slaapmedicatie bij b.i.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sandra1979, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Hallo,
    Even een vraagje. Ik heb nog ruim 6 weken te gaan. I.v.m. heftige b.i. slaap ik al weken heeel erg weinig. Dit begint me nu op te breken. Vandaag bij de v.k. geweest en die stelde slaapmedicatie voor. Dit omdat ik dit geen weken meer volhoud, en dan ook nog moet bevallen. Nu moet ik morgen naar de dokter hiervoor. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me heerlijk om weer eens wat door te kunnen slapen, maar slaapmedicatie is toch niet goed voor de kleine? Volgens de v.k. is er een bepaald soort (normison) die geen kwaad kan........... Hopelijk kan iemand me antwoord geven.
    groetjes sandra

2. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Kent niemand dit probleem?
    groetjes sandra

3. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik heb wel vaker gehoord inderdaad dat er een slaapmedicatie is die geen kwaad kan.
    Ik zou als zowel de verloskundige als de huisarts zeggen dat het geen kwaad kan het ook lekker doen, soms kan het voor de baby meer kwaad dat je slecht slaapt dan de stoffen van zo'n medicijn, je moet tenslotte toch nog een tijdje en je hebt je krachten straks met de bevalling hard genoeg nodig!

Succes ermee!

4. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Vandaag bij de dokter geweest, en ik heb inderdaad slaapmedicatie gehad. Hele lichte. In principe is het nooit aangetoond dat deze slecht zijn voor het ongeboren kind, maar 100% garantie kunnen ze daarvoor niet geven. Vandaar iets licht, dat ik z.n. kan nemen. Ben er toch nog wat onzeker over. Maar ja, zo kan ik ook geen weken door. Zit echt aan het eind van mijn latijn.....ben ontzettend huilerig en kribbig....
    Dus misschien vanavond maar beginnen met een halfje.
    Hoor het alsnog graag als er mensen ervaring hebben.
    groetjes sandra

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    goh wat gek.
    Ik heb vandaag nog gevraagd aan de vk of ik medicatie kon krijgen om goed te kunnen slapen maar dat kon niet zei ze.
    Ze vond het onverstandig omdat je door je pijngrens heen slaapt en hierdoor meer kwaad aan kan richten dan goed. Je slaapt dus vaster en voelt niet de pijn waardoor je te ver kan gaan met draaien bv.

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    geen ervaring met slaapmedicatie maar wel met rustgevende medicatie.
    Deze gebruik ik dan weer om in slaap te komen.

Ik gebruik het ook in hele lichte mate en daarvan neem ik zelfs een halfje.
    Het is voor mij maar het punt dat ik de rust krijg in mijn hoofd om in slaap te komen en door te slapen ( word nog wel wakker om naar de wc te gaan, dat gaat prima).

Ik gebruik hiervoor Alprazolam.
    Daarvan is ook niet aangetoond of het slecht kan zijn voor het ongeboren kindje. Maar voor 100% zeker zijn ze niet.

Maar zover ik kan voelen heeft ie er geen last van.
    Als ik snachts wakker word om naar de wc te gaan en ik ga weer naar bed dan voel ik hem lekker schoppelen.
    En smorgens is ie ook gewoon van de partij met zijn druk geschop en gedraai :D

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    oja, pijn enzo als ik draai voel ik nog wel ( als ik verkeerd draai bedoel ik dan ;) )
    Maar door de medicatie kan ik dan tenminste weer snel in slaap vallen :)

Deel Deze Pagina