Verkeerde boete

Discussie in 'De lounge' gestart door poohbeer26, 28 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Even een dringende vraag.

Mijn mama kreeg vandaag een boete van het CJIB.
    Maar nu het volgende. Het klopt niet. Kenteken klopt wel, maar mijn moeder is daar op die datum nooit geweest. Ook haar auto niet.

De boete is uitgegeven in Papendrecht.
    En mijn moeder woont bovenin Groningen. Het tijdstip is 17:02.

Ze is 's morgen gewoon aan het werk geweest. En 's avonds zijn wij langs geweest en paste ze op onze zoon.

Dus onze vraag is hoe kan dit. tegenwoordig kun je niet meer zomaar een kenteken kopen.

2. Alita

Alita Niet meer actief

bezwaarschrift indienen....

3. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Sowieso bezwaar maken, vriend van ons heeft dit ook eens gehad. Die boete bleek van het jaar daarvoor al te zijn!

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oooh wat erg!
    ik zou gelijk het CJIB bellen.....!
    maar dit kan nog wel eens een vervelend traject worden...
    al helemaal omdat op de boete het kenteken wel klopt??

Hebben ze ook foto?? dat ze heel miss het kenteken verkeerd hebben gelezen?? en miss verwisseld??

Wel fijn dat ze bewijs heeft dat ze aan het werk is geweest die dag!

5. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk toch een fout bij het noteren van het kenteken van de agent!
    Ik zou bezwaar aantekenen.

6. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Dank jullie wel. Dat gaat ze idd ook direct doen.

Zo'n boete kost even 246,00 euro.:$

Mijn ouders hebben het een paar jaar geleden ook 2 keer gehad. Toen leefde mijn papa nog en waren er ook 2 boetes geweest met volgens hun het kenteken van de vrachtauto.
    Dat kun je nog allemaal nagaan.

Maar een personenauto niet.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mijn vaders vriendin heeft dat ook gehad. ze bleek ergens te hebben gereden terwijl dat helemaal niet zo was. dan gat er blijkbaar wat mis. Ik zou bezwaar maken. succes! is zeker een heel hoog bedrag.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn moeder had hetzelfde, niet direct in de paniek schieten. Gebeurd regelmatig, foto opvragen en bezwaar indienen. Hier kreeg ze een paar weken een brief dat er een fout was gemaakt.

9. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik heb ook eens bezwaar moeten indienen, moest wel de boete betalen anders kreeg ik wel herinneringskosten die ik wel moest betalen. Na bezwaar nog een tijd op mijn centen moeten wachten.. Vreselijk irritant!!

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    vraag de foto op, alleen zo kan je het bewijzen. Kost 4,50.

Klopt merk auto, type en kleur wel dan?

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    enige dat je kunt doen is:
    eerst de boete gewoon netjes betalen, dan bezwaar indienen (fotofilmnummer opvragen, of ander bewijs opvragen) en dan kijken wat er mis is gegaan (zijn er nooit kentekenplaten gestolen??)
    Het is frustrerend dat je eerst moet betalen, maar anders zit je alleen maar met hogere kosten en als je moeder het echt niet geweest is komt de aap echt wel uit de mouw) succes ermee.

12. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Een oud collega heeft dit ook gehad, maar veel vaker. Die kreeg gemiddeld 1 keer in de maand een bekeuring van haar kenteken in Amsterdam, terwijl ze in Apeldoorn woonde. Was vaak een parkeerboete. Hoe het helemaal afgelopen is weet ik niet, want ging kort daarna weg, maar ze was er al wel achter dat er iemand met haar kenteken reed.

13. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ze is niet geflits, want het ging om onnodig rijden op de vluchtstrook.
    Volgens mij kun je daar geen foto van opvragen.

Kentekenplaten zijn nog nooit gestolen.

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    dan heeft de agent het verkeerde kenteken opgeschreven of er rijdt iemand met een valse plaat rond. In elk geval: bezwaar aantekenen en meteen gaan denken waar je moeder was op dat exacte tijdstip!

15. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Je moet gewoon bellen en een foto opvragen. Als je ze belt dan constateren ze al dat ze de verkeerde persoon een bekeuring hebben gestuurd. Ik kreeg laatst een bekeuring, zou geflitst zijn aan de andere kant van het land, maar ik was daar helemaal niet geweest. Toen belde ik voor een foto gaf ze aan de tel al aan dat ze een fout gemaakt hadden nadat ze de foto zelf bekeken had, dat er een heel andere auto op de foto stond (ander merk en andere kleur). Gewoon bellen dus, nummer staat achterop ;)

16. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Je kunt een foto opvragen die gemaakt is om te controleren of het dezelfde auto is die het kenteken heeft. Dan heb je direct bewijs. Is sowieso goed om te doen, want zo'n persoon kan nog meer boetes maken op deze manier. Een vriendin van mij heeft dit ook gehad. Door het opvragen van de foto en het bezwaarschrift + aangifte is de zaak opgelost.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

nee als haar platen gestolen waren had je ma nu een 1tje op haar kenteken staan.

En klopt de kleur etc wel allemaal?

18. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ze was op dat moment gewoon thuis.

Ze heeft gewerkt van 7:30 tot 11:30. 's middags is ze naar de kapper geweest.

En van haar woonplaats naar Papendrecht is ong. 3 uur rijden. Dus dat kan gewoon niet.

19. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben dat ook gehad, een boete voor de verkeerde rijrichting in rijen oid. om 8.30 in Rotterdam, terwijl wij in Amersfoort wonen en m'n man toen onderweg was van A'foort naar Nieuwegein.

Het nadeel is dat je eigenlijk moet aantonen dat jij er niet was op dat tijdstip. (kan volgens mij ook met getuigen).

Uiteindelijk is ie bij ons ingetrokken (of hoe je dat ook noemt) doordat er geen duplicaatnummer vermeld was en er bij ons juist een 2 op staat. Dat was een groot voordeel, omdat dit nummer er echt op moet staan. Anders was het echt een hoop gedoe geweest !

20. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Er staat geen kleur en automerk op de boete omschrijving.

Deel Deze Pagina