samen op 1 kamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door stamboom, 3 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Weet niet of dit bij het goede kopje staat, maar stel de vraag toch maar hier. Krijg ineens de bibbers. Over ongeveer 4 weken wordt onze kleine gheboren. Lotte is dan 2,5 jaar. Daar we maar 2 slaapkaers hebben komen ze bij elkaar op 1 kamer. Kan verder prima qua ruimte enzo dus verder geen probleem. Wilde eerst een wiegje op onze slaapkaer zetten voor de eerste tijd, maar was hier toch vanaf gestapt vanwege ruimtegebrek. Zoals gezegd krijg ik nu toch de bibbers, zou het namelijk zielig vinden als Lotte regelmatig wakker zou worden 's nachts. Misschien toch een wiegje? Iemand ervaring hiermee, graag reacties!

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    et is voor je dochter natuurlijk al heel wat dat ze ineens de aandacht moet delen, laat staan haar slapkamer. ik zou de baby eerst bj jullie op de kamer doen in een wiegje en als je dochter dan een beetje gewent is bij haar op de kamer. verder kan het echt geen kwaad als 2 kids op 1 kamer slapen hoor.

3. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Mijn eerste zoontje was ook 2,5 jaar toen mijn tweede zoontje werd geboren.
    Ik zou het kindje toch zeker de eerste 6 maanden (liefst nog langer!) bij jullie op de slaapkamer laten slapen. Het gevaar bestaat dat de oudste vanalles in het bedje gaat gooien, zoals kussens, dekens, knuffels etc. Of dat hij erbij in bed springt. Toen mijn jongste zoontje eens aan het huilen was, wilde de oudste hem eens troosten door allerlei speelgoed in zijn bedje te gooien. Was lief bedoeld, maar dat kan natuurlijk niet. Kleine kindjes van 2,5 jaar moet je erg goed in de gaten houden als je ook een baby hebt. Veel lief bedoelde dingen kunnen toch erg gevaarlijk voor de baby zijn. Grote kans ook dat de oudste steeds wakker wordt door het gehuil van de baby, dat vind ik persoonlijk erg zielig. Ik denk inderdaad ook dat het beter is dat het oudste kindje eerst aan de baby gewend is, voordat hij zomaar opeens zijn slaapkamertje moet gaan delen. Dat is toch wel ingrijpend voor een kind. Opeens moet het zijn papa en mama gaan delen, zijn opa en oma etc. en dan ook nog zijn slaapkamertje.

4. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik zou de baby ook bij jullie op de kamer laten de eerste paar maanden. Wij hebben een wieg, kan me niet voorstellen dat je daarvoor geen plek zou hebben op jullie kamer.

5. JasmijnBE

JasmijnBE Lid

10 apr 2009
    24
    0
    0
    Mijn dochter was 2,5 toen ons zoontje werd geboren en ik zou er nooit aan moeten denken om hun al gelijk samen te leggen.
    Mijn dochter zou bij de kleine in bed gaan liggen of zoals de andere al zeggen speelgoed er in gooien of proberen de kleine uit bed te halen.
    Ze bedoelen het goed natuurlijk maar het zijn wel gevaarlijke situaties.
    Ik laat mijn zoontje nu nog steeds niet met mijn dochter op de kamer slapen en hij is inmiddels 9 maanden.

Deel Deze Pagina