samen afvallen?

Discussion in 'De lounge' started by luckynumber4, Feb 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. doedel

doedel Bekend lid

Sep 7, 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Hier was het ontbijt 250 gram magere kwark emt een bakje (diepvries) aardbeien en dat in de blender.

Dat viel wel erg tegen, vond het te koud (haha) en had te veel aardbeien gepakt. De volgende keer wat minder doen.

2. yaro

yaro Niet meer actief

In Duitsland waarschijnlijk bij een griek. Maandag weten we nog niet. Vriend gaat het liefst naar restaurants met een gewone kaart. Ik zou nu het liefst gaan wokken, dan kan ik het rijst gewoon weglaten enzo.

3. yaro

yaro Niet meer actief

Op zich wel lekker maar minder aardbeien is idd beter. Wij maken dat ook vaak maar dan met een deel kwark, een deel melk en fruit erdoor. Als vriend het maakt gaat er ook een scheutje honing door.

Wat ik zelf wel eens doe is een banaan met yohgurt of zelfs een banaan met alleen melk. Heb je echt een beetje het idee van optimel fruitdrink zeg maar.

4. meis23

meis23 Bekend lid

Jan 19, 2010
    973
    136
    43
    Wat knap dat jullie al zoveel zijn afgevallen, respect! Ik doe ook mee. Ik heb geen overgewicht, maar er moeten er 8 af. Tussen maaltijden door snaai ik teveel. En sporten moet erbij. Dat doe ik nu wel 1 a 2 keer per week, maar moet het nog leuk gaan vinden.

O magere yoghurt met fruit
    T 2/3 dadels
    L salade met komkommer/ avocado/ ei/ tomaat
    T Rihstwafel of fruit
    D rijst groente kip

In de avond heb ik moeite. Als ik snoepen zou laten...

5. yaro

yaro Niet meer actief

Welkom Meis! Lastig dat je het sporten nog niet zo leuk vind. Maakt het vast moeilijker om motivatie te houden of niet? Hopelijk ga je er snel schik van krijgen.
    Succes met afvallen!

6. doedel

doedel Bekend lid

Sep 7, 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Maar een griek gaat prima hoor, als je kalkoen of kip neemt. De saus apart neemt zodat je zelf kan kijken hoeveel je wilt gebruiken en niet alle patat op eten :D

7. doedel

doedel Bekend lid

Sep 7, 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Dat is ook nog een idee alleen is het wel zo dat 200 mol melk mij 4 punten kosten en magere kwark voor 250 2. Maar ik ga het proberen.

8. yaro

yaro Niet meer actief

Nadeel van kwark alleen is dat het zo dik blijft na het shaken. En magere yoghurt dan?

9. Kuki

Kuki Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,195
    225
    63
    Gelderland
    Ik maak het meestal met Griekse yoghurt. Als het dan nog te dik is, scheutje Alpro Soja erbij. Maar dat is meestal niet nodig.

Ik merk dat ik mijn trouwring niet meer goed pas, hij glijdt gewoon van mijn vingers af. Ik heb nu maar de ring die om mijn andere vinger zat en iets smaller was, er boven geschoven. Manlief zegt dat ik dan de ring kleiner moet laten maken, maar daar wacht ik liever mee tot ik op mijn streefgewicht zit. Iemand ervaringen met het kleiner maken van ringen, wat zou zoiets kosten? Het is een volledig gladde ring, dus geen steentjes of motiefje of wat dan ook.

10. doedel

doedel Bekend lid

Sep 7, 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Ik vond het juist helemaal niet dik, en dat vind ik juist van de kwark zo lekker haha. Met yoghurt heb ik altijd zo iets van "dat is zo dun daar doet mijn mond niks voor" haha. Klinkt stom hoor maar goed haha.

11. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik had aan het begin van het topic gezegd dat ik graag mee zou schrijven, bij deze dus! Had nogal een druk weekend dus het was een beetje op de achtergrond geraakt.

Ik ben 5 maanden geleden bevallen van onze jongste zoon dus tijd om de smoesjes de deur uit te doen. Ik ben halverwege december begonnen met afvallen en toen 3 kilo kwijt geraakt maar na de kerst weer gestopt. Nu weer met frisse moed beginnen. Ik eet ''gewoon'' gezond en niet koolhydraat arm. Ervaring leert ik daarmee wél afval maar het níet volhoud. en dat is natuurlijk niet de bedoeling, Naar mijn mening kun je ook prima afvallen zonder koolhydraat arm te eten. Wij eten trouwens wel altijd volkoren rijst en pasta.

Hier ons weekmenu:
    Dinsdag: Oven geroosterde paprika/tomaat soep met volkoren brood en avocado feta spread
    Woensdag: pasta met kip, broccoli, venkel en pesto
    donderdag pompoensoep met een salade
    vrijdag uit eten
    zaterdag courgetti met avocado saus, cherrytomaten en rucola
    zondag zoete aardappelfrieten met kipfilet en broccoli

Vrijdag dus lekker uit eten, dan ben ik jarig. vrijdag weegdag en ik ben dus gisteren weer begonnen.

Vandaag ontbeten met een smoothie van 200 gram magere kwark, paar bosbessen en een banaan. Kwark vind ik juist lekker(vult veel meer) dan yoghurt, is zo dun

12. yaro

yaro Niet meer actief

Geen ervaring mee. Maar dat zal toch best goed voelen of niet? :D :D

13. yaro

yaro Niet meer actief

Hier besloten de lunch van gisteren nog eens te proberen maar nu met wat meer kool en met kipfilet. En een stukje puntpaprika erdoor.

14. yaro

yaro Niet meer actief

Annelie66, tuurlijk kan je ook prima afvallen zonder koolhydraatarm te eten. Maar wat voor jou werkt hoeft niet voor een ander te werken.

Ik ben gek op brood maar als ik te veel koolhydraten eet voel ik mij niet alleen 'duf en ellendig' maar heb ik ook last van mijn darmen. De ene keer geen last, de andere keer lijk ik 8 maanden zwanger zo opgezet en weer een andere keer moet ik 6x per dag naar de wc en weer een andere keer kan ik dagenlang niet.
    Dat is bij mij zooooveel minder als ik minder koolhydraten eet.
    Maar ja, ben nogal verslaafd aan chips en chocola e.d. dus als ik daar eenmaal beter vanaf kan blijven zal dit voor mij goed vol te houden zijn

15. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Dat is zeker zo.

Nu moet ik zeggen dat ik sowieso weinig koolhydraten eet. Ik eet bijvoorbeeld nauwelijks brood, 1x per week ofzo. Vind het niet zo lekker en het vult mij niet. heb na 2 boterhammen vaak nog veel meer honger:p

Maar echt koolhydraat arm is voor mij gewoon geen optie. niet omdat ik dus niet afval maar vooral omdat ik niet van eieren, vlees en kaas houd:) Zonder die dingen zal je vast nog wel kha kunnen eten maar je maakt het jezelf dan wel lastig denk ik.

mijn valkuil is ook dat ik vaak veel te weinig eet

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Lunch om mee te nemen: Salade in een tupperwarebakje? Heb ik vaak zat gedaan.

Koolhydraatarm uit eten:
    - Geneer je niet om aan te geven dat je op je koolhydraten let of om door te vragen over wat er in een gerecht zit! Bijvoorbeeld croutons, vermiccelli of pijnboompitten. Vraag dan of je zónder mag. Of eet er omheen, maar dat is lastiger.
    - Let op gepaneerde gerechten (schnitzels)
    - Neem geen pastagerechten
    - Vaak zijn aardappels/-puree/-gratins/rijst etc apart, dus die kun je makkelijk laten liggen.
    - Vermijd dressings. Je kunt vragen of ze i.p.v. de normale dressing er alleen (oijf)olie of een vinaigrette overheen doen.
    - Laat uiteraard het (stok)brood en de frietjes ook links laten liggen
    - Vermijd gerechten met sausjes of marinades.
    - Kies voor de heldere soepen, niet de gebonden soepen.
    - Drink water of thee. Qua alcohol zijn whiskey, wodka en gin de beste keuzes. In de rest zit veel suiker en/of de alcohol wordt in je lichaam omgezet in suikers.
    - Kies bij het dessert niet voor taartjes of ijs, maar bijvoorbeeld voor een kaasplankje.

Ik houd van lekker eten en uit eten gaan. Ik heb met de kerst ook héérlijk gegeten is een zeer goed, gastronomisch restaurant. Ik had geen probleem met lekkere dingen kiezen van de menukaart.

Mijn beste tip is: Focus je op alle lekkere dingen die je wél mag, i.p.v. wat je allemaal niet mag.

Ik ben redelijk streng voor mezelf, maar soms neem ik toch iets van bovenstaande lijst. Maar dan 1 ding maar, niet én dit én dat. Met kerst heb ik bijvoorbeeld 1 portje op (wel een vintage) :D

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik ben laatst helemaal los gegaan bij de Griek. Voornamelijk op vlees. :D Maar ik let dus minder op vet. Wel op koolhydraten.

Oh en vis kan uiteraard ook altijd.
    Dat heb ik ook! Hij glijdt er nog net niet vanaf, maar kan er makkelijke afschuiven. Ik doe hem soms ook gewoon af, als ik nu bepaalde dingen ga doen... Bang dat ik hem verlies.
    Kleiner maken doe ik niet. Je weet nooit of je later weer aan gaat komen. Natuurlijk hoop ik van niet en ik doe mijn best om het te voorkomen, maar je kunt niet in de toekomst kijken.
    Hij past nu wel om mijn middelvinger, maar dat zit raar...

18. yaro

yaro Niet meer actief

Ik ga vandaag maar eens die duitse kaart doornemen en kijken wat ik het beste kan nemen. Ik ben niet zo heel streng voor mezelf hoor. Als ik zorg dat ik de rest van de dag geen koolhydraten eet dan maak ik mij opzich niet druk om het avondeten. Geen dessert en aardappel gerecht kiezen en dan niet alle aardappelen opeten vind ik dan al goed zat.

Maar ja, nu 2x uit eten in korte tijd, dus wel even puzzelen. Maar komt vast goed. 1 ding scheelt, dat gebeurd normaal gesproken niet zo veel haha.

19. yaro

yaro Niet meer actief

Haha kijk dat is mooi. Ik let ook niet op vet maar op koolhydraten.

Maar goed, gezien mijn geschiedenis met eetverslavingen ben ik al heeel blij als ik alle onnatuurlijke koolhydraten kan laten staan. Of bewerkte koolhydraten enzo. Geen toegevoegde suikers en geen dingen zoals chips. En geen brood en bijvoorbeeld koekjes dat scheelt bij mij al een heleboel.

Van de koolhydraten in fruit enzo voel ik mij ook niet zo slecht. Moet zelf zeggen dat ik soms wel vermoed toch overgevoelig voor gluten te zijn. Allergie is een tijd terug getest met bloedtest maar daar kwam niks uit. Maar misschien toch overgevoelig gezien de klachten

20. muntje

muntje Bekend lid

Aug 2, 2012
    883
    0
    16
    Ik heb t op t moment zo moeilijk met koek en chocola ! De winkels liggen vol met paas chocola, en ik heb het steeds weer, de hazen/sinten/kerstmannen.. Dat heeft gewoon wat haha!
    Ik zou willen dat ik zo goed als jullie de motivatie te pakken had op t moment !

Al 2 dagen misselijk, hoop eigenlijk dat ok zwanger ben haha..

Share This Page