zoon van 2 doet zo hardhandig met broertje 1 maand

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door iris maas, 4 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris maas

iris maas Lid

3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    sinds onze jongste zoon er is haalt de oudste iedere keer uit naar hem.
    zit je de fles te geven even een klap op zijn hoofd of in zijn handje bijten dit heeft hij daar voor nog nooit gedaan,
    Hij is niet te vertouwen in de buurt van zijn broertje,
    Hebben mensen ervaring hiermee zo ja wat moet ik hier mee.
    hopelijk heeft iemand tips of ideeen
    alvast bedankt.

groet iris

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    jeetje dat is heel vervelend zeg
    hier is er gelukkig nog nooit zoiets gebeurd
    ja wat moet je ermee......in ieder geval duidelijk laten weten dat wat hij doet heel stout is en nooit in een ruimte alleen laten
    denk dat je niet veel kunt doen behalve dus heel consequent laten weten iedere keer dat wat hij doet niet kan
    Hoe oud is de oudste?

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

sorry natascha maar daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, vertel je oudste nooit dat hij stout is omdat hij misschien wat harder of niet lief doet tegen zijn broertje hij is duidelijk al jaloers op zijn kleinere broertje en dat zorgt ervoor dat hij doet wat hij doet, hij weet trouwens niet eens dat hij hem pijn doet dat weten alleen wij ouderen

ik zou als ik jou was rustig met je oudste praten en zorgen dat je hem ook de aandacht geeft die hij nodig heeft, zorg ook dat je een tijd doorbrengt met hem alleen dus zonder het kleine broertje en laat hem merken dat je trots op hem bent als hij lief doet, vraag hem je te helpen bij bepaalde klusjes en prijs hem straf hem niet dat maakt het gedrag alleen maar erger hij vraagt tenslotte om aandacht en op welke manier zal hem een worst wezen dus als hij aandacht krijgt door zijn kleine broertje te bijten of slaan zal hij dit ook blijven doen hij is 2 dus kan en wil jou eigenlijk niet delen

leg hem rustig uit dat het niet zo lief is als hij zijn kleine broertje slaat maar dat je hem wél lief vind als hij je wilt helpen en vraag hem wat hij zou willen doen om jou te helpen want dat kan hij zo goed, vertel hem ook niet altijd hoe leuk lief en schattig zijn kleine broertje is maar zeg hem ook he bah nou huilt hij weer of he bah heeft hij in zijn broek gepoept wat vies zeg zo leert je oudste ook dat zijn broertje niet alleen maar leuk is maar ook wat minder leuk net als hij ook leuk is maar soms ook niet zo leuk

ook met visite e.d wil ik je aanraden eerst de oudste aandacht en dan de baby mensen vergeten nogal eens de oudste en dat kan pijn doen voor je oudste ( een kind van 2 jaar kan nog niet delen dus zal hij opeisen wat hij vind dat zijn recht is goedschiks of kwaadschiks)

lang verhaal geworden maar hoop dat het je duidelijk is wat ik probeer te zeggen en anders hoor ik het wel belangrijkste is dat je oudste weet dat ook hij leuk is en lief is

groetjes nathalie ;)

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zeg niet dat hij stout is....ik zeg dat hij stout doet dat is heel wat anders
    en dan erbij als een kind een ander kind bewust pijn doet dan vind ik dat wel stout gedrag en dat mag hij dan ook weten maar daarom vraag ik ook hoe oud haar oudste is.........mijn oudste is al 3 geweest en weet echt wel wat moedwillig iemand pijn doen is maar ik weet niet hoe oud haar zoontje is

ik ga er in mijn geval even vanuit dat ze al wel weet dat je je oudste ook aandacht moet geven zodat hij niet jaloers wordt op zijn kleine broertje of zusje

oh zie nu pas in de titel dat hij 2 jaar is....dat had ik nog niet gezien
    maar goed ik blijf erbij dat als er gebeten wordt dat je dan best mag laten weten dat je dat gedrag niet goed keurt

5. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Wat een herkenning zeg :(
    Mijn middelste word begin Juli 3 jaar.
    Zijn jongere broertje word deze maand 1.
    En al vanaf de geboorte is het echt een ramp!
    Hij sloeg Jayden ook in het gezicht....zonder eenige aanleiding.
    Ik snapte ook wel dat dit voor hem een moeilijke situatie was.
    Hij was immers nog maar net anderhalf.
    Heb hem overal bij betrokken voor zover dat kon.
    Maar het is nu nog erger!
    Hij heeft een zak met auto's.
    Damiën gooit alle auto's eruit en wil vervolgens de zak op Jayden zijn hoofd plaatsen.
    Laat ik al voorop zetten dat ik die 2 dan ook never en nimmer alleen laat!
    Hij schopt Jayden....slaat zijn hoofd hard tegen de tafel op enz....
    Het is werkelijk verschrikkelijk.
    Nou is Damiën altijd al erg ondernemend geweest.
    En echt het idee van Jaloers zijn heb ik hier ook niet bij.
    Hij lijkt het zelfs leuk te vinden.
    Hij heeft een verschrikkelijke gemene grijns op z'n gezicht wanneer hij Jayden iets aan doet.
    Ik heb echt van alles al geprobeert.
    Heb nu met het CB gesproken en 19 feb. komt er iemand langs praten.
    Ik ben bang dat als hij Jayden straks echt iets naars aan doet dat ik me niet meer kan inhouden.
    En begrijp me niet verkeerd hoor....ik hou zoveel van Damiën....maar het is ook die liefde voor hem waarom ik hulp ben gaan vragen.
    Hopelijk leer ik er wat van....en nog het meest...dat Damiën er ook wat van leert.
    Ik zat dus ook met het probleem...hoe straf ik hem?...en nog belangerijker....hoe kan ik hem straffen en hem tergelijkertijd leren dat dit echt niet kan.
    Want ik merk hier al...alleen maar zeggen dat hij lief moet doen omdat zijn broertje nog zo klein is werkt helemaal niet.
    pfff......ik ben een geduldig mens....maar dit soot dingen maakt mij dan weer behoorlijk ongeduldig.

6. iris maas

iris maas Lid

3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    hallo meiden,

allemaal bedankt voor jullie reacties.

linda,er zijn dus meer kinderen die zulk gedrag hebben.
    ja het is heel vervelend dat ze dat doen en het is inderdaad heel moeilijk wat je er mee moet en hoe te straffen.
    aan de ene kant is het gewoon zielig dat hij om zo'n manier aandacht vraagt terwijl ik echt mijn best doe om hem zoveel mogelijk aandacht te geven en overal bij te betrekken,als de kleine op bed ligt besteed ik al mijn aandacht aan hem,maar als ik dan met de kleine bezig ben gaat juist die rottigheid uithallen.
    maar aan de andere kant kan dit echt niet!
    hopelijk gaat het over.
    ben heel beniewd naar het gesprek met cb hopelijk komen ze met goede tips en dan houd ikme aanbevolen!

jij ook sterkte er mee

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik vind het hartstikke goed dat jullie er zo mee bezig zijn! Ik heb twee neefjes waarbij totaal niet ingegrepen is en dat zijn echt draken van kinderen geworden. De jonste ook, want die heeft zich altijd alleen tegen fysiek geweld van de oudste moeten verweren en heeft dus geleerd dat een ander pijn doen mag. En doet dus ook andere kinderen nu hij wat ouder is pijn en is daardoor een wat ongewenste gast geworden zeg maar. Heel zielig voor hem, want op zich zal het niet aan hem zelf liggen maar wel door de opvoeding die hij heeft gehad waarin het agressieve gedrag niet gecorrigeerd werd.
    Dus hulp erbij zoeken is super!

Ik ben benieuwd, nog drie weken ofzo en dan zit ik in dezelfde situatie als jullie. Nu roept mijn oudste nog dat ze mij gaat helpen met luiertje en al dat soort dingen, maar of ze het na een week nog leuk vindt is afwachten. Mijn oudste is 4 en gaat nu naar school, dus dat scheelt wel denk ik.

Succes in elk geval! Ben benieuwd of het CB jullie verder kan helpen.

Deel Deze Pagina