samen gezond eten tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Muriel, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik denk dat je eerder te weinig eet dan teveel, je gaat dan alles vasthouden en dan kom je juist aan. Je brengt je metabolisme omlaag waardoor je, als je iets eet, het dus opslaat in plaats van verbrandt. Ik zou de magere producten zoals kaas e.d. vervangen door de volle varianten, daar zit een stuk minder tegevoegde rotzooi aan e-nummers e.d. in dan in de lightproducten. Bovendien ben je dan sneller voldaan en hoef je er dus niet veel van te eten. Neem ook eens wat tussendoor misschien? Bijvoorbeeld (ongebrande) noten, dat is ook gezond en vezelrijk. Verder misschien volkoren producten gebruiken als je dat niet al deed :)

2. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Als ik dit zo allemaal lees, valt het bij mij nog mee met slecht eten. Ontbijt en lunch wissel ik af tussen 3 bruine boterhammen met kaas/pate/duopenotti of bakje cornflakes met melk. als tussendoortje een appel en een liga. voor de lage bloeddruk heb ik cashewnootjes standaard op zak, klein handje. Drinken gaat niet zo heel super, veel last van maagzuur daardoor. Merk dat smoothies en kopje thee wel goed gaan. 's avonds krijg ik schepje groenten, enkele aardappel en stukje vlees. Dit is dan ook alles wat ik maar binnen krijg, zonder al te erge maagzuur daarna. Mijn porties zijn altijd maar de helft geweest van wat aanbevolen wordt, krijg hier veel commentaar op. Met name van de schoonvader die 3x de aanbevolen portie naar binnen werkt plus alle restjes.

Vind het wel jammer dat bij groentes en pasta gerechten na 5 happen al het lekkere weg is en ik het dus ook laat liggen. Iemand tips om dit toch te eten? Alleen brood, aardappels en vlees is ook niet alles.

3. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maakte veel soepjes, met een bouillon en dan groente erin en koken...
    daarna even de staafmixer erdoor, en klaar!
    veel groente! (en dan at ik bv ook bij het brood, of ipv brood s middags een kop soep met een salade of zo)

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik heb mijn voeding ook onder de loep genomen omdat ok veel hoofdpijn heb de laatste tijd. Vond het de moeite waard om eens naar mijn voeding te kijken. Momenteel eet ik.

Ontbijt: Schaaltje Franse milde kwark met cruesli met kop thee
    Tussendoor: fruit
    Middag: 2 broodjes met bijv gebakken ei
    Tussendoor: tomaatjes en thin chrisp crackers van wasa
    Avond: normaal avond eten
    Tussendoor: Franse milde kwark met fruit erdoor

Cruesli gaat nog vervangen worden voor muesli zodra de verpakking op is. Tussendoor drink ik vooral water en thee.

5. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    hoofdpijn duidt meestal op te weinig drinken

6. VlindertjeN

1 dec 2014
    32
    0
    0
    NULL
    Z-H
    Ik probeer nu ook wat beter op te letten, in november een late miskraam met ruim 16 weken gehad en er zaten toen al 5,5 kg aan. Nu zit ik op 15 weken en het zijn nu nog ongeveer 2 tot 2,5 kg dus daar ben ik wel blij mee.

Ontbijt: Brinta met een beker warme melk + en klein beetje vlokken( Ik MOET iets zoets hebben s'ochtends)en een schepje lijnzaad.
    Of havermout met een beker melk + schepje lijnzaad
    Tussendoor:1 bruine boterham met kipfilet, kaas oid + banaan
    Lunch: 2 bruine boterhammetjes + stuk fruit
    Tussendoor: stuk fruit
    S'avonds: 150gr aardappels veel groente en een stukje vlees.
    Tussendoor: bakje yoghurt met fruit.
    En bij elke 'gang' en kop thee/koffie/ water en tussendoor heb ik altijd een flesje water bij me,

Als ik al iets van een sausje of ovenschotel maak dan is dat zelf gemaakt en niet uit een zakje, dat zitten ook zoveel suikers en andere smaakversterkers in.

Met zo'n soort menu zijn wij 2 jaar terug nog ruim 10 kg afgevallen, vooral op de porties gelet en verse producten en niet meer uit een pakje of potje.
    Natuurlijk neem ik nu wel iets vaker wat lekkers als ik daar zin in hebmaar niet zo ongelimiteerd als de vorige keer:)

Deel Deze Pagina