Samen 'dieeten' gaat beter, wie doet er mee?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jodelahiti, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

hey meiden,

ik heb mij gister niet gewogen. na 1 keer uit eten en een verjaardag durfde ik het niet aan. maar ik heb wel in ieder geval de taart geweigerd op de verjaardag en de chips en nootjes laten staan.

vandaag een beetje een moeilijke dag. ik mocht maar 1 ontbijtkoekje van sonja als ontbijt en daar een hele ochtend op werken in de zorg is moeilijk. ik hou het dan wel vol maar ook mijn middagmaaltijd vult dan ook niet lang omdat je continu aan het lopen en vliegen bent.
    heb vanmiddag maar een speculaasje extra genomen en mijn avond eten veranderd maar wel volgens de sonja norm 200 gram groente 75 gram vlees en 125 gram aardappelpuree. ik heb voor straks er een lekker ovenschotel van gemaakt. heb er nu al zo`n zin in;). (heb ook al aardig trek maar nog een uurtje dan is manlief thuis)

2. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Wauw súper goed joh!

Ik vind 1 ontbijtkoekje trouwens wel heel karig hoor... volgens mij val je ook af als je daar 2 appels bij eet ofzo.

Ik eet iets meer dan 'mag' omdat ik nog BV geef... goed excuus trouwens want ik zie er nu al tegenop om me straks wel aan de hoeveelheden te gaan houden :D

@Boni...oeps! Gisteren wel een paar keer gezondigd hihi! Wel goed dat je het eerlijk opschrijft, anders moffel je zo elke dag een paar koeken van je lijstje weg ;)

@Hier, net 4 boterhammen op, 2 met filet americain en 2 met haring (wat een combi he...) en sla met tomaat en komkommer. En een bakje mageren yoghurt met volkoren flakes na.
    Man is niet thuis, kids eten pizza en ikke dus dat.:)

3. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Pff net even gzondigd... hihi

2 glazen wijn en 4 droge melbatoastjes. Valt mee hé? Anyway ik heb er erg van genoten en ik móest toch echt iets tegen de spierpijn...!
    Die body vive is niet niks als je het voor 't eerst doet!
    (goed excuus?)

4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ja, dat was ook echt mijn voornemen om het eerlijk weg te schrijven, ook als het niet goed gaat. Merk idd dat ik daardoor vandaag weer erg gemotiveerd was om het wat meer in de gaten te houden:

Ontbijt: cruesli met melk
    Tussendoor: pakje liga milkbreak, 1 appel
    4 boterhammen, 2 met snijworst, 2 met runderrookvlees
    avondeten: karbonade met gewokte groente met aardappeltjes, appelmoes, bakje vla
    2 koppen thee, 3 kop koffie met melk
    2 liter water
    1 glas multivit
    stuk komkommer

En heb vanavond weer 'ge-nagymd', de laatste keer. Dus ook nog goed bezig haha.
    Ga nu lekker ff douchen en slapen, tot morgen!

5. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Jeetje, 1 ontbijtkoek vind ik ook wel erg weinig. Mag je maar zo weinig als ontbijt bij Sonja? Kun je dan niet meer bij je ontbijt eten en wat minder bij de lunch (ontbijt is tenslotte het belangrijkste maal van de dag, daar geloof ik echt in).

6. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Dat valt toch heel erg mee! En het belangrijkste is dat je er erg van hebt genoten! Dat probeer ik ook te doen als ik dan toch iets "ongezonds" eet...

7. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Heb even een stukje meegelezen met deze topic. Ik moet ook echt weer aan de lijn gaan doen, maar hik er een beetje tegen op. Om weer op mijn oude gewicht te komen moet ik nog 15 kilootjes kwijt. Nu is dat misschien wel iets teveel van het goede, maar wil zeker voor 10 kilo gaan.

Leuk idee om zo'n topic te openen. Op deze manier kun je elkaar misschien toch een beetje motiveren.

8. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    Hoi Jeal! Goed dat je meedoet!:D

Weten jullie hoe dat zit met de borstvoeding? Ze zeggen dat als je te intensief sport, dit niet goed is voor de borstvoeding en dus voor je kindje.. Maar wat gebeurt er dan?
    Ik moest hier aan denken omdat mn zoontje gisternacht koorts heeft gehad. Hij was al een tijd aan het hoesten. Maar toch vraag je je als moeder af wat je misschien fout hebt gedaan..

9. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Bedankt Nelizz. Hoop dat de kilootjes er binnenkort een beetje beginnen af te gaan. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nog niet de drive heb gevonden om weer te gaan sporten..... zie er gewoon een beetje tegen op.

Helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag. Zou niet weten of sporten invloed heeft op bv.

10. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Even snel vanaf het werk. Had hier laatst wat over nagezocht op het w.w.w. Als je te snel afvalt kan dit een negatieve invloed hebben op je melkproductie en daarnaast zouden er afvalstoffen uit je cellen in jouw eigen bloedbaan kunnen komen die vervolgens in de melk voor je kindje kunnen komen, maar de info die ik daarover vond was ook zeer verdeeld, was allemaal nog niet duidelijk.
    Vond wel ergens de limiet voor afvallen met bv: tot een pond per week mag.
    Ik neem aan dat dit dus ook geldt voor intensief sporten (aangezien je dan ook verbrand in de spieren).

Ik had dit alles hier en hier gevonden.

11. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Jeal, welkom hier en succes!

12. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Bedankt!

13. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hmmz, heb me nog niet gewogen maandag, dus ik schuif het wel op naar volgende week maandag, want heb het weekend wel gezondigd met 2x barbecue... en een paar chipjes maandag :(. Nu weer flink aan het opletten op wat ik eet!

14. linde90

linde90 Niet meer actief

hoi dames,

ik ben sinds maandag ook weer begonnen met afvallen.
    Er moeten heeeeeeel wat kilotjes af wil ik op een ideaal gewicht komen, maar iedere kilo is er weer 1.
    Mijn begin gewicht doet er niet toe *schaam schaam* maar zal wel melden hoeveel er af gaat.
    Ik ben trouwens weer begonnen met SB, vorig jaar veel succes mee gehad, maar ben toen gestopt met roken en zwanger geraakt. Nu dus weer helemaal opnieuw......

15. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Hoi hoi,
    Ik heb maandag mijn weegsessie ook maar overgeslagen.....Veel te veel gegeten en vooral gesnoept.....voel me zo'n zeekoe!.....het ergste is dat ik er enorm van baal maar op de een of andere manier de verleiding van snoep niet kan weerstaan....grrrrrr....

maandag nieuwe poging!!!

Ennuhhh ames die zijn afgevallen, respect voor jullie!!!

16. liedel 1

liedel 1 Actief lid

7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi...hier ook iemand die de wegsessie heeft overgeslagen..ik ben vas aangekomen, veel te veel gezondigd afgelopen week...
    Nu weer streng!!

Alle meiden die zijn afgevallen: super hoor!
    meiden die zijn aangekomenof niet durven te wegen: gelukkig is er volgende week weer een maandag en zijn we allemaal afgevallen. OH ZO!

17. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    tut tut tut, dames.. dames toch..
    Ja de zomer komt er aan, en dat betekend ook heel wat bbq's!
    Sterk blijven dus!
    Ik heb er zondag ook 1. Eigenlijk ook gister, maar ben niet gegaan. dat scheelt weer:D

@Boni: ik weet dat het een pond per week is, maar in de eerste 6 weken deed ik niet aan sporten en viel ik 1 kilo per week af. Nou ja, we zullen zien hoe het gaat en ik zorg dat ik in ieder geval voldoende eet! Ben ook niet van plan om extreem te lijnen, als ik maar gezond eet.

18. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    HAAAI!

Hier zwaar gezondigd. Maar gister mij helemaal de rambam gesport. En ik heb afgesproken met manlief dat ik op donderdag avond ook ga sporten voorlopig. Ik wil lekkerder in mijn velletje komen te zitten.
    Gister niet gewogen.
    Vandaag wel. Ga v.a. vandaag ook ff bij dietiste langs. Als nog een extra steun. Weet toch eigenlijk wel wat ik moet doen... maar.. ok.
    Ik woog vanmorgen 91,9 kg!!
    Joepie!

Sorry dat ik trouwens momenteel wat weinig aanwezig ben. Het is onwijs druk op mijn werk en mijn kleine meisje is niet zo lekker. Waardoor wij hier thuis erg weinig slaap krijgen...

KNUFFELS! en succes allemaal!

19. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    schiet natuurlijk niet echt op he als we allemaal zondigen en dus de maandag=weegdag maar overslaan, hihihi. Kom op, maandag a.s. gaan we ons echt even weer allemaal wegen, inclusief ikzelf!

20. bink1976

bink1976 Actief lid

20 apr 2009
    478
    0
    0
    nou bij mij gaat het weer lekkerrr! Hou mij goed aan mijn dieet, ben wel af en toe een beetje slapjes maar je lichaam moet natuurlijk ook een beetje wennen aan minder eten..

Deel Deze Pagina