Je hebt nog 10 weken, daarna kun je de baby nog een poos op je kamer houden, mijn dochter heeft een jaar bij ons op de kamer gelegen, omdat de andere kamers voor mn stiefkids waren. Pas nu we verhuisd zijn heeft ze haar eigen kamer. Ging prima hoor, en dan rek je het nog even en kun je voor de andere kids de situatie nog even houden zoals het nu is.
Zo doen wij het ook oudste van vier wil graag op mama's plekje liggen.de jongste, drie jaar, wil graag nog even spelen voor het slapen. Zodra wij naar bed gaan tillen we de oudste in het stapelbed van zijn broertje.
Ik zou de kids lekker terug doen naar hun eigen kamer eb de baby voorlopig bij jullie op de kamer doen.... (als dit past natuurlijk) Het 1e jaar is dit makkelijk te doen. Kan je altijd later weer proberen
Ik heb niet alles gelezen. Misschien is dit al gezegd: Een vriendin van mij pakte het als volgt aan: Ze heeft 2 meisjes met 2 jaar er tussen. Eén van de kinderen ging naar haar eigen bed en de andere werd in de slaapkamer van de ouders gelegd, ik meen de oudste. Als de ouders zelf naar bed gingen, dan werd het kindje in haar eigen bed gelegd, (half)slapend. Ze hebben dat vrij lang vol gehouden. Als je kindje van 2,5 jaar wat ouder is, wordt het ook wat meer voor rede vatbaar en dan kun je gewoon zeggen: "En nou stil zijn". Tot die tijd dus 's avonds de transfer van ouderslaapkamer naar kinderslaapkamer.
Misschien kun je de eerste tijd even op een stoeltje bij op de kamer zitten? Niet praten en ze rustig in slaap te laten vallen? Of anders andere leeftijden bij elkaar? Of toch nog even doorzetten..?