Samen 'dieeten' gaat beter, wie doet er mee?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jodelahiti, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedel 1

liedel 1 Actief lid

7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat gaat je lukken lady! heel veel suc6!

2. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

dankje liedel. ik hoop het zo dat het gaat lukken maar we gaan er gewoon voor met zijn alle :)

3. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    LAdy! GEzellig! jij ook er bij! top
    Zet je jezelf op de lijst erbij?
    En al 2 dagen goed bezig! Applaus! ga zo door!

4. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Lekker druk hier nu... hihi

5. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Trouwens... kan iemand mij ff weer op de hoogte brengen of light frisdrank nou slecht is voor je of niet..
    Ik heb nl een eh... lichte verslaving aan cola light... en eh... tja...

6. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

dondersteen van tante sonja bakker mag je 4 glazen light cola op een dag. maar ja ik weet niet wat andere dieeten of wat het voedingscentrum zegt. ik zelf hou gewoon maar sonja bakker aan.

7. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Thanks Lady!

8. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Jodelahiti: Wil terug naar 64 kg
    75,6 (16 mei '10)
    75,0 (26 mei '10) - 0,6 kilo
    74,6 (31 mei '10) - 1 kilo

Dehtje: Wil hiernaartoe terug 68 kilo
    77,2 kilo (27 mei '10)

Duchess: Wil terug naar 62,5 kilo
    72,5 kilo (26 mei '10)
    73 kilo (1 juni '10)

Niek: Wil terug naar ..? kilo.
    73,9 kg (26 mei '10)

1Dondersteen: Wil terug naar 65 kilo
    93,4 kilo (25 mei '10)
    92,0 kilo (20 mei '10) - 1,4 kg

Liedel: Wil terug naar 68 kilo.
    85,1 kilo (27 mei '10)
    84.7 kilo( 31 mei '10)

Boni001: Wil terug naar 74 kilo (geen dieet ivm bv)
    89 kilo (27 mei '10)
    88,9 kilo (31 mei '10)

Loontje4: Wil terug naar 58 kilo
    66 kilo (28 mei '10)

Knorretje84: Wil terug naar de 65 kilo
    72 kilo (30 mei '10)

Jammie: Wil terug naar de 72 kilo
    92 kilo (30 mei '10)

Bink1976: Wil terug naar 65 kilo
    79 kilo (24 mei '10)
    78,2 kilo (31 mei '10)

Annemarie76: Wil terug naar .. kilo

Nelizz: Terug naar 65 kilo.
    na de bevalling op 3 maart: 76 kilo
    72kilo (22 april '10)
    70kilo (28 mei '10)
    71kilo (31 mei '10)

Fabsie: Terug naar 70 kilo
    80kilo (31 mei '10)

Wesdaan: Terug naar 73 kilo
    80 kilo ( 31 mei '10)

ladytijger: wil weer naar de 85 kilo
    ruim 100 kilo (2 juni `10)

ik vind het toch erg moeilijk om mijn gewicht hier neer te zetten:(. dus ik zet hem maar op ruim 100. ik durf het gewoon nog niet. ik ben vroeger altijd op mijn gewicht beoordeeld waardoor ik hier best moeite mee heb om dit hier te plaatsen. misschien dat ik het met de tijd wel durf te plaatsen. hopelijk hebben jullie hier begrip voor.

9. bink1976

bink1976 Actief lid

20 apr 2009
    478
    0
    0
    Hebben jullie ook altijd dat als je gewend was meerdere keren per week te wegen dat het doordeweek dan goed gaat qua gewicht en dan is het weekend geweest en dus weer maandag, dan zit er zo weer 2 of drie kilo meer bij...En dan val ik in de loop van de dagen wel weer veel af..dus warsch is het ook vocht etc

10. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Ladytijger Snap je heel goed. Maar niemand kent jou hier toch? Lekker anoniem. Maar je hoeft het niet te doen hoor! Zo is prima. Zo meteen heerlijk als je jezelf onder de honderd hier op kan schrijven. Gaan de vlaggen uit! Ok?
    (Ik woog ooit 116 kilo...)
    Succes !

@ Bink, ik heb het wegen nu naar de maandag geschoven. Anders maak ik mijzelf gek. Scheelt wel heb ik gemerkt. Blijf ik meer gemotiveerd. (en ja, had ik ook na het weekeind... zucht!)

11. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hai hai,

Kom weer ff mijn lijstje posten voor vandaag...

Vanochtend de gebruikelijke bak cruesli met yoghurt
    Tussendoor: pakje liga milkbreak, appel en een peer
    3 koppen thee
    Tussen de middag: 2 gekookte eitjes en 2 krentenbollen
    Tussendoor: pakje liga milkbreak
    2 koppen latte machiato
    Avondeten: vlees, aardappels, broccoli en spercieboontjes, toetje vlaflip
    Vanavond: 1 kop koffie met melk, paar glazen dubbelfris en een paar worteltjes

En dat was het voor vandaag. Op woensdag lunch ik altijd thuis (is papadag) dus dan geen boterhammen verdeeld over de dag. Maar probeer in elk geval wel elke keer wat te eten.

@wegen: Kan me nooit inhouden om er wat vaker op te staan, maar was vanochtend wel motiverend: 0,3 kg eraf (en na de bv er nog een keer opgestaan, toen was het 0,5 kg haha). Maar moet wel opletten natuurlijk dat het niet te snel gaat! Dus probeer echt wel tussendoortjes te eten, alleen dan gezonde ipv minimarsjes of snoep.

@verslaving: hier dus minimarsjes/milky ways en tijdens de zwangerschap waren het spekkies! Maar dat laatste was blijkbaar echt hormonaal, vind ze nog wel lekker maar niet meer zo erg dat ik er enorm in zit te kanen (gelukkig!).

@gewicht hier neerschrijven: het werkt voor mij wel motiverend juist. Maar het scheelt dat ik, toen ik hier kwam schrijven, al wel net weer iets was afgevallen waardoor het met een 8.. begint ipv met een 9.. nu nog op naar de 7!

Had het er trouwens vanavond nog over met mijn vriendin (die is druk aan het sonjabakkeren) en het gaat mij nog niet eens zozeer om het gewicht, maar nog meer over de maat. Wil ook wel weer eens makkelijk kleding kunnen kopen en niet meer 10 shirtjes moeten passen waarvan er dan ééntje leuk zit. En wat meer in de gewone maten komen zodat je ook bij de wat kleinere boetiekjes zeg maar wat beter kunt slagen.

Heeft er iemand nog tips voor leuke kleding met maat 46?

Ladytijger, snap je gevoel trouwens wel met je gewicht, ik merk nu ik hierboven mijn maat opschrijf, ik daar hetzelfde gevoel bij heb als wat jij hebt bij je gewicht... maar ga het toch laten staan. Hoop snel weer in 44 te passen en zou mooi zijn als 42 ook gaat lukken...

12. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Zag nog een vraag over light frisdrank, tja, hier drink ik dat niet. Google maar eens op aspartaam. Ik geloof echt niet alles wat op internet gemeld wordt maar voel mij er zelf beter bij om het zoveel mogelijk te beperken. Dus drink hier veel water, ranja en soms dubbelfris of multivit. En daarom heb ik mij ook aangewend om thee zonder suiker te gaan drinken ipv de suiker te vervangen door zoetjes. Heb nu hetzelfde gedaan met koffie op het werk, nu thuis nog de koffie zonder suiker leren drinken...

13. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Zo, goedemorgen! Allemaal lekker geslapen hoop ik? Hier alles goed.. ben vanochtend maar eens begonnen om thuis ook de koffie zonder suiker te gaan drinken, op het werk doe ik dat al sinds voor mijn zwangerschapsverlof dus thuis moet dat ook lukken. Alle beetjes helpen tenslotte!

14. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Welkom Ladytiger! Samen gaat 't wel lukken! Gped dat je al 2 dagen het dieet van Sonja Bakker doet ;) Het begin is gemaakT!

@Liedel, heel herkenbaar dat continue wegen...hihi doe ik ook wel hoor maar de maandag is vaste prik!

@ Ladytiger, hoeveel je ook weegt, dat boeit hier niet!! Het gaat erom dat je tevreden gaat zijn met jezelf! Als iemand tevreden is met 110 kg. dan is het ook prima. Ben je niet tevreden, dan moet je er gewoon wat aan doen. Ik vind het super dat je iets aan je overgewicht doet!!
    Hoeveel vrouwen klagen niet steeds "ik ben te dik" en doen er helemaal niets aan? Dikke schouderklop voor Ladytiger :D

@Bink, anders weeg je je toch gewoon op vrijdag en plaast je de maandag erna je gewicht hier? Kan ook :) Ik weeg 't liefst na het weekend. Dat werkt motiverend voor mij om me in de weekenden in te houden ...

@Boni, goed bezig :D Ik drink mijn koffie ook altijd zonder zoet. Maar wel met een hoop (warme) magere melk.

@Hier: ook goed bezig ;) Vanochtend begonnen met magere yoghurt en al bran flakes (ofzoiets), tussendoor peperkoek en nu voor lunch bruijn brood met filet amercain (whiii) en 30+ kaas met sla en tomaat! Lekkerrrrrrrrrrrr

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Moet vandaag juist opletten dat ik genoeg eet merk ik, ben thuis met de kinderen en dan let ik er niet zo op. Maar had net enorme lekkere trek, heb maar een waterijsje genomen voor de zoete smaak. Zit verder niet zoveel in natuurlijk. Zit nu aan een kop koffie met een liga fruitkick.
    Verder vandaag alleen ontbijt (cruesli met yoghurt) en lunch gehad (boterham kaas, boterham jam en 2 gekookte eitjes, 2 glaasjes yomild).

16. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Jodela, filet,mmmm lekker. Had ik zaterdag meegenomen voor 's avonds op een toastje. Kun je toch wat lekkers eten en het is toch mager.

Wat gaan jullie vanavond eten? Heb er al kipfilet uitgelegd, nu nog bedenken wat ik ermee/bij ga doen.

17. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Eten vfanavond... mmm ik heb nog geen idee! Ik zal eens spieken in de vriezer...................
    Ja! Tartaar met sperziebonen, sla en aardappels.

Gezond he? :D

p.s. dit kwam ik tegen op het BEP forum:

Ik kwam een recept tegen van 400 kcal. p.p. misschien hebben andere beppers hier nog wat aan

voor 4 personen

200 gr kipfilet
    3 el. ketjap
    1 el. citroensap
    1 el. olie
    1 teentje knoflook
    halve tl. sambal
    1 ui
    1 rode paprika
    4 champignons
    4 vleespennen
    300 gr. aardappelschijfjes
    gemengde sla
    magere dressing

Snijd het vlees in blokjes van 3 bij 3 cm. Roer de ketjap, citroensap, olie en sambal in een kom door elkaar. Knijp het teentje knoflook erboven uit. Schep het vlees door de saus en laat het vlees 2 uur in de koelkast marineren. Verwarm de grill in de oven voor.Pel de ui en snijd hem in partjes. Maak de paprika schoon en snijd hem in stukken. Maak de champignons schoon en halveer ze. Rijg het vlees en de groenten om en om op de vleespennen. Gril de spiesen ca. 20 minuten onder de grill en keer ze regelmatig om.Serveer er de gebakken aardappelen en sla bij.

succes en eet smakelijk [​IMG]

18. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    ik kan het niet laten om elke dag even op die weegschaal te gaan staan! Ja, dan zie je ook niet veel veranderen, duh.

maar goed, ik heb me voorgenomen dat ik er niet meer op ga staan tot maandag!

Vanavond ga ik met de fam. wokken! Wens me succes.. ik ga in ieder geval voor lekker veel groente en hoop dat ik me in kan houden bij de ijsbar. ik ben wel van mening dat ik moet blijven genieten, dus ijs gaat er sowieso in. het hangt nu van de mate af:)

een ding waar ik wel trots op ben is mijn waterdrinken! Ik dronk nooit veel water maar nu gaat de 1,5 literfles na een halve dag al op!

19. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

meiden bedankt voor jullie begrip.

vandaag ook weer aan sonja gedaan alleen het avond eten was iets anders geworden dan gepland. we liepen om 17.00 s middags nog in de stad waardoor manlief geen zin had om nog boodschappen te doen. dus meneer wilde naar de burgerking en ik wilde eigenlijk niet:( uiteindelijk hebben we daar wel gegeten maar ik heb maar een broodje gegrilde kip met yogurt dressing gegeten daar stond bij minder dan 5 % vet bij.
    en verder had ik in ieder geval wel veel gelopen en gefietst vandaag.

morgen weer strak aan de sonja want zaterdag hebben we een etentje van mijn man zijn werk. hopelijk staan er magere dingen op het menu want ik wil deze week niet als verloren gaan beschouwen.

20. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

mijn sonja dag bestond uit

1 kommetje yoghurt met muslie als ontbijt
    1 plakje ontbijtkoek als tussedoortje
    2 beschuitjes met vruchtenhagel en een glas sinasappelsap
    en ik mocht 1 glas chocomel light als tussendoortje(niet genomen was toen al in de stad)
    en het avond eten was een broodje gegrilde kip en een klein zakje twister friet.
    en vanavond neem ik geen tussendoortje.

Deel Deze Pagina