbeeld een koolhydraatvrije lunch die je zo mee kan nemen?
Mijn ontbijt: Kwark met lijnzaad, 4 walnoten, 4 cashewnoten en wat pompenpitten. Voor de rest van de dag weet ik nog niet. Nog ff bedenken.