Allereerst,ik weet dat ik voor zoiets naar de huisarts moet maar ik vraag me ineens af of het herkenbaar is? Dit jaar heb ik door de slechte levering van de anticonceptie pil voor de derde keer een andere pil gekregen. Kan geen kwaad, zelfde samenstelling maar andere hulpstoffen zegt apotheek. Maar, is dat wel zo? Ik voel al een tijdje, in beide borsten knobneltjes etc. Linkerborst duidelijker dan de rechter. Linkerborst is ook groter en veel minder stevig. Echter, 15 jaar geleden een borstverkleining laten doen dus vind zelfonderzoek sowieso lastig te voelen bij mij. Ook slik ik de pil meestal 3/4 keer door voordat ik een stopweek in las. Maargoed, hebben jullie ervaringen met veranderingen in bobbeltjes door wisseling van pil of doorslikken van pil? Natuurlijk wanneer ik me echt zorgen maak stap ik naar de huisarts. Maar jaren terug ook borstfoto laten maken door zelfde klachten en was ook niks. En ja, ik weet dat het nooit garantie geeft. Ben benieuwd naar ervaringen!
Ik weet enkel dat ik ergens tijdens mijn cyclus ook weleens een bobbeltje heb, iets hormonaals aldus de huisarts. Bij twijfel gewoon langsgaan hoor! Herken wel wat je zegt trouwens... ik heb 2 keer een verkleining aan 1 borst gehad (dezelfde) en die borst is zo anders qua gevoel... er zit vanalles, inclusief gevoelige littekens. Maakt dat het lastig is zelf afwijkingen te voelen.
Geen knobbeltjes in Mn borst maar hier ook een ander merk gekregen, met dezelfde werkzame stoffen erin en ook hier klachten. Bloedingen, hele pijnlijke baarmoeder/eierstokken. Wil eerdaags toch naar de apotheker om het aan te geven. Terwijl ik voor die tijd jaaaaren hetzelfde heb geslikt en nooit klachten heb gehad. Ondanks dezelfde (hoeveelheid) werkzame stoffen kun je zeer zeker anders reageren op een ander merk. Hulpstoffen kunnen bijv wat afwijken.
Nouja dat dus. Sowieso veranderd de structuur vaak door hormonen tijdens je cyclus. Maar als je dan wisselende pillen krijgt, en doorslikt en ook nog eens een verkleining heb gehad dan weet je gewoon niet wanneer iets abnormaals is... Ene kant maak ik me zorgen, andere kant helemaal niet want het gros van de knobbeltjes is aan beide borsten op dezelfde plek en dat is eigenlijk niet te vergelijken met kanker. Maar toch. En ieder jaar een borstonderzoek laten doen lijkt me ook geen tof idee, blijkt schijnbaar ook niet erg gezond te zijn voor het weefsel. Dusja, lastig. Ik hou het sowieso goed in de gaten en ga voortaan iedere maand een stopweek inlassen. Allereerst om iets te veranderen. Vertrouw ik het toch niet kan ik alsnog gaan lijkt me.
kunnen meerdere dingen zijn... Bijv; Cyste of een melkklier of een vetbultje. Kan inderdaad te maken hebben / veroorzaakt worden met / door de pil ... Als je het niet vertrouwd altijd laten checken. Beter het zekere dan het onzekere.
Kan goed door de pil komen, maar laat het even nakijken. Dat het jaren terug goed was zegt helaas niets, eventuele problemen kunnen snel ontwikkelen en een mri bijv ziet ook niet alles.