hallo allemaal, vannacht naar het ziekenhuis ivm vroegtijdige weeën bleek eerst niks te zijn.. baarmoedermond niet verstreken was 4,4.. baby alles ok.. krampen namen ook weer wat af tot zo nu en dan een harde buik.. weer naar huis... om tien uur had ik een afspraak met mijn eigen gyn en bleek na meting baarmoedermond ineens maar 3.4.. toch weer richting afdeling en toen hebben de zo'n fibronectine test gedaan.. deze was helaas positief.. hier wisten ze het ook niet meer want na weer een meting bmm 3.6 spreken die twee dingen elkaar tegen.. nu in het zh blijven en vanavond en morgenvroeg gaan ze sowieso nog eens meten... heeft iemand ervaring met deze test of weet wat het wel kan betekenen? hoopte zo dat opnames deze keer niet nodig waren en nu lig ik nog eerder plat..
Heb het zelf nooit meegemaakt, maar als de test positief is heb je grote kans dat je binnen een week zult bevallen. Een bmm van 3,6 is nog niet heel schokkend, dus wellicht dat de combi van de twee testen een indicatie zijn dat het toch nog meevalt? Sorry, misschien dat iemand anders meer weet, maar dat van binnen een week bevallen is alles dat ik weet. Sterkte! Hopelijk blijft je ukkie nog even zitten!
ja dat wordt hier ook gezegd maar dan net wat anders... er is een mogelijkheid dat ik binnen een week zou kunnen gaan bevallen.. meer op die manier... kan daar zo slecht tegen om gewoon niette weten waar ik aan toe ben.. pfff...
Snap ik. Helaas kan denk ik niemand echt uitsluitsel geven. Bij een positieve test is de kans 'groot', maar hoe groot??? Dat blijft gokken en is denk ik ook mede afhankelijk van hoe je bmm zich houdt, of je krampen wegtrekken etc. Snap je verlangen nar duidelijkheid. Kan er zelf ook nooit tgn niet te weten waar ik aan toe ben...
Toen ik 2 jaar geleden ook in het zkh lag met premature weeen (26,5wk) las ik op het forum ook iemand die zo'n test gedaan had en ook positief was. Maar diegene is ruim voorbij de 37 weken gekomen.... Ik heb zo'n test nooit gehad trouwens, ook niemand over gehoord...
Hier een ervaringsdeskundige Ik lag met 28 weken in het zh met vroegtijdige weeen, toen was hij ook positief. Bmm was op 1.2 cm na verstreken, iedereen waaronder de gyn verwachtte mijn meiden binnen een week op de wereld. Ik kreeg weeenremmers, longrijpingsprikken, complete bedrust. Na 3 dagen was er nog niks, toen is er een pessarium ingebracht. Wel werd me gezegd dat het ieder moment kon beginnen, ze hadden er niet veel vertrouwen in dat ik lang zou blijven doorlopen. Uiteindelijk met 37 weken en 5 dagen (!) zaten ze er nog in, ze zijn uiteindelijk met een spoedkeizersnee gehaald omdat bij 1 vd 2 het vruchtwater vrijwel op was. Deze dagen zijn heel spannend, heel veel succes, ik duim voor je dat je kindje lekker blijft zitten!!!
Ze meten met de ffn test een eiwit dat je zou uitscheiden indien een bevalling bijna begint. Als je negatief test is de kans klein dat je binnen 2 weken bevalt. Maar het is niet ondenkbaar dat je dit kunt uitscheiden zonder dat je bevalt. Ik heb de test niet gehad. Ik heb er wel over gelezen omdat mijn vroeggeboorte heel accuut en zonder duidelijke voortekenen begon. Had me een zekerheid geleken. Zeker met mijn snelheid van bevallen. Maar helaas werkt mijn ZH hier niet mee
thnx allemaal.. bmm was net nog steeds 3.4 dus dat is positief... ik ben bij mijn vorige zw ook te vroeg bevallen.. bij de tweede met 32 weken opgenomen en rijping en remmers enzo gehad.. is twee jaar terug en toen deden ze die test ook nog niet.. uiteindelijk met 36 weken spontaan gekomen maar was er ook binnen twee uur vanaf het eerste krampje.. vandaar dat ik vandaag ook direct heb gereageerd... net nog even gevraagd en ze weten het idd ook niet.. wel dat de test ook positief kan zijn omdat ze al inwendig onderzoek hebben gedaan... hebben ook getoucheerd maar kwamen er niet eens bij dus dat is ook weer positief... blijft afwachten dus... Larissa: hihi van jou verhaal wordt ik wel blij.. weet dat het niks zegt hoor maar een beetje positief denken kan geen kwaad...