Hoi hoi, Ik zit nu in de 6de week van mijn zwangerschap. Graag zou ik willen weten wanneer je ongeveer de verloskundige moet bellen voor een intakegesprek. Wanneer hebben jullie gebeld? Groeten van Friezin
Ik heb gebeld toen ik 6 weken was (toen wist ik het net 3 dagen). Ze zei: mooi op tijd. Groetjes Miep
Ik ben 4 weken en heb meteen gebeld ik heb een intake op 24.01.2007 dan ben ik ongeveer 7 weken en dan plannen ze de echo in voor 8-9 weken zeg maar, ze zei dat het fijn was dat ik op tijd was
Ik heb ook gelijk gebeld en ben achteraf heel blij mee.Kreeg een bloeding vlak daarna maar stond al wel bekend dus dat was wel fijn!
ook hier, eerst de huisarts gebeld, daarna de verloskundige. Kon gelijk terecht. Dit was met 6 weken.
Gewoon doen zodra je het weet. Wij hadden met 7 weken een echo om de termijn te bepalen. Vervolgens met 14 weken weer een.
hoi dames, Bedankt voor jullie reactie. Vanmiddag al meteen even gebeld, maar ik kan alleen een afspraak maken tussen 13.00 en 14.00 uur. Ik belde daarna. Helaas. Dus ik bel maandag wel even, want op vrijdag kun je helemaal geen afspraken maken. (wel een beetje vreemd vind ik) Ik dacht dat je pas rond de 12 weken voor het eerste een afspraak hebt i.v.m dat je dan 3 maanden bent. Zou wel fijn zijn als het eerder kon, want dan wordt het pas echt werkelijkheid. Groeten van Friezin
Tegenwoordig heb je je intake gesprek rond de 8 weken, dit ivm eventuele prenatale onderzoeken, mochten die gewenst zijn. Het eerste onderzoek (vlokkentest) moet rond de 10 à 11 weken plaatsvinden, dus dan is je eerste afspraak bij de vk met 12 weken te laat. Toen ik bijna 3 jaar geleden zwanger was van mijn eerste, was de eerste afspraak idd nog rond de 12 weken, maar dat is dus veranderd...
hallo Zo pas gebeld met de verloskundig en ik kan volgende week terecht. Ben benieuwd. Op één of andere manier wordt het nu echt. Groeten van Friezin
Welke praktijk ben je Friezin? De tijden om te bellen klinken nl. hetzelfde als in de praktijk waar ik loop. Ben wel nieuwsgierig of dat echt zo is of gewoon toeval.