samen met 2, of alleen met 3 kids?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Evie1981, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NicS

NicS Niet meer actief

Mooie woorden, helemaal mee eens!!

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik heb geen goed woord over voor je man om je te dwingen tot iets wat je eigenlijk niet wilt (tenminste dat maak ik uit je verhaal op).

Kom op, jullie zijn er beide bij geweest en hij wist dat je geen ac gebruikte, dus tja dan kan het voorkomen dat je zwanger wordt ja.

Helpt het als hij mee gaat naar de echo en dan dat spartelend kindje ziet?

Succes in ieder geval.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zeg: blijf er met elkaar over praten. Over ratio en over gevoel, over je ethische dilemma's en over praktische dingen. Luister naar wat je man zegt, en vertel wat er in jou omgaat.
    Ergens zul je elkaar moeten vinden in dit verhaal. En als je van elkaar en van jullie kinderen houdt, gaat dat vast en zeker lukken.

Over wie wat vindt of wat zegt, heb ik geen oordeel. Dit is een zaak van jullie tweeën. Heel veel liefde, geluk en wijsheid gewenst.

4. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    hoi ik las je verhaal en wou ook even een woordje doen..
    hoe je man zich gedraagd heb ik geen woorden voor misschien is dit een dreiging van hem dat is al erg genoeg..er zijn genoeg mensen die met een kleine inkomen voor kinderen zorgen als je voor 2 kan zorgen kun je ook voor 3 zorgen..ik zou zeggen kies voor je kind want als hij van je houd gaat die echt niet weg zo haal je het kindje weg en heb je volgend jaar dat het niet goed gaat tussen jullie en je alsnog uitelkaar gaat. ik denk niet dat je als alleenstaande moeder geen fulltime baan nodig hebt je hebt zoveel rechten je zult vast wel een uitkering kunnen krijgen..succes

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Welke keuze je ook besluit te nemen, jouw man is jullie niet waard. Dat hij in deze situatie zou met jou omgaat is echt belachelijk! Hij kan het er wel niet mee eens zijn maar kom op......jullie zijn volwassen dus er samen over praten zou toch moeten kunnen. Als je abortus laat plegen zal dit altijd tussen jullie in komen te staan en ws ook je relatie kosten.

Persoonlijk had ik nog een keer geprobeerd met mijn man te praten, reageerd hijdan nog zo had hij kunnen vertrekken. Op mijn gemak had ik dan bekeken of ik het financieel zou kunne redden en daarop mijn keuze gemaakt. Mijn idee is wel waar er twee kunnen eten kunnen er ook drie maar die keuze moet ieder voor zich maken.

Heel veel sterkte meid!

6. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik wil toch ook iets zeggen... ik ben van mening dat er altijd mogelijkheden zijn voor de baby op komst.. arbortus of niet ik denk dat jullie relatie hier zoiezo een flinke opdonder van krijgt en misschien eindigt ondanks je keuze.
    Wij hebben zelfs ook maar 2 slaapkamers maar dit belemmert ons niet. Wij zijn bezig voor een brusje en die zal eerst bij ons op de kamer kunnen en later samen met zus op de kamer. Ook zou je kunnen zeggen dat jullie een slaapbank aanschaffen zodat er ene kamer vrij komt.
    Ook zet ik mij in voor mensen met een beperkt budget. Via hyves hebben "wij" verschillende verzamelpunten door heel nederland heen die kleding, schoenen, uitzet etc etc GRATIS weg geven.. Enigste wat wij vragen zijn de verzendkosten ( er word meestal een doos tot 10kg aangemaakt) Dit zou dus ook een optie wezen. Ook kan je op mp vaak goede kledingpakketen ed halen voor weinig. Wat ik bedoel te zeggen wanneer je wel gepland zwanger was geraakt en onverwachts financiele tegenvaller had gehad dan zou je ook niet aborteren! er zijn altijd optie's . Nu is het alleen de vraag denkt je man het niet te kunnen of wil hij het niet?! hij was er zelf bij! dan moet hij ook als een echte vent zijn verantwoordelijkheid nemen. Hij wou de lusten dus dan ook de "lasten"

succes met alles

7. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    hoi hoe is het nou eigenlijk afgelopen we zijn denk ik allemaal wel beniuewd :)

8. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik ben echt tegen abortus als anticonceptie..

Jullie waren er zelf bij toen het kindje verwekt is, het kindje (in je buik) heeft hier niet voor gekozen.. Jullie zijn er verantwoordelijk voor, of het nu uitkomt of niet!

Gr.
    Carlien

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mee eens maar hoe zou jij erin staan als het zo zou zijn dat jij alleen met 3 kids komt te staan omdat je man vlucht voor zijn verantwoordelijkheden? Denk dat jij je dezelfde dingen zou bedenken.

10. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik zou er niet over nadenken,aangezien ik niet met een man zou willen zijn die mij dwingt tot een abortus.

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    als hij bij je weggaat als je het kindje houdt, dan houdt ie sowieso al niet meer van je
    wat een l*l zeg, om je zo voor het blok te zetten

12. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    je zal het je man altijd verwijten dat je bortus moest doen en je gaat hem echt haten op een gegeven moment geloof me ik heb het bij mij ex ook meegemaakt......en ja we zijn nu allang niet meer samen. dus meid denk aan jezelf wat jij graag wilt.

13. spinner

spinner Actief lid

7 mrt 2009
    152
    0
    16
    En toch is het niet zo simpel als ' wat een eikel die man' . Beide ouders willen wat anders. Waarom ts haar man de baby niet wil, doet er niet echt toe. Hij wil het niet, en als de baby er wel komt, komt hij in een situatie die voor hem moeilijk is. Dat betekend dus ook dat het invloed heeft op je andere kinderen, je gezinsleven. Misschien gaat man dan weg, en dat betekend dat alle kinderen in een gebroken opgroeien. En misschiem gaat hij niet weg, maar wordt hij er ongelukkig door, en dat betekend voor de kinderen een andere vader dan ze kenden....
    Wij hebben het er thuis ook wel eens over. We hebben twee kinderen en wat ons betreft blijft het hierbij. Als het echter aan mij ligt, mocht het ooit per ongeluk gebueren, dan laat ik het niet aborteren. Manlief daarentegen wil dat dan wel. Hij geeft ook aan e cht niet voor een derde te kunnen zorgen. Hij vond de babytijd van onze kinderen erg zwaar, hoe gek hij ook met ze is. Nu ze ouder zijn zie ik hoe superpapa hij is voor ze. Een baby erbij zou veel stress en zorgen extra opleveren, wat mijn man echt niet aankan. Als ik dan dus koste wat het kost een zwschap door zou zetten, benadeel ik dus mijn hele gezin hiermee. En let wel, mijn man zou me niet dwingen tot abortus, maar ik wil alleen mar even zeggen dat het niet zo zwart wit is azs sommigen denken.

Wij hebben er dus voor gezorgd dat we nooit in deze situatie terecht zullen komen, doordat we ons al bewust zijn hiervan...

Ts veel sterkte met deze moeilijke keuze, ben ook erg benieuwd hoe het nu met je is

14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Voor ts is dit natuurlijk een moeilijke situatie, maar wat ik nooit begrijp is dat als mensen er zo zeker van zijn dat ze geen kindje meer willen.. zorg dan dat je niet zwanger kunt raken!! Ik vind het echt verschikkelijk om dan achteraf "maar" een abortus te doen. Als je sex hebt en weet dat je zwanger kunt raken, moet je ook voor de gevolgen in staan.
    Hoeveel mensen hebben er niet alles voor over een babytje te mogen krijgen, en het lukt niet. En een ander wil het weg laten halen omdat het niet uitkomt :$
    Dit is echt niet als aanval bedoeld, maar geen anticonceptie.. dan weet je wat de gevolgen zijn..

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dit hoor ik heel vaak maar dat heeft natuurlijk niets te maken met de situatie van ts af anderen in dezelfde situatie.
    Ik eet ook mijn eten niet op als ik bomvol zit ondanks de zielige kindertjes in afrika.

Voor de rest ben ik het met je eens.

16. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    En daarom ben ik van mening dat als je GEEN kinderen meer wilt, je ook zo verstandig moet zijn anticonceptie te gebruiken. ipv maar te gokken of het goed gaat, en als het mis is gegaan dan maar een abortus. Zoiets wil je dan toch ten aller tijden voorkomen.

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #37 Sandana, 22 mei 2012
    Laatst bewerkt: 22 mei 2012
    Veel mensen hebben hier gelijk, zo ook felina en spinner.

Wat jullie beide vinden zijn voor beide belangrijke punten. hij heeft net zoveel recht om geen kind je te willen dan dat jij het hebt om het wel te willen.
    Echter het dwingen tot keuzes is niet goed. Dat zal je sowieso je relatie kosten, want dat zul je de ander altijd kwalijk blijven nemen.

Als jij het kind wil houden dan moet je daarvoor kiezen. maar dan moet je ook zijn keuze respecteren als hij dan van je wil scheiden. Want zo dwing je hem namelijk weer tot iets wat hij niet wil en kan je dat erg kwalijk nemen.
    Je man draagt wel goede tegenargumenten aan vind ik (dus is hij niet perse een eikel zoals velen nu roepen, hij denkt aan het belang van zijn gezin op een andere manier dan vrouwen doen en die is niet per definitie slechter): te weinig geld, ruimte en geen stabiele relatie of situatie. De hoeveelheid stres die je noemt is niet goed voor je kinderen.

Ik vind wel dat je je kinderen alles moet kunnen geven wat ze echt nodig hebben, niet alleen het hoognodige.

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dan zouden er toch een stuk minder stellen een kindje kunnen krijgen. Moeten ze dan perse nieuwe kleding en duur speelgoed? En wat is hoognodig?Eten,drinken,luiers,kleding en liefde. Alles daarbuiten is eigenlijk luxe toch?

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Nee, maar ik vind wel dat kinderen op een sport moeten kunnen gaan en niet buiten de boot moeten vallen bij de gemiddelde kinderen. Ik heb het niet over hele luxe dingen waar ze best zonder kunnen als de nieuwste x-box, mobiel of merkkleding. Gewoon netjes en verzorgd.

Ik ken bijvoorbeeld een dame met 4 kinderen die ze perse wilde, maar haar huis is een krot en de kinderen lopen in vreselijk oude kleren. Dat kun je ze niet aandoen vind ik.

Maar we gaan off topic, doet geen eer aan de topic startster. Dus ga verder niet meer reageren hierop.

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dit is bij ons ook zo.
    Hoe graag ik ook een 3de kindje wil, soms moet je het verstand volgen en niet je hart.

Ts: hopelijk komen jullie er uit samen. Een abortus terwijl jij er niet achter staat is denk ik ook geen oplossing, want dat blijf je jezelf en je man altijd kwalijk nemen.

Deel Deze Pagina