Voor de geboorte van onze jongste hebben we alle kinderen doorgeschoven naar een nieuwe kamer. Op zolder hebben we twee kamers gemaakt, waarvan 1 voor de oudste en 1 studeerkamer. Op de eerste verdieping hebben we 3 kamers, 2 grote en 1 kleine kamer. Mijn dochter lag op een grote kamer op de eerste verdieping, de middelste op de kleine kamer. Mijn dochters kamer is nu op zolder en de middelste heeft haar kamer gekregen. De baby slaapt op de kleine kamer. Nu is na vele maanden onrust toch een beetje duidelijk dat mijn dochter niet happy is op zolder. Ze wil graag dichter bij ons, zegt dingen als, ik wil graag de baby zijn en niet de oudste, ze mist haar oude kamer. Ze was ten tijde van de verbouwing heel enthousiast en we vonden haar al erg flexibel. Maar zoals met alles bij haar heeft het proces langer tijd nodig en ik had al het vermoeden dat dit het punt was. Nu willen we natuurlijk graag nadenken over een situatie die passend zou zijn waarin zij weer happy is. We hebben volgens mij een paar opties, maar misschien willen jullie een beetje meedenken. Dat we helaas aan opnieuw verven etc vastzitten is niet erg. Dochter wil graag een eigen kamer. - dochter naar de kleine kamer, zoons samen op de grote kamer, zolder wordt speelkamer - middelste gaat naar zolder, dochter krijgt oude kamer terug - baby gaat naar zolder, dochter krijgt kleine kamer Alvast bedankt voor het meedenken!
de meest logische oplossing zou voor mij zijn (mits zoon het daarmee eens is) dat de oudste en middelste wisselen van kamer.
Nog een optie: alle kinderen op de eerste verdieping (dochter dus kamer terug, baby kleine kamer, zoon ik neem aan jullie kamer), en jullie naar zolder. Wij hebben hier juist voor gekozen tijdens de verbouwing om de volgende redenen: - inderdaad zodat de oudste, die het meeste mee zou gaan krijgen van alles, zijn eigen veilige plek zou houden waar niets aan zou veranderen. - kinderen centraal: ik kan ze altijd horen, of ik nu beneden ben of op zolder, we horen ze. Ook met het oog op speelafspraakjes straks, vind ik het een fijn idee dat er niet nog een etage tussen mij en de kinderen zit als er straks op hun kamer wordt gespeeld. - geen scheve ogen inderdaad: iedereen is even ver, of dichtbij, van papa en mama - en het is een fijn idee dat wij een eigen plek hebben. Toen we nog wel op de eerste verdieping sliepen, slingerde er toch best veel kinderspul op onze kamer (doekjes, meegesleept knuffels/speelgoed/verdwaalde kindersokken enz). Dus dat zou mijn optie zijn. Wil je dat niet, dan zou ik voor een optie kiezen waarbij je dochter haar oorspronkelijke kamer terugkrijgt.
Ik zou de baby niet op een andere verdieping laten slapen want je zal toch zeker in het begin meerdere malen per nacht eruit moeten. Als jullie zoontje het niet erg vind zou ik eerder je dochter en hem van kamer laten ruilen.
Dat is inderdaad ook nog een idee. Ben alleen bang dat het bed niet past. We hebben de zolder ongelijk verdeeld in een grote en kleine kamer. Maar met het schuine dak wordt het passen en meten. Moeten we morgen idd eens doen, meten dan. Baby is inmiddels 1 trouwens. Dus ook niet zo heel klein meer.
Ik zou ofwel de oudste en middelste "terug" verwisselen. Dat de oudste terug haar oude kamer heeft. Ofwel inderdaad gewoon zelf naar de zolder verhuizen. En eventueel de "bureauruimte" daar (tweede kamer) tijdelijk inrichten tot de jongste oud genoeg is om op 't zelfde verdiep te liggen als zijn broer en zus. Je kan natuurlijk ook de zolderkamer voorlopig leeg laten (of er een logeerbed zetten) en de jongens laten samenslapen in de grote kamer. En dochterlief dan de kleine kamer geven. Als 1 van hen dan toch zijn / haar kamer beu is of meer privacy wil, kan die later nog altijd (terug) naar de zolder verkassen.
Wij gaan zelf ook verhuizen naar de zolder als er een tweede kind komt, zodat de kinderen op hetzelfde verdiep gaan liggen. Lijkt me later ook leuker voor hen: dan kunnen ze gemakkelijk bij elkaar in bed kruipen.
Wij hebben een nieuw bedframe (zo laag mogelijk) aangeschaft Maar als jullie je zolder in twee kamers konden verdelen, dan hebben jullie een grotere zolder dan wij, en zou het haast moeten passen. Wel hebben we een inbouwkast gemaakt onder het andere schuine gedeelte voor onze kleren. Dat en het bed is ook het enige wat er op onze kamer staat.