Hoe omgaan met niet op potje of wc durven?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door yossie, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    De vraag zegt het al hoe kan ik daar het beste mee om gaan? Toen ik het potje introduceerde vond hij t maar wat interessant hij plaste er zelfs direct op. Maar nu wil hij dit absoluut niet. Gebruikt Het potje enkel als opstap of opslag plaats. Op de wc durft hij ook niet.

Ik denk namelijk dat hij goed weet wanneer hij moet plassen of poepen, dit laatste geeft hij ook aan. Met het mooie weer heeft hij veel enkel zijn zwembroek aan gehad ook veel binnen, ik heb hem niet betrapt op een plasje. Zijn luier is ook vaak droog zelfs in de ochtend. Maar hij moet en zal de luier aan en gaat zelf niet voor de functie ff op de wc of pot zitten...

Tis verder een wat voorzichtig aangelegd kind. Komt dit vanzelf goed?

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ja, laat het met rust en het komt goed;)

Hier sinds vier weken dag én nacht zindelijk met slechts twee ongelukjes. Zoon is 3j5 maanden, en naar mijn idee al ruim een half jaar "zindelijk", behalve dat hij dat niet wilde..;)

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik heb van de week een boekje gekocht over Kareltje en zijn potje. Zo zijn er nog een boel leuke zindelijkheidsboekjes, misschien als hij erover leest wordt het wat meer vertrouwd?

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Wij hebben ook het boekje over Karel en zijn potje. Erg leuk boekje wat zoontje op een stoeltje voor zijn potje heeft liggen. Zo heeft hij en de rust om even te zitten en hij vind het boekje leuk om te "lezen".

5. misa

misa Niet meer actief

Ik zou de luier gewoon eens af laten. Van te voren stickers in huis, en een vel op de (wc)deur plakken. Kort en niet beladen uitkeggen wat de bedoeling is. Gaat het mis, geen probleem, geen drama. Schoonmaken, omkleden en uitleggen dat het handiger is op de wc (met verkleiner) of potje.

Sommige kids vinden een wc of putje oid ook eng omdat de plasjes en poepjes weg gespoeld kunnen worden en ze zich afvragen wat er gebeurd als zij erin vallen oid. Heb je dat idee, dan kun je dat ook nog uitleggen.

Maar verder geen druk en lukt het niet, dan gewoon even laten gaan en over een poosje weer proberen.

Oja, maa laten kijken met jou, door laten spoelen, voorbeelden van andere zindelijke kindjes bespreken en boekjes over plassen en zindelijkheid lezen....!

Deel Deze Pagina