Eerste schooldag kleuter!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SushiLover123, 5 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wie kletst er mee?

Vanmorgen is onze jongste voor het eerst naar school gegaan. Hij zit in een klein klasje met een leuke juf. Gelukkig zat hij tussen 2 jongetjes, die hij al kende (vriendjes van zijn broer). Hij ging heel netjes zitten en kwam me nog een knuffel geven toen ik er om vroeg. We spiekten even naar binnen en zagen dat ie al mee deed, netjes met zijn vinger omhoog. En iets later zat ie iets te vertellen en de juf schreef het op een bord.

Zometeen gaan we hem ophalen. Ik ben zo benieuwd naar hoe het ging! En of hij vanmiddag weer wil. :D

Hoe ging het bij jullie kleuters?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Mijn zoontje is 22 augustus gestart (hij wordt in september 4)..
    Hij vindt het gelukkig erg leuk op school.. De eerste dag was wel huilen toen we hem achter moesten laten (en ik deed lekker mee natuurlijk ;) ).. Nu gaat het steeds beter.. Hij heeft zin om naar school te gaan, maar het moment dat je weggaat is toch moeilijk. Als wij, of de juf, hem afleiden gaat het goed :)

Spannend hoor! De eerste dag heb ik de hele dag op de klok zitten kijken, er kwam niks uit mn handen :D

3. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Mijn jongste is vorige week gestart met de start van het nieuwe schooljaar. Tot nu toe vindt ze het hartstikke leuk en is ze dolenthousiast. Afscheid nemen was totaal geen probleem. Ik vind het alleen wat minder. Het is zo stil in huis :D Het was een gezellige kwebbel om bij je te hebben lopen.

4. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ons zoontje is nu 4 keer wezen wennen. Hij vindt het super leuk! Had de eerste dag direct al een nieuw vriendje gevonden. Merk wel dat hij het erg vermoeiend vindt. Al die nieuwe indrukken en alles wat ze leren. Hij is tot nu toe alleen de ochtend geweest en dat vindt hij wel prima. Thuis eet hij dan z'n boterhammetjes en gaat nog even 1,5 uur slapen. Morgen even overleggen over verder opbouwen. Zie hem voorlopig nog geen 5 hele dagen gaan.
    Hij mag binnenkort ook trakteren op school. Daar heeft hij erg veel zin in.
    Hoe is het bij jullie gegaan vandaag LadyXochi?

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Hier is onze dochter vorige week begonnen. 1e dag was huilen, 2e dag verdrietig kijken en volgens mij gaat ze nu met plezier heen (ik breng haar niet).

Was en ben wel elke x zenuwachtig of het goed gaat qua zindelijkheid,maar tot nu toe wel gelukkig. :) had er helemaal nog niet bij stil gestaan.. dat ze nu een kleuter is:D

6. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    791
    147
    43
    Vandaag is mijn zoontje ook voor het eerst gegaan.
    Afscheid ging goed,maar toen hij mij zag met ophalen maar nog even moest wachten tot de bel was gegaan was het huilen.

Heb hem smiddags verteld dat het morgen weer school is,hij reageerde nogal verbaasd? Morgen weer?
    Hij is gewend 1 maal per week naar het kdv te gaan, en nu ineens 5 dagen weg, ik ben benieuwd

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Dochter is vorige week begonnen. Ze vindt het leuk, alleen ze vindt niet veel kindjes leuk. :( Vanochtend weigerde ze naast een meisje te zitten. Volgens de juf moet ze nog even wennen, die deed er niet moeilijk over. Maar merk dat ik het lastig vind, zou het leuk vinden wanneer ze plezier heeft met de andere kindjes. :)
    Ze mist het thuis zijn volgens mij wel.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben zo druk geweest, dat ik onze ervaring nog niet eens gedeeld heb! :)

Onze zoon vond het maar een klein beetje spannend. We hebben hem samen weggebracht. Zijn grote broer moest op het schoolplein blijven (groep 3 en hoger gaan klassikaal naar binnen). Hij heeft zich netjes voorgesteld aan de juf.

Ik ben met hem de klas ingelopen. Er zaten al wat kindjes in de kring. Een paar ervan kende hij al een beetje. Er waren 4 lege stoeltjes met een naam erop. Ik ben er twee langsgegaan en vroeg of dit zijn stoeltje was / of zijn naam daar op stond. Hij kan nog niet lezen, maar hij herkent zijn naam wel. Twee keer keek hij me onzeker aan, dus ik zei: "Nee, dit is niet jouw stoeltje." Bij de derde herkende hij zijn naam en knikte blij. Hij ging zitten met een stralende lach op zijn gezicht! Hij zat ook nog eens tussen 2 jongens, die hij al kent en mee gespeeld heeft. Ik had zo weg kunnen gaan, maar ik riep hem zelf nog even vanuit de deuropening, of hij me nog een kus en knuffel wilde geven. Dat kwam hij doen en ging meteen weer zitten. Wat een verschil met zijn broer! Die moest ik de eerste 8 maanden of zo nog 2x knuffelen voor ik weg mocht! De jongste zit er meteen in!

Mijn man en ik hebben nog even naar binnen gegluurd toen de les was begonnen en hij deed lekker mee. Handje omhoog, antwoord geven, etc.

Tussen de middag was hij blij ons (mijn man was er weer bij) weer te zien, maar niet superblij alsof hij ons gemist had. Hij wilde hij niet mee naar huis om een boterham te eten (hoewel ik denk dat dat meer kwam, omdat hij wilde spelen i.p.v. eten) en hij was blij dat hij 's middags weer mocht! Na school was het ook nog druk, want mijn man was jarig en dus waren de grootouders er alle vier. En later kwamen de buren en buurkindjes ook nog op de koffie. Al met al een lange dag, maar hij trok het allemaal! Vandaag ook, hoewel hij tussen de middag klaagde, dat hij niet in de timmerhoek mocht, maar kon dat goed onderbouwen: Alle kindjes wilden in de timmerhoek en hij zat vol. Ik heb hem uitgelegd, dat de juf er wel voor zorgt, dat iedereen aan de beurt komt. Daar nam hij genoegen mee.
    Hij is vandaag alleen wel gecrasht om een uur of half vijf. Wakker gemaakt voor het eten en natuurlijk wil hij nu niet slapen. ;)

Ik ga er even bij zitten.

Oja, hij wilde ook al 'afspelen', maar hij wist nog niet met wie. :p Ik stel dat nog even uit tot volgende week. ;)

9. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Mijn dochter is 30 augustus begonnen! Ze word zondag pas 4 maar mocht gelijk al meestromen in de klas!

Eerste week was even spannend, zowel voor haar als voor mij.
    Ook paar keer met tranen in haar ogen gezeten en naar huis willen... Dat was even moeilijk. Begreep van de juf dat het daarna wel snel over was gelukkig! Vanmorgen voor het eerst dat ze geen moeite had dat ik weg ging! Met ophalen is ze wel steeds erg moe, logisch natuurlijk. Hier hebben ze een continue rooster.

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    hier ook een jongen die afgelopen maandag begonnen is!
    tot nu toe gaat het goed, afscheid gaat goed, en enthousiast als hij de klas uit komt.
    gelukkig hebben we deze week nog vakantie en hoeft hij nog niet naar de vso/bso want ik merk dat hij erg moe is als hij thuis komt!

hier ook continu rooster, 5 gelijken dagen model tot 14 uur. lekker op tijd uit dus!

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat het super. Dit is haar 2e week. Afscheid nemen gaat heel goed. Ik breng haar eerst, doen we wat aan haar tafeltje of snel een boekje lezen. Breng dan de oudste naar haar plein en ga nog even bij de jongste kijken en afscheid nemen

Deel Deze Pagina