Samen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Agter, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Mijn dochtertjeheeft de eerste weken ook bij ons geslapen, in de wieg en als het echt niet ging op een verschoningskussen tussenin. Maar dat was een noodoplossing, zou het nooit zo willen houden. Daarna is ze heerlijk in dr eigen bedje gaan slapen, en dat houden we graag zo ;) Overigens ben ik ook bij het eerste geluid wat ze geeft wakker hoor, dus daar hoef je het niet voor te doen vind ik...

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hier ook niet samen slapen.
    Heb wel het wiegje de eerste tijd op de kamer gehad maar elke keer als ik of mijn man zich omdraaide, hoestte etc etc werd mijn zoontje wakker en begon hij te huilen.
    Daarna op zijn eigen kamertje gelegd en meneer sliep vanaf toen meteen door. :)

Wel vind ik het heerlijk om hem 's ochtends nog even in bed te nemen als we allebei wakker zijn! ;)

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Is dat niet gevaarlijk, op een verschoningskussen? Bedoel, het is niet echt ademend...:cool:

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de eerste 3 maanden in een wiegje bij ons op de kamer. daarna op haar eigen kamer, juist omdat ze wel veel bleef huilen en dan 1 van ons haar op haar eigen kamer kon troosten en de ander in bed kon proberen wat slaap te vatten. we hebben een gekke meid wat dat betreft.. Als ze ziek is mag ze bij ons in bed slapen, maar het enige wat ze doet is spelen en als ze gerust gesteld is zegt ze: 'slapen, eigen bed' of 'slapen, kleine bed toe' en dan bedoeld ze haar eigen ledikant. we leggen haar weg en ze slaapt direct. maf kind ;)
    Hier de afgelopen twee dagen wel bij ons in bed geslapen en dat was omdat ze echt, echt ziek en benauwd was (pseudokroep) en ik vind het knap dat mensen dat kunnen volhouden. ze kruipt tegen me aan, ik kan me niet omdraaien want dan wordt ze wakker. ze beweegt heel veel in haar slaap en trapt constant in mijn buik of rug wat niet handig is nu ivm zwangerschap van de 2e ;)
    Liggen jullie kindjes allemaal stil dan?
    Ik merk dat mijn moeder er raar op reageert, die begint na 2 nachten al:'straks wil ze niet meer in haar eigen bed slapen' Nou ja zeg.. dat vind ik echt maf. ik doe wat ik denk dat goed is voor mijn kind!
    Collega van me begrijpt het wel, haar zoon kwam tot haar 7e tussen hun inslapen midden in de nacht. daarna was het spontaan over!

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.996
    4.008
    113
    Het lijkt me zo fijn! Maar ik durf het echt niet...
    Toen ik nog borstvoeding gaf, voedde ik wel in bed maar daar ben ik op een gegeven moment mee gestopt omdat ik bang was dat ik slaap zou vallen en ze dan met haar gezichtje tegen me aan zou komen te liggen of in een kussen... ik ging er zelfs van dromen en dan schrok ik steeds wakker. Heb haar nog wel een paar keer 's morgens in ons bed laten liggen (toen ze nog niet omrolde enzo). Kussens aan de zijkant dat ze er niet af kon vallen, eigen slaapzak aan. Maar toen werd ik ook een keer wakker, lag ze toch met haar gezicht in mijn kussen, ik schrok me dood! Was niks aan de hand verder, maar toch...
    Ik kan eigenlijk niet wachten tot ze groter is dat ik het wel aandurf!! Vind het soms zo'n sneu idee dat zij helemaal alleen in haar bedje ligt en niet gezellig bij ons....
    (moet zeggen dat ze prima slaapt hoor in haar eigen bedje, lekker klokje rond en wordt nagenoeg nooit wakker 's nachts)

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zou lekker stoppen met het vertellen/ delen aan/met andere mensen (behalve zp natuurlijk). Mensen hebben altijd wat zeuren over iets wat afwijkt van "het normale". Maar ja wat is normaal?

Voor mij is normaal als het voor jullie werkt. Lekker boeie wat een ander vindt toch?

Hier heeft ze tot 6 maanden bij ons in bed geslapen. Heerlijk! Daarna naar haar eigen bed en kamer.. En daar slaapt ze nu het beste in.
    Heel soms wordt ze snachts wakker en neem ik haar weleens mee naar ons bed. Om haar vervolgens binnen een half uur weer terug te brengen. Ze blijft woelen en friemelen tot ik haar in haar eigen bed leg.

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hier de eerste 2 maanden in de wagenbak bij ons op de kamer geslapen. daarna zn eigen kamertje. maar sinds een paar maanden gebeurd het regelmatig dat meneertje overstuur wakker wordt en eindigt dan eigenlijk altijd bij ons in bed. En stiekem vind ik t heerlijk. Maar toch geniet oik ook wel van het ongestoord doorslapen als hij in zn eigen bedje de nacht doorslaapt..

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Mijn zoontje is een schoppertje en een woeler, dus samen slapen betekent hier helaas dat papa en mama geen oog dicht doen. De eerste maanden lag hij wel gezellig bij ons op de kamer in zijn wieg, maar na een maand of vier merkten we dat hij onrustig werd als wij naar bed gingen, dus toen is hij naar zijn eigen kamertje verhuisd.

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ze was enkele dagen oud, dus draaien deed ze niet en wij sliepen zo laag mogelijk in bed zodat het dekbed niet bij haar kwam en ze onder een eigen dekentje lag. Is overigens maar enkele keren gebeurd, want fijn vonden we het niet ;) Ik vind het wel veiliger dan zonder wat zomaar tussenin te leggen hoor ;)

10. miyamora

miyamora Actief lid

16 jan 2013
    145
    0
    0
    culemborg
    Superrrheerlijk samen slapen.. Int begin in haar wiegje naast ons bed.. Als ze snachts wakker werd tussen ons in.. Mn vriend draait veel nachtdiensten aan de ene kant een pluspuntje.. Mn kleine meid ligt dan gewoon lkkr naast me.. Daar kan k elke avond naar uitkijken om samen met haar te slapen en naast haar wakker worden.

Lig nu ook lekker te kroelen met der.. Madame kan niet in slaap komen oogjes wijd open.. En elke x zeg k tegen mezelf oke vanavond gaat ze tog egt in dr eige kamertje liggen.. Eindstand word ht tog weer uitgesteld ;)

11. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0

Ik ben het hier wel gedeeltelijk mee eens hoor.. Ik hoor wel vaker dat kinderen jaren in het ouderlijk bed slapen en daarna niet meer in het eigen bed willen. Zelf geen ervaring mee en het zal niet overal het geval zijn, maar het lijkt mij onhandig.

Ergens lijkt het mij ook heerlijk om lekker elke avond met mijn kleine vent te slapen, maar ik vind het gewoon doodeng en het wordt ook echt afgeraden vanwege de veiligheid. Als er iets met mijn baby zou gebeuren zou ik dat mezelf nooit vergeven, dus liever veilig ingestopt in zijn eigen ledikant. Daarnaast ligt hij eerder in bed dan wij en ik laat hem echt niet zonder toezicht in ons bed slapen en ik ga hem er echt niet voor wekken. Hoe doen de moeders die samen met hun kindje in het zelfde bed slapen dan en zijn jullie niet bang dat je op je kindje rolt of dat hij/zij stikt in je dekens? Ik vind het idee echt werkelijk beangstigend...

12. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Nee, ik ben daar niet bang voor. Ik weet gewoon dat ik niet op hem rol (moederinstinct? Ik rol ook nooit bovenop mijn man:)) en ik leg hem hoog in bed zodat hij boven mijn hoofd ligt. De deken trek ik nooit zo hoog, dus die komt niet over hem heen. Hij ligt dan zelf in een slaapzakje, dus hij heeft het lekker warm.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier onze kleine meid die om 19uur gewoon in haar eigen kamertje begint. Fles van 23uur geef ik meestal in mijn bed en daarna gaatvze weer terug. Aan het einde van de nacht (03:30-04:00) maakt ze er altijd een rommeltje van ennkomt dan niet lekker meer in slaap en kan ik elk half uur terug om haar speen terug te geven. Dus dan haal ik haar naar mijn bed toe. Dan slapen we beide zo weer verder en ben ik uitgeruster voor onze onze peuter die ergens tussen 6-7 aan mn bed staat ;)

14. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Gewoon lekker doen niets vaan aantrekken.......

Pedagogen ondersteunen het samen slapen kijk hoed naar je kind en naar jezelf en doel wat jullie prettig vinden... Kinderen geven zelf aan wanneer ze klaar zijn voor hun eigen bed...

Hier slaapt dochter in haar eigen bed puur omdat ze dan rustiger slaapt en uitgeruster wakker wordt.....ze heeft overigens geen moeite met inslapen al vanaf het begin niet.

Wel eentje die overdag weinig slaapt nou prima toch haalt ze s'nachts wel weer in...

Volg je gevoel en doe wat jullie prettig vinden en je hoeft je naar anderen toch niet te verantwoorden:$

gewon lekker genieten in jullie grote bed:D:D:p

15. KnuffieQ

Ben wel benieuwd waarom de keuze de oudste niet middelste soms en de jongste wel.

3 verschillende kindjes?

Niet om te oordelen of iets dergelijks vind het wel grappig dat te lezen dus gewoon interesse naar de beweegredenen :p

16. KnuffieQ

Het lijkt me sowieso vreemd om intiem te zijn met zo'n kleintje op de kamer erbij... Al dan in eigen wiegje

17. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het nooit gedaan en zal het ook nooit doen ook. IN ieder geval niet in het ouderlijk bed, daar is het ouderlijk bed (vind ik) niet voor. Ik zou nog wel mijn kindje in een wiegje naast me kunnen hebben maar ook daar kies ik in eerste instantie niet voor. Kindje bij mij in bed vind ik ook doodeng. Ik trek namelijk wél altijd mijn dekbed over mijn oren en ik rol óók geregeld op mijn man. Dus wrs ook op mijn kindje.

Deel Deze Pagina