Vorige week ging de deurbel bij mijn opa en oma, 89 jaar. Er stonden 2 zuid Afrikaanse mannen voor de deur die van een nieuwe energiemaatschappij zouden zijn. Mijn oma is gelukkig assertief genoeg om de boot af te houden, ze vroegen haar ook of ze een man heeft en die ook in dat huis woonde. Die avond ging weer de bel, er stond een vrouw voor de deur die heel amicaal deed. Mijn oma zei meteen dat ze haar niet kende, maar vrouw bleef aandringen dat ze toch zeker wel binnen mocht komen? Gelukkig vertrouwde mijn oma het niet en heeft ze deur dichtgedaan. Even later stond de buurvrouw voor de deur om te vertellen dat ze de politie had gebeld want op het moment dat de vrouw voor de deur stond zag ze 2 mannen achterom lopen bij mijn opa en oma!?!? Toen de politie kwam waren de vogels dus gevlogen maar hierbij een waarschuwing voor iedereen, let op voor wie je opendoet en welke info je geeft!!!!
Komt veel voor. Goed dat je oma zo assertief was. Mn opa is er wel ingetrapt terwijl die echt niemand vertrouwd. Marokaanse vrouw voor de deur. Ze zou de zus zijn van mohammed die naast opa woonde. Ze wilde even kijken hoe opa zn klapraampje dicht zat want die van haar broer zat goed?? Opa heeft haar binnen gelaten en laten kijken. Ws is er nog iemand achteraan gekomen want daarna was zn portomonee weg....
Wat supergoed van je oma en de oplettende buurvrouw maar is het niet slimmer als ze savonds gewoon niet open doet? Voor hetzelfde geld hadden ze haar neergeslagen of weet ik wat... Je hoort gekkere dingen!
Bah bah wat een imbecielen zeg. Proberen te stelen van ouderen! Dan ben je ook niet goed bij je hoofd. Ze hebben wel lef zeg, tegen een zwakker iemand. Van zulke mensen die dat uithalen moeten ze gelijk een levensgrote poster van maken met hun foto erop en zo even door het hele land heen hangen..... Met erop : Inbrekers/oplichters Gelukkig was je oma ze te slim af en heeft de deur dicht gedaan!
Tijdens mn werk in de thuiszorg nog een paar gevallen geweest. 2x bij dezelfde mw. Nette man, strak in pak die van de watermaatschappjj zou zijn. Hij kwam voor de meterstanden en wilde die even zien. Daarna vroeg hij om dr bankpas, want, ze kreeg geld terug en dit zou hij er in de auto met zn laptop opzetten. Hij ging weg en mw vertrouwde het niet. Vent was dus weg. Ze liep altijd met een rollator maar is toen naar de bank gerend zonder wagentje. Pas geblokkeerd en net op tijd. Paar weken later staat er iemand naar haar te zwaaien. Mw doet de deur open want ze denkt dat het haar oude buurmeisje is. Dan ziet ze dat ze het niet is. Meisje hangt een verhaal op dst ze vroeger bij haar huishoudelijk werk gedaan heeft. Ze had zelfd toen al het serviesgoed afgewassen. "Kijk mw, en deze kast heb ik schoon gemaakt". (Trekt kamerkast open), en deze kast en hier enz. Mw heeft altijd vaste hulp dus smoes ging niet op. Ze heeft op alarmklop gedrukt. Paar straten verderop kwam nette man bij hoogbejaarde client. Van de gasunie en er was een gaslek. Meneer moest kostbare spullen gaan halen en het huis verlaten. Meneer zou de spullen wel helpen dragen...... Mannelijke client en er staat een vrouw voor de deur. Van de thuiszorg zegt ze. Hij laat haar binnen en er is er 1 achteraan gekomen die het huis doorzocht. Man had alleen een tv en bed in de woonkamer en rest van huis was leeg dus gelukkig weinig te halen. Later nog een paar gebeurd. Allemaal waren ze zo genaamd van de thuiszorg.
Vind ook zo erg dat ze de oudere mensjes pakken, die vaak al slecht te been zijn en soms dingen niet goed mee krijgen of teveel vertrouwen hebben. Kan me er zo boos om maken!
Vind dat zo laf he, bij oude mensen! Ik werk zelf als huishoudhulp voor de thuiszorg. Een buurvrouw van een van m'n cliënten had ineens een man in de huiskamer staan. Die was achterom naar binnen gelopen, had gezegd dat Mw. de gemeentebelastingen niet had betaald, dus hij kwam het even ophalen. Buurvrouw had moeten praten als brugman, uiteindelijk is hij gegaan. Zou me rot schrikken als er ineens iemand achterom zou komen! En dan zo'n oud vrouwtje die moeilijk lopen kan.