tatoeage in het arabisch?

Discussion in 'De lounge' started by Siem, Nov 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Siem

Siem Actief lid

Apr 7, 2007
    399
    0
    0
    Hallo,

ik wil graag de naam van mijn dochter in het arabisch laten tatoeeren ,
    maar weet iemand misschien of dat mag van de Islam?
    ik heb namelijk wel 's gehoord dat dat niet mag.

Groetjes Siem ;)

2. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    nee, tatoes zijn haram dus niet toegestaan

3. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    tattoe's mogen helemaal niet van de islam.

maar mijn man en ik hebben ze alletwee

4. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik wil het nu ook met de kids hun naam in het arabisch,is echt supermooi.

5. Siem

Siem Actief lid

Apr 7, 2007
    399
    0
    0
    ooww wat jammer zeg :( ik vind het ook echt supermooi!
    maar ik ga volgend jaar naar marokko .. en tsjah dan wil ik niet met scheve gezichten aangekeken worden

6. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    ow wat leuk dat je naar marokko gaat,je kan trouwens wel met henna de naam van je dochter op je arm of waar dan ook laten zetten,het is dan wel tijdelijk maar mischien een leuk idee

7. Niet meer actief

Tenzij je een vriend hebt waar je hoopt ooit mee te trouwen, of je om familiale redenen iemand gunstig wil stemmen zou ik me dat niet aantrekken. Als je gewoon op vakantie gaat bedoel ik he, weet je wel hoeveel toeristen daar een tattoo hebben? Trouwens ik heb ook een tattoo en als ik onrein ben zal het hoegenaamd niet daardoor komen hoor... geen enkel geloof mag mij wijsmaken dat ik slecht ben om mijn uiterlijk. Het idee alleen al, vreselijk. Ik ben ook niet katholiek ofzo, maar waarom zegt men 'god is goed, god vergeeft enz' als je al eruitgegooid word om een tattoo? Echt ik ben geschokt!

8. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    pfff zo werkt het nou eenmaal binnen de islam.

9. Niet meer actief

Dan vind ik dat heel erg voor jullie... Ik probeer zoveel mogelijk goed te zijn voor andere mensen, en ik weet dat ik niet naar 'de hel' of iets dergelijks zal gaan voor mijn tattoo ;) Een geloof is goed, als het er is als houvast voor mensen in moeilijke dagen. Een geloof mag mensen niet onderdrukken of afstoten... en jammer genoeg is dat vaak zo.

Maar goed, ik wou alleen maar zeggen... als toerist zal een tattoo wel geen probleem zijn.

10. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    @nouky mag ik je vragen ben je moslima?

zo niet een ongelovige gaat heel vervelend om te horen misschien naar de hel.. niet om zijn tatoo maar om zijn niet geloven in Allah.

11. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    ik las het niet goed je bent geen moslima..

en binnen de islam zijn er regels voor het niet hebben van tattoos..

12. Niet meer actief

Ik ben geen ongelovige, ik geloof dat er iets is... iets wat men niet kan omschrijven in boeken of kan prediken in een kerk. Iets wat je gerust mag bedanken als je een mooie dag hebt. Ik geloof in de goedheid van mensen, in de schoonheid van een moeder en een kind... Ik geloof niet in het uitstoten van mensen, ik geloof ook niet in het anderen je mening opleggen of een geloof opdringen en ik geloof niet dat wij met onze 20 jaartjes wijs genoeg zijn om een ander te vertellen wat hij/zij moet doen.

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Je mag van de Islam idd geen tattoo.
    Ik heb er wel 1 op mijn buik, maar toen was ik nog geen moslima en ik heb er nu ook spijt van (niet omdat ik nu moslim ben, maar gewoon...)

Verder denk ik idd dat je echt niet aangekeken wordt op je tattoo als je als toerist naar Marokko gaat. Als je naar de familie van je man of zo gaat is het natuurlijk iets anders. Het ligt er ook aan waar je de tattoo laat zetten dan, want ik was bij de familie van mijn man altijd bedekt, en ze zouden mijn tattoo nooit gezien kunnen hebben. Zelfs mijn schoonmoeder weet niet dat ik m heb.

14. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    oooh ik heb een hele grote op mijn schouder,en 1 op mijn rug en enkel.niemand heeft er wat van gezegd in marokko.

veel marokkaanse meiden hadden er ook 1 trouwens

15. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Siem ben jij moslima?

16. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Zo niet, dan zou ik me er sowieso niet druk om maken :D

17. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Geen tattoos, nteressant want ik zit al een tijdje met iets in mijn hoofd: ik zag een poos geleden een vrouwtje met een hoofddoek en lange kledij en een soort streep onder haar onderlip richting haar kin. Toen ik haar laatst weer zag, maar nu een stuk dichterbij, zat ie er nog steeds en was de ''tattoo''groenig, alsof hij er al jaren zat. Weet iemand wat dat is dan?

Flientje

18. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ja dat wil ik ook net vragen bij me schoonmoeder in de straat woont een oud marokaans mensje en haar halve gezicht zit onder de tattoo,s wat is dat dan

19. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ja, ze droeg ook altijd zwarte kleding, dus misschien is ze weduwe ofzo?

20. Siem

Siem Actief lid

Apr 7, 2007
    399
    0
    0
    nee, dat niet. ik ben totaal niet gelovig.
    maar ik wilde gewoon weten of dat van de islam mag. zoals ik al zei ga ik volgend jaar naar marokko, en ik wil niet dat heel die familie straks raar op mij gaat reageren omdat ik met een tatoo loop haha :p

Share This Page