Samen eten?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Noorie, 26 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

1 van ons eet altijd samen met C.
    Meestal ben ik dat aangezien mijn vriend op wisselende tijden thuis komt.
    En als hij eet ga ik er gewoon bij zitten :)
    Is die optijd thuis dan eten we met zijn allen.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Altijd samen in principe, de oudste eet wel eens later omdat hij van 17.15-18.30 uur sport en dat wordt te laat voor de jongste 2, maar dan gaat 1 van ons altijd even bij hem zitten.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ontbijt en diner altijd samen. Soms is mijn man iets later, maar niet vaak. Hij schuift dan gewoon aan.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.183
    113
    Hier ook.
    ik vind het ook wel eens lekker om rustig met z'n 2en te eten als onze dochter op bed ligt.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

In principe altijd tegelijk. Als mijn man later thuis, is hij degene die alleen eet, niet de kinderen.
    Heel af en toe eten de kinderen op zondag laat in de middag warm en bestellen wij 's avonds iets, als ze vroeg in bed liggen.

6. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Avondeten altijd samen. Als ze een restje krijgt begint een van ons soms wel al met haar eten geven terwijl de ander nog kookt. Maar ze eten toch een stuk langzamer dan wij dus uiteindelijk zitten we dan toch allemaal samen aan tafel. En op de dagen dat een van ons thuis is wordt er ook samen ontbeten en geluncht.

7. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    828
    442
    63
    Hier eigenlijk meestal apart. De kinderen moeten echt uiterlijk half zes eten, en ik ben op werkdagen op zijn vroegst kwart over zes thuis, tot maximaal half acht afhankelijk van mijn dienst. Ik eet dan samen met mijn man later. En als ik niet werk eten we samen..

8. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik eet altijd samen met de kinderen, man eet ook mee als hij thuis is. (Is vanwege werk vaak pas na 21u thuis 's avonds of helemaal niet thuis, dus daar wachten we niet op).
    Ik snap het ook niet echt om kinderen eerder te laten eten, maar hier eten ze vanaf het begin af aan met de pot mee en ook gewoon zelf, dus dat is ook anders dan dat ze gevoerd moeten worden.
    Ontbijt zit ik niet de hele tijd aan tafel op mijn werkdagen, ik zet ze vast aan het eten en loop zelf ondertussen in de keuken rond om alle tassen in te pakken. Als man nog thuis is zit hij wel altijd even aan tafel erbij. Als ik vrij ben zit ik er wel de hele tijd bij aan tafel.
    Dochter eet overigens aanzienlijk beter als we met zijn allen samen eten, dus merk echt dat het haar wel goed doet.

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Altijd samen. Al is mijn vriend 's ochtends meestal heel vroeg weg, dus hij ontbijt niet mee.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dochter en ik eten altijd samen. Mijn vriend eet soms mee, hij is geregeld later thuis van zijn werk dus vaak lukt het niet.
    Ik vind het erg belangrijk dat er samen met onze dochter gegeten wordt. Mijn vriend red zich prima met zijn bord voor de tv terwijl ik dochter naar bed breng ;).

Maar ik weet wel dat het niet overal zo normaal is. Mijn schoonmoeder bijvoorbeeld, zij verwachtte een tijd lang dat -als we daar gingen eten- dochter eerst eten kreeg en dat wij daarna gingen eten. Dit zodat mijn eten niet koud zou worden als ik haar moest helpen met haar eten. Is ook wat voor te zeggen, maar ik kan echt niet gaan zitten eten en dat zij er dan maar een beetje bij zit te kijken. En ik geloof dat de meeste moeders hun avondeten best wel eens koud gegeten hebben :)
    Eten doe je samen :)

11. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    De helft van de week eten we samen en de andere helft eten de kinderen eerst en zit ik erbij, dan eten mijn man en ik samen. Soms door de werktijden en soms omdat we samen eten ook leuk vinden (lekker uitgebreid koken, wijn erbij en geen gedoe over eten).

De kinderen vinden eerder eten het leukst, dan hebben ze nog langer speeltijd met papa voor ze gaan slapen. Mijn man vond het ook jammer dat hij ze doordeweeks alleen tijdens het eten zag (daarna snel bedtijd).

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Apart eten gebeurde hier vooral toen dochter nog bij de onthaalmoeder ging en ze dus 's middags warm at. Dan at ze 's avonds nog een boterham en ik terwijl wat yoghurt, en dan aten mijn man en ik pas warm als zij al sliep.

Nu eten we vooral samen.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Avondeten eten we sowieso altijd samen, in het weekend ontbijten we en lunchen we ook samen.
    Alleen als ik moet werken ontbijt ik meestal wat eerder en laat de hond uit zodat hun wat langer kunnen blijven liggen.

14. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    Wij eten altijd samen met onze dochter. We werken beide onregelmatig dus eten niet altijd met z'n drieën, maar ze eet dus wel sowieso met minstens één van ons.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.857
    19.249
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij eten altijd samen. Twee dagen in de week vrij laat, maar dan zijn we allemaal laat thuis. Dus al zou ik wel willen dat in ieder geval de kinderen eerder eten, gaat dat gewoon niet op die dagen. Verder wachten we in de regel tot de laatste thuis is. Incidenteel is dat geen doen, dus dan eet één van ons met de kinderen en de ander later alleen.

Hier vind ik ook wat voor te zeggen hoor! Het 'we eten samen' principe komt bij mij vooral voort uit 'tijd voor elkaar'. Maar door apart te eten, heeft jouw man juist op een leukere manier tijd voor ze dan.

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij eten savonds bijna altijd gezamelijk.

De ochtenden eet ik meestal met de kinderen, mijn man is dan al naar werk.
    Als erg geen opvang is lunch ik met ze.

17. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Wij eten altijd samen. Ik vind dat belangrijk. Gezellig is een ander verhaal met een dochter die nooit wil eten of aan tafel zitten maar toch ga ik echt niet later eten. Min man is heel soms wat later dan normaal en dan eten we allemaal wat later of hij alleen.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Wij eten altijd samen, nou ja, soms komt mijn man laat thuis en eet dan niet mee, maar de kinderen eten nooit apart.

19. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    wij eten vaak apart van elkaar, wij eten vaak pas om 18.30 en onze dochter gaat rond 19.00 naar bed dus dan vinden wij 18.30 echt te laat voor haar om te eten..

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.822
    4.198
    113
    Wij aten tot voor kort altijd als gezin. Alleen moet dochter nu op maandag en woensdag om 18.00 sporten dus zij eet die dagen na het sporten. Maar gezellig is anders

Deel Deze Pagina