schoonouders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vlindertje, 13 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik ben net 5 weken zwanger,maar toch wilde wij graag onze blijdschap delen met onze ouders.

    nou gisteren was de dag.
    eerst lang mijn ouders,die waren zo blij en hadden tranen in hun ogen.

    toen naar schoonouders,daar kwam het bericht niet goed aan.
    kreeg meteen naar mijn hoofd gegooid:het is zeker niet gewenst,is zeker een foutje.
    zeer fijn is dat om te horen.....not
    verder is er alleen geklaag geweest,over hoe het verder moet of wel wisten hoe duur het wel niet is.
    pfffffff,voelde mij net een klein kind die een snoepje had gestolen.
    mijn vriend is 30 en ik 25,volgens mij denkt ze dat we nog steeds 16 jaar zijn ofzo.

    hebben meer mensen dit mee gemaakt?
    dat het nieuws in het verkeerde keelgat schoot.

    groetjes jessie
     
  2. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Jeetje, wat flauw zeg om zoiets te zeggen!
    Jullie zijn idd volwassen genoeg om aan kinderen te beginnen.
    Laat ze lekker barsten en ga samen met je vriend en je ouders lekker vieren dat er bij jullie een kleintje op komst is!
     
  3. aan de ene kant heb ik dat gevoel van als mijn vriend en ik maar gelukkig zijn.
    maar aan de andere kant vreet het aan mij.

    we zijn gisteren ook nog naar de broer van mijn vriend geweest.
    en hij en zijn vriendin pakte het super op.
    ik ben de eerste in de familie van mijn vriend die in verwachting is,misschien dat het daar aan ligt?
     
  4. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    jeetje wat naar dat ze zo reageerden!!!
    ik heb ook zoiets meegemaakt.
    mn schoonvader zei meteen: Nou,daar ben je dan mooi klaar mee....
    hij was het er totaaaaaal niet mee eens en wou gewoon GEEN opa worden!
    wat waren mn vriend en ik kwaad!
    gelukkig is hij bijgetrokken en nu begint hij het wel leuker te vinden.

    ik hoop voor je dat je schoonouders ook bijdraaien!
    is heel klote als er mensen zo reageren op je zwangerschap terwijl je zelf zo gelukkig bent!

    X!
     
  5. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Bah, wat erg zeg!

    Het is jullie keus en als jullie er gelukkig mee zijn doet de mening er van anderen niet toe!
    Zou zeggen, geniet ervan!!!
     
  6. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Nou ja :( Je zou toch denken dat ze juist heel erg blij moeten zijn omdat jullie juist de eersten zijn.

    Ik snap dat het moeilijk is om zoiets in de wind te slaan, maar ik zou toch gewoon proberen om te genieten van je zwangerschap.
     
  7. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    raar is dat zeg zo'n reactie!! ik vond het bij mezelf alleen raar toen we het erover hadden dat we ermee bezig waren dat mensen begonnen te zeggen; wacht nog maar ff een paar jaartjes.... dat vond ik echt brutaal! en zij horen toch juist blij te zijn!!
     
  8. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Wat een belachelijke reactie zeg! :evil:

    Bij ons zijn onze ouders echt dolblij en kunnen niet wachten tot het eindelijk geboren is!

    Ik hoop dat ze snel bij trekken.
    ;)

    Veel liefs Vera
     
  9. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ook niet leuk zo´n reactie, juist dat ze voor het eerst opa en oma worden, dat is toch fantastisch, jullie hebben een mooie leeftijd ervoor...hopenlijk draaien ze bij!
     
  10. Elpee

    Elpee Actief lid

    24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Vind ik echt niet kunnen, zulke reactie... Triest. Ik ben ook de eerste van onze generatie binnen de familie die een kindje op de wereld gaat zetten, maar zowel aan de kant van mijn man als bij mijn ouders waren ze laaiend enthousiast! Misschien omdat ze er al langer op zaten te wachten (zowel mijn man als ik zijn de tweede uit een gezin van 2 of drie)...

    Probeer het je niet aan te trekken (kweet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is...). Maar wij steunen jullie, hoor!!! :D
     
  11. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    wat een reactie......
    Ik kan me er inderdaad iets bij voorstellen als jullie net 20 zijn ofzo, maar op deze leeftijd....
    Ik heb alleen maar tranen gezien bij ouders en schoonouders dus kan de reactie van je schoonouders niet plaatsten. Geniet er evengoed van en laat je pret niet drukken..
    Succes
     
  12. ppa

    ppa Bekend lid

    24 nov 2005
    867
    0
    0
    Ik hoop voor je dat het gewoon een schrikreactie was en dat ze nu al wat zijn bijgetrokken.
    Wat vindt je vriend er eigenlijk van, het zijn per slot toch zijn ouders, dus zal het voor hem ook wel moeilijk zijn?
     
  13. denk niet dat het een schrik reactie is.

    ze heeft altijd geroepen als er kinderen komen dat ze echt niet op zal gaan passen.

    denk dat het in het aard van het beestje zit.

    moet er wel bij vertellen dat ik nooit een hele goede band met haar heb gehad,gewoon omdat ik er geen hoogte van krijg.

    ik heb mij voor genomen om er niet langs te gaan,laat haar maar hier heen komen.
    ze woont een straat verder en we wonen hier meer als een jaar en denk dat ze nog geen 10 keer hier is geweest.
     
  14. grombeertje

    27 dec 2005
    52
    0
    0
    Mijn schoonouders reageerde in het begin ook niet dol enthousiast. Moet ik er bij zeggen dat wij onder behandeling van de gyn stonden omdat we zouden gaan beginnen met behandeling(was dus niet meer nodig) maar daardoor hebben we vrij vroeg een echo gehad. Die echo liet niets zien dan wat leek op een leeg vruchtzakje. En het zou nog een miskraam kunnen worden.

    Maar met meer duidelijkheid bleek dat ze redelijk bijdraaide. Maar niet zo'n reactie als ik van mijn eigen familie heb gehad.

    Maar het blijkt gewoon K** als schoonouders/mensen zo reageren.
     
  15. nique

    nique Actief lid

    27 feb 2006
    197
    1
    0
    Vlindertje.

    Allereerst hg met je zwangerschap. :) :)

    Wat rottig voor jullie dat je schoonouders niet zo positief reageren.
    Heb je ook gevraagd waarom ze er niet zo blij mee zijn :(:

    Ik zou toch samen nog eens gaan praten en dan ook echt vertellen wat hun reactie met jullie doet.

    Zij zouden toch als ouders moeten weten hoe het is om een kindje te krijgen.

    Suc6

    greetzzzz Nique
     
  16. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Jammer dat er zo is gereageert :cry:
    Misschien een idee om ze te gaan vertellen dat ze niet hoeven op te passen? Misschien zijn ze wel bang dat er te veel van ze verwacht gaat worden als de kleine er eenmaal is :)
    Gewoon tegen ze zeggen dat ze langs mogen komen als hun daar behoefte aan hebben, dat ze nergens toe verplicht zijn.... Misschien draaien ze dan bij :(: :)

    Succes ermee,

    Marian
     
  17. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.

    Ik ken het helemaal. Ik heb het aan m'n ouders verteld, en die waren dol blij ( eerste kleinkind) en daar had ik het juist niet echt van verwacht.

    Mijn schoonvader (schoonmoeder is pas overleden) was echt negatief. Maar dat bleek achteraf gewoon een schrik reactie, en daarbij had hij al 6 kleinkinderen, van zijn andere kinderen. Maar die was na een week ook kei blij.

    Maar mijn zus was echt gemeen, rot opmerkingen en zo, niet feliciteren. En daar heb ik zo mee gezeten, dat ik na vier maanden zwangerschap een einde aan ons contact heb gemaakt.
    Ik voelde mezelf daar zo ongelukkig door.

    Ik kan je alleen maar aanraden, zeg meteen tegen die persoon dat je zijn of haar reactie pijn doet, anders blijf je je hier kwaad over maken, en dat verpest je gelukkig zwanger zijn echt heel erg.
    Want als het uit de hand loopt, ga je misschien wel de zelfde kant op als de keuze die ik uiteindelijk gemaakt heb, en daar wordt je echt niet gelukkiger van.

    En misschien zijn ze gewoon geschokken, en draaid het straks zo om dat je er moe van wordt, hihhi. Maar zeg wat je voelt!!!!!

    Geniet ervan, het is zo'n mooie tijd.
     
  18. vosje

    vosje Actief lid

    25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    misschien willen ze nog "jong" blijven, en klinkt oma en opa wel te oud voor ze.
    Moeten misschien even wennen.
    Maar dat is natuurlijk nog geen reden om zo te reageren.

    vosje
     
  19. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Jeetje wat een klote reactie zeg.
    Ik geloof dat ik op hoge poten de deur was uitgestormd (lekker dramatisch) en had geen voet meer over die drempel gezet totdat ze eens fatsoenlijk zouden reageren.

    Poe he, wat zou ik boos zijn...
     
  20. ik had ook wel een flink tegen woord kunnen geven,maar het blijven de ouders van mijn vriend.
    ik laat ze een poosje met rust,wie weet draaien ze bij.
    en ze hoeven helemaal niet op te passen.

    maar kan snappen dat ze overvallen waren door het nieuws.
    maar ja daarin tegen heb ik niks meer van ze gehoord.

    maar we zullen zien,ik moest hier even mijn hart luchten.
    en wat een lieve antwoorden geven jullie,doet mij goed
     

Deel Deze Pagina