Samen bij dezelfde werkgever.

Discussie in 'De lounge' gestart door Esthertje, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ook het bedrijf waar wij werken is het een en ander aan de hand.
    Nu is het probleem een beetje dat wij samen bij hetzelfde bedrijf werken. Al 16 jaar.
    Ik parttime, mijn man fulltime en we zijn getrouwd.

Wat als het bedrijf failliet gaat met de jaren?
    Krijgen wij dan apart een uitkering of alleen de hoogste inkomen?

Wij staan nu absoluut niet op de lijst voor ontslag maar in deze tijd is het toch wel iets om zorgen over te maken.

Maar wie weet het antwoord op de vraag?

Bedankt alvast voor het lezen.

2. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt het misschien beter navragen bij het jurisch loket ofzo. ;)

3. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ja weet ik, maar de post is net geweest met een brief dat er zaterdag een spoed vergadering is.
    Dus zodoende dat ik de vraag hier stelde in de hoop dat iemand antwoord heeft ;)

4. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij heb je allebei gewoon recht op een uitkering en maakt de soort werkgever niet uit. Wel is de soort en lengte van je arbeidsverleden van belang.

Wie weet staat er meer info op uwv.nl? Is ook gewoon een telefoon nummer van om vragen te stellen.

5. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Dank je Misa, daar ga ik even op kijken.

6. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij hebben jullie inkomsten pas wat met elkaar te maken als je in de bijstand komt, dus na de ww.

7. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Zo lees ik het ook inderdaad, wij zouden dan aan de jareneis voldoen en dat staat voor 38 maanden WW.

Nou laten we maar hopen dat we dit niet hoeven mee te maken en gewoon na al die jaren bij deze werkgever kunnen blijven!

Dank je voor je hulp.
    xxx

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.678
    1.440
    113
    Jullie inkomen staat inderdaad los van elkaar wat betreft de ww maar mocht het op bijstand aankomen dan is er gewoon een vast bedrag per huishouden en dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
    Hopen dat het gesprek zaterdag mee valt, en ww wordt waarschijnlijk aangepast dus staar je niet te blind op het aantal maanden ;)

9. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Dank je, ik hoop ook dat dit ver weg is, en misschien wel niet eens nodig!

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

het staat los van elkaar, maar ik hoop dat jullie het beiden niet nodig hebben!

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Sterkte ermee, spannende tijden dus bij jullie thuis. Maar de antwoorden zijn al gegeven. Je betaalt alletwee WW-premie en WW-rechten zijn altijd persoonlijk. En obv je arbeidsverleden heb je recht op een bepaalde periode WW.
    Idd wordt er pas naar gezinsinkomen gekeken wanneer je in de bijstand terecht dreigt te komen.

12. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Je krijgt beiden je eigen uitkereing op basis van eigenloon en eigen jaren gewerkt.
    Wel naar als jullie beiden gelijk naar 70% gaan.

Succes

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Eerste drie maanden is nog 75% (als een soort van gewenning) en daarna helaas naar 70%

14. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    trouwens, gezien de leeftijd van je kindje denk ik neit dat je 38 maanden krijgt hoor. Mijn man was 36 dat hij werkeloos raakte en hij krijgt, het aantal jaren dat hij gewerkt heeft sinds zijn 18e in maanden. Dus 36 - 18= 18 HIj krijgt dus 18 maanden. En je kan maximaal 38 maanden krijgen, mijn vader was 60, dus die kreeg dat wel...

Deel Deze Pagina