Laatst had ik kinderen van mijn vriendin te logeren en zaten ze samen in bad. Ik droogde eerst de 2 kleinsten af en jongen en meisje. Zegt zij tegen hem: "Mijn papa heeft ook een piemel" zegt hij bloedserieus: "mijn papa ook een hééle grote!"
Ik douche nog wel samen met de jongste twee (als t uitkomt, want meestal douche ik die twee tegelijk), maar met de oudste van ruim 7,5 jaar wil ik dat niet meer. Voelt ongemakkelijk. Hij wil zelf nog wel trouwens.
Wij douchen ook regelmatig met de kinderen. Met de oudste van 7 douche ik niet lang meer denk ik. Het wordt te krap onder de douche
Hier wordt ook gewoon samen met mama en papa gedoucht, maar onze dochter is ook nog veel te jong om alleen te douchen Maar ik denk dat ik het geen probleem zou vinden als ze op 7 jarig leeftijd nog met papa gaat douchen Ml is wel wat preuts wat dat betreft en houdt zn boxer aan zolang dl bij hem in de douche is Zodra ik haar meeneem om aan te kleden gaat de boxer uit haha.
Hier doucht iedereen met elkaar, niks aan de hand! Ik kan me voorstellen dat het over een jaar of wat misschien anders wordt.
Hier wordt nog gewoon samen gedoucht. In de praktijk gebeurt het thuis haast nooit (heel soms wel als ze een bepaald spelletje willen doen; allebei water in je mond doen en dan elkaar aan het lachen maken ), maar op vakantie op de camping wel, 1 ouder en 1 kind. Ik heb liever dat ze ons bloot goed leren kennen en vertrouwd zijn met bloot, zodat dat later niet zo'n ding wordt hopelijk. We vragen het trouwens niet direct aan de kinderen, maar merken dat ze het nog heel leuk vinden. Oudste gaat weleens alleen in bad en wil dan de deur dicht (op slot kan niet want zit geen slot op ), dat is natuurlijk prima. Verder zijn ze bloot heel vrij, jongste moet ik wel uitleggen dat het soms niet zo gepast is (haar bikini aandoen, ruim voor de tent in plaats van erin ), maar thuis zijn ze allebei heel vrij en hobbelen ze lekker in hun blootje rond na het douchen, ik vind het wel grappig om te zien hoe schaamteloos oudste nog over ons bed rolt en koprolt enzo in haar blootje, ben benieuwd of dat zo blijft of dat ze dat over een paar jaar niet meer zal doen
Hier douchen we ook nog allebei met 1 van de jongens. Scheelt weer een hoop water En als ik aan de beurt ben, krijg ik wel eens blikken toegeworpen (ergens op voorgevelhoogte ) en ja dat moeten ze gelijk even benoemen ook, haha De oudste van 5,5 wil soms nog wel eens alleen douchen.
Onze jongste kwam tijdens het douchen echt 'ineens' tot de ontdekking: mama heeft geen piemel!! Liep ie echt zo mooi om me heen om de achterkant te inspecteren of ie daar soms was?? Het was duidelijk dat hij het maar erg zielig voor me vond, haha. Dit is niet de reden waarom ik met m'n kinderen douche hoor. Ik vnd het gewoon praktisch en we hebben er geen van allen een probleem mee. Maar ik vind het ook wel een mooie bijkomstigheid dat ze gewoon weten hoe mensen eruit zien. Hoewel onze oudste toen ik zwanger was wel een keer goed wilde kijken waar dat gaatje nou precies zit, waar die baby uit komt. Dat heb ik toch maar in de kiem gesmoord. Zo gedetailleerd hoeft nou ook weer niet.
Mijn vriend wast de kindjes altijd. Ze gaa met zen 3en in de douche en ik ga ze een voor een halen als ze klaar zijn. Men dochtertjes zijn 10 en 23 maanden