Ik heb even een vraagje. Bij IVF poging 1 en 2 heb ik Puregon gebruikt. Nu las ik ergens op internet (wel een website waar de fabrikant van Menopur sponsor van is) dat bij gebruik van Menopur (met name oudere) vrouwen sneller zwanger worden en dat de kans op een voldragen zwangerschap ook groter is. Kunnen de dames die inmiddels zwanger zijn of al eerder zwanger zijn geworden dmv IVF of ICSI eens laten weten of jullie Puregon of Menopur gebruikt hebben. Hoeveelheden ben ik niet in geinteresseerd want dat is niet relevant.
Bij alle IVF en ICSI-behandelingen (1x IVF en 4x ICSI) heb ik Puregon gebruikt. Twee keer zwanger geweest, de ene keer heeft een prachtige meid opgeleverd, de tweede keer is helaas geeindigd in een missed abortion. Tijdens de IUI-behandelingen heb ik wel Menopur gespoten, maar dat heeft helaas niet een zwangerschap opgeleverd. Zoals ik begrepen heb, wordt Menopur vaker bij "oudere" vrouwen gebruikt, omdat het een positief effect op de kwaliteit van de eicellen zou hebben. Ook is de reactie soms beter op Menopur dan op Puregon. Naar mijn weten verhoogt het niet de kans op een zwangerschap of heb je minder kans op een miskraam.
Ook hier alleen puregon gebruikt. Ik was net 35 jaar oud toen ik startte met de eerste icsibehandeling en vervolgens direct zwanger raakte van mijn zoontje. Ook bij de eerste icsi behandeling voor een brusje heb ik puregon gebruikt. Ook ik had inderdaad ergens gelezen dat menopur een positief effect kan hebben op de hoeveelheid of kwaliteit van de eicellen. Dit met name bij degenen die weinig eicelvoorraad meer hebben. Mischien kan anders je gyn je meer vertellen over de verschillen en resultaten hierin. Groetjes
Hier ook zwanger geworden met puregon. Maar wel een miskraam. Ik heb nog nooit menopur gebruikt. Succes!
Ik heb eerst puregon gespoten. Eerste keer gelijk zwanger van een 2-ling, maar helaas een ma. Na 6 maanden raadde de gyn. menopur aan. Na 2 maanden spuiten raakte ik zwanger, maar dit werd een vmk. Na 4 maanden zwanger en moeder van een heerlijk meisje. Ik ben 31.
Meiden bedankt voor jullie reacties. Heb zojuist de recepten voor de Menopur bij de apotheek ingeleverd en ga er morgen mee beginnen. Ben benieuwd. Nieuwe reacties zijn natuurlijk nog altijd welkom.
Ik gebruik nu al ruim 10 maanden Menopur en Pregnyl en het heeft nog niets op mogen leveren... ik overweeg dus juist om over te stappen naar Puregon. Maar je leest overal zoveel verschillende verhalen.....
menopur en iui. Bij 2e poging raak en kindje is blijven zitten. Wel geen ivf of icsi, maar wel menopur
ik heb puregon gebruikt en na 3 maanden was ik zwanger van mijn dochter en over 3 weken beginnen we weer opnieuw met puregon. en ik hoop dat het deze keer ook een gezonde wonder opleverd.
Eerste poging gevraagd of Menopur niet beter was, maar eerst Gonal proberen zei mn arts. Nu de eerste poging niet heeft aangeslagen mag ik wel Menopur gebruiken. Ik ga 300 eenheden spuiten en heb een beperkte eicelvoorraad. Of het goed zal gaan aanslaan...?
Ik ben 35 jaar en heb in maart mijn eerste IVf gehad. Heb puregon gespoten en had 17 folli's waarvan 10 bevrucht. 1 TP en nu nog 8 cryo's.
Ik heb een ivf ervaring met puregon. 7 blaasjes, 4 eitjes en niets bevrucht.... Puregon was voor mij dus niet echt geschikt en moest overstappen. Ik kan me herinneren dat ik puregon kreeg vanwege de handige pen en dat het andere middel zelf gemengt moest worden.