Kijk wij hebben dus het zelfde probleem... Ik heb daar ook moeite mee.... De vorige keer met boodschappen doen heb ik expres net na mijn lunch gedaan. Zodat ik vol zou zitten en veel minder trek zou hebben in chocolade. Verder vermijd ik zoveel mogelijk het snoeppad. Zorg jij ook dat je gevuld bent net voor het boodschappen doen? Misschien dat dat helpt? Ik ben trouwens ook weer met vitamine slikken begonnen. Mek dat de pijn aan mijn lichaam daardoor iets minder is geworden. Wel zo fijn. succes!
Tip: het ouderwetsche boodschappenlijstje!!! Dan kun je vooraf bepalen wat je gaat kopen Allemaal gezonde dingen dus! En dan niets meer kopen dan wat er op je lijstje staat, zo doe ik het altijd. Loop ik heel mutsig met mijn lijstje door de supermarkt...haha Gisteren zwaar gezondigd, pizza gegeten in een pizzeria. We waren met de hele fam. (ouders, m'n zus, alle kinderen enz) Stond ik vanochtend op weegschaal om de schade te bekijken, woog ik gewoon 74,5!!! Weer 'n halve kg. eraf! Ik heb een idee: Zullen we een vaste weegdag doen? Bijv. dat we elke maandag op de weegschaal staan en dan onze gewichten bijkhouden. Dus: Maandag weegdag - Jodelahiti 74,5 kg. = 1,2 kg. afgevallen in totaal Dan moet je wel elke week jezelf "verantwoorden" misschien motiveert dat wel. (bij mij wel iig)
He, Ik vind het goed zo'n weegdag....Misschien idd wat meer motiverend..... Dus morgen allemaal wegen (en ohhh, wat zal dat confronterend zijn!)....
Hoi allemaal, Mag ik met jullie meedoen??? Voor m'n zwangerschap was ik eigenlijk al te zwaar, maar nu MOET er echt iets aan gebeuren! Gisteren voor het laatst borstvoeding gegeven en nu kan ik dus ook echt gaan lijnen. Van de week ook bij een diëtiste geweest en zij heeft mij een schema gegeven met wat ik op een dag mag eten en een productlijst met de "goede" producten om het boodschappen doen wat makkelijker te maken... Eén vaste weegdag in de week lijkt me een goed idde, anders ben ik geneigd om elke dag te gaan wegen en dat heeft geen zin. Het afvallen hoeft/mag niet te snel gaan, want dan blijft het er bij mij toch niet af. Ik wil wel 20 kg kwijt. Weeg nu 92 kg ... Ga heel erg m'n best doen om weer wat beter in m'n velletje te komen! Hoop dat ik met jullie mee mag doen, elkaar steunen is altijd goed en misschien ook fijn dat als je trek krijgt in iets lekkers hier komt schrijven in plaats van te gaan eten... Groetjes, Jammie
Lijstje met lijners: (zet jezelf er gerust bij) Maandag = WEEGDAG! Jodelahiti: Wil terug naar 64 kg. 82,0 (01 mrt '10) 75,6 (16 mei '10) - 6,4 kilo 75,0 (26 mei '10) - 7,0 kilo Dehtje: Wil hiernaartoe terug 68 kilo 77,2 kilo (27 mei '10) Dutches: Wil terug naar 62,5 kilo 72,5 kilo (26 mei '10) Niek: Wil terug naar ..? kilo. 73,9 kg (26 mei '10) 1Dondersteen: Wil terug naar 65 kilo 93,4 kilo (25 mei '10) 92,0 kilo (20 mei '10) - 1,4 kg Liedel: Wil terug naar 68 kilo. 85,1 kilo (27 mei '10) Boni001: Wil terug naar 74 kilo (geen dieet ivm bv) 89 kilo (27 mei '10) Loontje4: Wil terug naar 58 kilo 66 kilo (28 mei '10) Knorretje84: Wil terug naar de 65 kilo 72 kilo (30 mei '10) Jammie: Wil terug naar de 72 kilo 92 kilo (30 mei '10)
Hallo, ik wil ook graagggg meedoen! Ben 25 maart bevallen en nu bijna klaar met afbouwen bv, geef nu nog 2 keer, maar dat zal er ook snel vanaf gaan. Ik sport sinds 2 weken 2 keer in de week (fitness). Woog voor de zwangerschap 72 maar toen was ik ook al veel te zwaar, wil nu dus weer streven naar 65 kilo, iets wat ik vroeger altijd woog. Ik weet niet hoe ik mezelf op die lijst moet zetten, wie wil het voor mij doen? Ik woog 27-5-10 76,2 kilo
Ik wil wel.. maar t lukt niet om de échte motivatie te vinden.. en dus..... weet ik dat ik langzaam weer richting "oude" gewicht ga.. Okt. 2005 heb ik een maagband gekregen.. maar moet je menen dat dat werkt bij mij.. Tuurlijk niet... ik kan me niet herinneren wanneer ik over de 100 kg ben gegaan, maar weet wel dat ik er nog niet weer onder ben geweest... zucht.... Hoe krijg/vind ik échte motivatie... Doordat t nu niet wil zit ik weer in die neerwaartse spiraal.. uit frustratie ga ik zitten te vreten... HELP!!!
Lijstje met lijners: (zet jezelf er gerust bij) Maandag = WEEGDAG! Jodelahiti: Wil terug naar 64 kg. 82,0 (01 mrt '10) 75,6 (16 mei '10) - 6,4 kilo 75,0 (26 mei '10) - 7,0 kilo Dehtje: Wil hiernaartoe terug 68 kilo 77,2 kilo (27 mei '10) Dutches: Wil terug naar 62,5 kilo 72,5 kilo (26 mei '10) Niek: Wil terug naar ..? kilo. 73,9 kg (26 mei '10) 1Dondersteen: Wil terug naar 65 kilo 93,4 kilo (25 mei '10) 92,0 kilo (20 mei '10) - 1,4 kg Liedel: Wil terug naar 68 kilo. 85,1 kilo (27 mei '10) Boni001: Wil terug naar 74 kilo (geen dieet ivm bv) 89 kilo (27 mei '10) Loontje4: Wil terug naar 58 kilo 66 kilo (28 mei '10) Knorretje84: Wil terug naar de 65 kilo 72 kilo (30 mei '10) Jammie: Wil terug naar de 72 kilo 92 kilo (30 mei '10) Bink1976: Wil terug naar 65 kilo 76,2 kilo (27 mei '10) Annemarie76: Wil terug naar .. kilo
@ Bink en Annemarie! Welkom bij ons Clubske! jullie staan op de lijst erbij. Als er gegevens veranderd moeten worden laat het maar weten. Komt goed. @ Bink, je bent al lekker aan de sport. Goed hoor. En verder netjes aan het eten of volg je een bepaald dieet? @ Annemarie, je heb of had een maagband? Kan deze niet strakker gezet worden? Ik ken iemand die dat heeft laten doen. En jij bent ook een emo eter... ken dat heel goed. Ik heb al geloof ik alle diëten geprobeerd die er op deze aard kloot zijn. Ik volg het advies van wat ik, als vrouw van 33, mag hebben van het voedingscentrum. En ik ga binnenkort weer naar een diëtiste. Jodela volgt b.v. het dieet Beppen. Zie haar link op pagina 1. Verder zijn bovenstaande tips best handig om te gebruiken. Hier onder op een rijtje. Met nog een paar extra tips. - Een lijst maken met menu's wat je de hele week wil eten. - Boodschappenlijst daarvoor maken en NIETS anders kopen. - Zorgen dat je met een vol gevoel, dus b.v. net na de lunch, boodschappen doet. Of na het avond eten. - Meid de snoepafdeling als de pest. - Probeer afleiding te zoeken door b.v. te gaan wandelen, het huishouden doen, schilderen, wii-en etc. Bij voorbaat geen tv kijken! Dit stimuleert het lui zijn en de trek (reclames...) Andere mensen nog andere tips?
Hey leuk zo'n topic! Eigenlijk zou hij niet mogen bestaan he Ik wil ook wel meedoen. Heb op mn pc al een lijstje staan met mijn gewichten om de zoveel weken. ook maak ik eens in de zoveel tijd om te kijken of mn buik platter word en mn billen kleiner enzo. Ja, de eerste weken gingen snel. Mn kindje vrat me gewoon op door de BV!! Toen was het een kilo per week. Nu gaat het langzamer of staat het stil. Ik geef nog steeds borstvoeding, dus die 500caloriën neem k mee. Voor de zwangerschap was ik 63, woog aan het eind van mn zwangerschap 85 en nu (al weer) 70. Maar die laatste kilo's zijn het allermoeilijkst zeggen ze. streefgewicht is 65 en wie weet ooit ooit ooit richtingd e 60. Daaronder lijkt mij niet haalbaar en misschien ook wel ongezond(ben wel 1.70 lang) Ik zwem een keer in de week met mn zusje(helaas na 25 baantjes zo'n kramp dat ik niet meer kan zwemmen..), probeer zoveel mogelijk te wandelen(hardlopen niet ivm borsten) en heb zumba gedownload oh menn... ik zit voor de tv en net een bros reclame.. ik zwicht voor die heerlijke dingen.. en mn collega weet dat en geeft ze graag dus eerst hem maar duidelijk maken dat ie dat niet meer mag doen! even mn gewichten opzoeken en dan lijstje bijwerken. en meteen maar opbiechten... ik heb dit weekend een verjaardagsfeest van mn man gehad en er was taart over...
Lijstje met lijners: (zet jezelf er gerust bij) Maandag = WEEGDAG! Jodelahiti: Wil terug naar 64 kg. 82,0 (01 mrt '10) 75,6 (16 mei '10) - 6,4 kilo 75,0 (26 mei '10) - 7,0 kilo Dehtje: Wil hiernaartoe terug 68 kilo 77,2 kilo (27 mei '10) Dutches: Wil terug naar 62,5 kilo 72,5 kilo (26 mei '10) Niek: Wil terug naar ..? kilo. 73,9 kg (26 mei '10) 1Dondersteen: Wil terug naar 65 kilo 93,4 kilo (25 mei '10) 92,0 kilo (20 mei '10) - 1,4 kg Liedel: Wil terug naar 68 kilo. 85,1 kilo (27 mei '10) Boni001: Wil terug naar 74 kilo (geen dieet ivm bv) 89 kilo (27 mei '10) Loontje4: Wil terug naar 58 kilo 66 kilo (28 mei '10) Knorretje84: Wil terug naar de 65 kilo 72 kilo (30 mei '10) Jammie: Wil terug naar de 72 kilo 92 kilo (30 mei '10) Bink1976: Wil terug naar 65 kilo 76,2 kilo (27 mei '10) Annemarie76: Wil terug naar .. kilo Nelizz: Terug naar 65 kilo. na de bevalling op 3 maart: 76 kilo 72kilo (22 april '10) 70kilo (28 mei '10)
Alle nieuwen: welkom! Maandag weegdag is een super idee. Hier gisteren en vandaag verjaardag, wel taart gehad maar me verder ingehouden. Heb ook weer een fles water gekocht die ik kan bijvullen, zo probeer ik voldoende te drinken. Ga even verder voeden (typt zo lastig met 1 hand ).
ja, ik heb ook een lege colafles op mn werk staan die ik met water vul. Hij MOET leeg aan het einde van de dag. En dan thuis weer genoeg drinken. ik doe ook mee maar zie wel op tegen morgen ivm de taart.. ik heb me zo misdragen. maar dit helpt dus wel want ik voel me nu meer schuldig haha
@ Jammie, welkom! En succes... goed dat je zo'n dietiste achter de hand hebt goede tips zijn nooit weg! @Annemarie76, je zou 'n keuze moeten maken, óf je gaat ervoor óf je gaat voor acceptatie dat je tevreden bent met jezelf zoals je nu bent. Als je een keuze maakt (en elke keuze is oké!) dan hoef je niet je kostbare leven te verspillen aan dit soort vervelende gedachten... Ik hoop dat je er uit komt Mocht je willen lijnen, welkom hier en we kunnen elkaar steunen! @Bink, ook welkom...goed bezig, lekker sporten. Ikke ook elke di en do @ Nelizz welkom, die taart...tja!Hihi @ Dondersteen, wat ben je toch een geweldig mens he....hahaha met je lijstjes! Fijn hoor, jij bent misschien niet zo'n kook-held maar wat administratie betreft overtref je mij echt hééélemaal Thanks Verder: Hier alles rustig. Heb vanavond en bolus weten te weerstaan! Voelde me helemaal happy toen ik 'm terug in het zakje deed. "nee, ik dóe het niet!"
He, het wordt gezellig druk hier! Maadag weegdag, prima, goed idee!! heb me het weekend wel goed gehouden, heb nu alleen ontzettend zin in chips maar ik blijf er maar an af, straks maar op bed... Meiden, nog eenfijne avond, en morgenavond kom ik me welff melden'met mn gewicht! Liefs, liedel
goedemorgen allemaal! Ik heb me gewogen vanmorgen en werd er niet vrolijk van...78.2 kilo..Ik heb altijd dat ik na het weekend weer zwaarder ben, en in de loop van de week is dat er weer af, maar dit weekend heb ik veel minder gezondigd als anders en had gehoopt op een beter getal op de weegschaal. Maar we geven niet op!
Goedemorgen! Even snel vanaf mijn werk de weegstand doorgeven (is inderdaad een héle goede stok achter de deur) en hier viel het mee. Na de twee keer gebak van het weekend was de score vanochtend 88,9 kg. Een héél klein beetje lichter als vorige week. Lijstje met lijners: (zet jezelf er gerust bij) Maandag = WEEGDAG! Jodelahiti: Wil terug naar 64 kg. 82,0 (01 mrt '10) 75,6 (16 mei '10) - 6,4 kilo 75,0 (26 mei '10) - 7,0 kilo Dehtje: Wil hiernaartoe terug 68 kilo 77,2 kilo (27 mei '10) Dutches: Wil terug naar 62,5 kilo 72,5 kilo (26 mei '10) Niek: Wil terug naar ..? kilo. 73,9 kg (26 mei '10) 1Dondersteen: Wil terug naar 65 kilo 93,4 kilo (25 mei '10) 92,0 kilo (20 mei '10) - 1,4 kg Liedel: Wil terug naar 68 kilo. 85,1 kilo (27 mei '10) Boni001: Wil terug naar 74 kilo (geen dieet ivm bv) 89 kilo (27 mei '10) 88,9 kilo (31 mei '10) Loontje4: Wil terug naar 58 kilo 66 kilo (28 mei '10) Knorretje84: Wil terug naar de 65 kilo 72 kilo (30 mei '10) Jammie: Wil terug naar de 72 kilo 92 kilo (30 mei '10) Bink1976: Wil terug naar 65 kilo 76,2 kilo (27 mei '10) Annemarie76: Wil terug naar .. kilo Nelizz: Terug naar 65 kilo. na de bevalling op 3 maart: 76 kilo 72kilo (22 april '10) 70kilo (28 mei '10)
Moĝe! Ik moet mijn gewicht eigenlijk aanpassen... ben vanmorgen zwaarder dan gister.... heb SLECHT geslapen. Mijn meisje is ziek en ik maak mij zwaar zorgen. Hebben gister na ziekenhuisbezoekje met kleine meid maar patat gehaald. We waren allebei niet meer in staat om te koken. We moesten gewoon een vette hap. En ik heb lekker ook genoten omdat ik het niet vaak doe. 92,8 kilo van mogen. vanmiddag of vanavond wil ik best het lijstje aanpassen. Lees ik ergens overheen, don't shoot mie! (hihi) En anders mag je het gewoon lekker zelf doen. Jodela, thanks voor t compliment! Trouwens... heb je t recept gezien? Zelf klaar gemaakt. hihi. Als ik wil kan ik wel lekker koken. hihi. Andere nieuwe mensen welkom! Ik moet zeggen dat dit wel motiveert om netjes te eten.