Misschien wel leuk om een topic te openen voor alle meiden die net bij het ziekenhuis lopen om een babietje te krijgen. Dan kunnen we hier onze ervaringen (en spanningen) een beetje met elkaar delen. Wij zijn nu zelf een jaar bezig. Vriendlief is op zijn 10e geopereerd aan 2 niet ingedaalde ballen, waren dus vooral benieuwd of het daaraan ligt dat het nog niet gelukt is. Maar we worden nu natuurlijk meteen allebei doorgelicht. We zijn afgelopen vrijdag voor het eerst bij de fertiliteitsarts geweest en ik moet nu dinsdag voor het eerst bloedprikken en dan volgende week voor het zaadonderzoek en de samenlevingstest. Wie zitten er in het zelfde schuitje?
hejhej, ikmeld me hier aan. ik had vorige week dinsdag. me eerste afspraak bij de gyn. ik heb toen een klein onderzoek gehad. en een echo. ze kon zien dat me ei gesprongen was en dat ik veel baarmoederslijmvlies heb dat was dus erg goed. onze volgende stap is een samenlevingstest en daarna een baarmoederfoto en misschien medicijnen voor me cyclussen korter te maken. groetjes sky
Hoi Sky! Spannend allemaal he?! Wat vervelend dat je zulke onregelmatige cycles hebt!! Wat moet je lang wachten tot de samenlevingstest! Ik had de "mazzel" dat ik dit weekend weer ongesteld ben geworden nu kan de hele onderzoekenreeks meteen gestart worden! Wordt je man niet onderzocht?
hallo!! een tijdje terug was ik een topic gestart 'wie ook voor het eerst naar de gyn?' in het topic heb ik gevraagd of die meiden ook hier mee komen kletsen. altijd gezellig! bij ons is het zo dat we al ruim een jaar een kinderwens hebben. volgende week donderdag hebben we een eerste afspraak bij een fertiliteitsarts. spannend! maar erg fijn dat er nu tenminste wat gaat gebeuren. loutje! leuk om je ook hier te treffen! (we zijn elkaar al wat vaker tegengekomen op een forum) hoe is het bloedprikken gegaan vandaag? sky, succes met alle onderzoeken. hopelijk komt er snel meer duidelijkheid! wij hebben van het ziekenhuis een info boekje gekregen over hoe en wat. en wij krijgen dezelfde onderzoeken. alleen nu afwachten voor mij wanneer mn ongesteldheid gaat beginnen. of het een beetje gunstig uit komt voor volgende week donderdag!
maandag voor het eerst naar de gynaecoloog geweest. viel allemaal reuze mee. Inwendige echo gehad en alles ziet er goed uit. Enige minpunt is dat ik een vleesboom blijk te hebben. Maar de vleesboom zit op een gunstige plek dat die eventueel makkelijk te verwijderen is. daar gaan ze nu over overleggen. Verder gaan alle onderzoeken wel van start en mag ik volgende week maandag, woensdag en vrijdag weer naar het ziekenhuis om te kijken hoe het eitje zich ontwikkeld en op het moment van springen moeten we een samenlevingstest doen. Wordt dus een drukke tijd en we hopen er het beste van. ik kom bij het topic van merel als het mag wou ik me hier bij voegen
hej meiden, ik wou ook eerst een afspraak op 11 aug maar die zat al vol. dan waren we al een stukje verder. maarja. mijn mannetje is al een half jaar geleden getest en zijn zaad was helemaal goed! nu is zondag me nod ben benieuwd wat het word. anders hebben we over een week of 3,4 de samenlevingstest. heb je he met die lange cyclussen pff vermoeiend! en voor de hcg moeten we dan weer een hele cyclus wachten wat die mag alleen voor je eisprong. dus voor dat er echt iets gaat gebeuren zijn we alweer in december vrees ik. xxx sky
Wat leuk dat het wat drukker wordt hier! Alhoewel, ook niet echt een goed teken natuurlijk! Merel, leuk jou ook hier te zien!! Marnat, hoe lang zijn jullie bezig? Wat vervelend van die vleesboom, zou dat ook een reden kunnen zijn dat het langer duurt? Sky, hopelijk zijn je volgende cyclussen weer een stuk korter. Dan kunnen jullie er ook verder mee! Of beter nog, gewoon deze ronde zwanger!!!
Ik wil me hier graag bij aansluiten, wij zitten sinds mei in de mmm. We hebben al de meeste onderzoeken achter de rug dus als jullie vragen hebben over hoe en wat stel ze gerust. In februari is het zaad van mijn vriend getest, prima in orde. In mei konden we pas terecht bij de gyn. Daarvoor heb ik mijn temp bijgehouden. Tijdens het eerste consult kon hij daar al uit opmaken dat ik een eisprong heb. De cyclus erna is er een samenlevingstest en inwendige echo gedaan. En deze cyclus heb ik een hsg-onderzoek gehad. Alles blijkt in orde te zijn. Ik ben vandaag weer ongi geworden, dus 11 september weer naar de gyn om door te spreken wat de volgende stappen zijn. Ik had dus echt verwacht dat als ik eenmaal wist dat alles in orde was, ik het met rust kon laten. Maar dat kan ik nu dus juist niet, ik ben bang, heel bang dat het bij ons misschien wel nooit gaat lukken. Dat wij tot de paren behoren die onbegrepen onvruchtbaar zijn.
Marnat, hoe lang zijn jullie bezig? Wat vervelend van die vleesboom, zou dat ook een reden kunnen zijn dat het langer duurt? loutjelou wij zijn al 11 jaar bezig die vleesboom zit aan de buitenkant van de baarmoeder het heeft geen gevolgen voor een eventuele zwangerschap en waarom het allemaal zo lang duurt word nu eindelijk uit gezocht onze oude arts is nalatig geweest onze nieuwe heeft het nu versneld
hoi meiden vandaag na de gyn geweest heeft ze gekeken of mijn ei links spring yesss hij is gesprongen 15 september moet ik bloed prikken om te kijken hoe het ei zich verder heeft ontwikkeld man lief zaad in leveren en dan maar weer afwachten het kan ongeveer drie week duren voor er uit slag is zij nemen contacht met ons op zegt mijn zusje tegen mij vanaaf maar even gezellig maken rozen op bed kaarslicht aan hihi
Hallo dames, Ik heb 4 september mijn eerste afspraak gehad na een jaar zelf geprobeerd te hebben. De gyna heeft toen meteen uitstijkje en kweekje gemaakt en ik heb vandaag bloed laten prikken op vanalles en nog wat. Mijn vriend heeft ook vandaag zijn potje ingeleverd en op vrijdag 2 oktober hebben we een afspraak om de uitslagen te bespreken. Afgelopen maart ben ik al een keer geweest omdat ik niet ongesteld werd en toen werd er PCOS geconstateerd. Ik moest 8 kilo afvallen en dat heb ik inmiddels bereikt waardoor ik nu sinds 3 maanden een eisprong heb waargenomen op mijn temperatuurkaartjes. (het helpt toch afvallen ) Liefs esther
Hallo, Is er nog plaats voor eentje meer ? Ik zal mezelf misschien kort even voorstellen. Ik ben 27 en mijn man is er 28. We zijn iets meer dan een jaar getrouwd en zijn ongeveer een jaar aan het proberen om zwanger te geraken (ik dan hé ). Ondertussen is gebleken dat het voor ons zéér waarschijnlijk onmiddellijk icsi zal worden aangezien de kwaliteit van mijn man z'n sperma écht slecht is (in de dokter zijn woorden: dramatisch slecht, bijna volledig immobiel). Wat is er al gebeurd van onderzoeken: mijn bloed is al gecontroleerd, heb al een inwendige echo + uitstrijkje gehad en mijn man zijn sperma al 2 keer nagekeken. Nu maandag is mijn bloed nogmaals getrokken net als dat van mijn man. Ook is er een echo van zijn testikels genomen. Volgende week moet ik terug voor een inwendige echo en daarna worden al de resultaten besproken (14/10). Maar we zitten nog met een reuze dilemma aangezien we twijfelen over welk ziekenhuis we moeten kiezen. Dat is in het kort ons verhaal. Ik ga straks jullie verhalen allemaal eens goed lezen. Veel liefs
Zo, heb even alles bijgelezen. En had eigenlijk nog twee vraagjes: - Emma, welke onderzoeken doen ze eigenlijk allemaal? Dit is niet duidelijk geworden tijdens ons gesprek met fert.arts spijtig genoeg. - Esther, hoeveel bedroeg je bmi? Is beetje onbeleefde vraag maar ik heb een bmi van 28 à 29 en heb zo'n schrik dat ze mij hier keihard gaan op aanspreken. Pas op, ik weet dat dit niet goed is en ik ben ook bezig met afvallen maar wil niet zo goed lukken voorlopig. Heeft er iemand nog een afspraak binnenkort? Veel liefs
Hallo meiden Ik kom mij hier ook aanmelden Beginn dit jaar zijn wij begonnen na ruim een jaar geprobeert te hebben, wij hebben inmiddels de volgende onderzoeken gedaan *echo *bloedonderzoeken *zaadinleveringen Zaad was minder maar niet geheel slecht Nu heb ik morgen mijn hsg baarmoederfoto door inspuiten vn vloeistof. Ik ben erg benieuwd! Aangezien alles nu al 7maand duurd En nog weinig weten!!! Succes allemaal
Hoiii Ook ik zit sinds kort jammer genoeg in de MMM. Wij hebben alle onderzoeken al gehad en worden nu aangemeld voor IUI, bij ons is mijn vriend zijn zaad niet goed, de beweeglijkheid was bij het 1e onderzoek maar 32 procent en bij het 2e maar 7 procent. Ook was de hoeveelheid de 2e keer iets te weinig (17 miljoen terwijl het 20 hoort te zijn). Bij mij was alles perfect in orde, ik moet alleen over 2 weekjes een hsg, en daarna krijgen we de intake bij de IUI. Vind het wel spannend allemaal ! succes iedereen !
Hey meiden, Ook wij hebben de eerste stappen in de MMM gezet. Had 31-8 eerste afspraak bij de gyn en hebben 20-10 onze eerste afspraak bij de fertiliteitsarts. Hebben nog geen onderzoeken gehad, moet morgen bloedprikken, vriendlief moet nog een afspraak maken voor z'n kwakkie. Hebben verder alleen vragenformulieren meegekregen die voor 20-10 ingevuld en opgestuurd moeten zijn. Geen echo's, inwendige onderzoeken of wat dan ook gehad.
Hoi meiden, Het wordt wat drukker hier zie ik. Op zich natuurlijk niet echt positief... Wij moesten vrijdag voor de samenlevingstest en inwendige echo. Die woensdag ervoor hadden we het zaad ingeleverd dus uitslagen van dat onderzoek hadden we nog niet echt verwacht. Die hadden ze dus wel: geen een zaadcel ontdekt... geen levende, geen dooie, geen vervormde, helemaal NIETS! Dit weekend veel gehuild en gepraat. We moeten begin volgende maand voor de 2e zaadtest en hebben een gesprek over hoe nu verder. Tja, dan krijgt zwanger worden toch ineens een hele andere lading... Ik zal jullie op de hoogte houden...