Samen spelen met je kind, hoevaak doen jullie dat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meisjesmama, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik hou ook niet van het meespelen, ik speel absoluut met mijn zoon maar na een kwartier vind ik er niks meer aan haha. (treinen en auto's) ik ben ook meer een mama van Samen wandelen en fietsen en naar de speeltuin of naar het bos toe, gelukkig is mijn zoon een buitenkind en vind het heerlijk om te gaan wandelen e.d. Knutselen vind ik ook leuk, maar meestal zit ik na 5 minuten te knutselen en raust zoonlief alweer met een auto door het huis haha.

2. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Ik moet bekennen dat ik het juist wel erg leuk vind om samen te spelen met mijn zoontje, ik vind het heerlijk om weer met duplo, blokken ed te kunnen spelen. Vaak ben ik nog druk aan het bouwen en speelt hij inmiddels alweer met wat anders ;) Daarnaast doen we vaak verstoppertje of gooien we kussens op de grond en gaan we lekker stoeien.
    Ik doe dat liever dan bijvoorbeeld een stuk wandelen.
    Bij mijn ouders staat nog een houten treinbaan van mij van vroeger, ik verheug me op het moment dat zoonlief oud genoeg is om die van zolder te halen!

3. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mijn zoontje trouwens wel veel voor, daar is hij dol op, elke dag bijna een uur, zo leuk om te doen.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    meespelen... als ik in de stemming ben. Dat echte spelen niet elke dag. Maar we doen wel veel koekjes bakken, tekenen, knutselen, naar de kinderboerderij, naar ballorig etc. Dus als dat meetelt dan is het wel minstens 1 a 2 uur.

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    echt intensief meespelen niet zo heel veel. Maar ben er vaak wel bij betrokken.. moet tussendoor een pop troosten of kijken naar de zojuist gebouwde toren of helpen met een puzzel die niet lukt voorkomen dat ze haar speelgoed aan de hond geeft etc etc...
    Ben dan ondertussen vaak andere dingen aan het doen die nu dus allemaal twee keer zo lang duren omdat ik tussendoor mee moet spelen ha ha..
    Maar een uur lang bij haar op de grond zitten en meespelen. Nee dat doe ik zelden.

6. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ja zo denk en doe ik het dus ook!
    Wat een lol kan je hebben als je je verdiept in het kind zijn
    Ze hebben zon droge humor (hebben dat zelf niet eens door haha)
    En ja hij speelt ook graag alleen,en stiekum kijk ik tussen bedrijven door wat voor leuks hij heeft verzonnen
    Wij kruipen over de grond,springen dan op en een lol heeft hij dan :p
    Blokken bouwen,winkeltje spelen
    En wat nu nieuw is doktertje
    Pompt hij mijn arm op,en zaagt hij mijn been eraf :)

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Met twee kleintjes 1 van 3,5 en 1 van 2 heb ik ook niet zo veel tijd met slaapjes en dingen maar ik lees wel boekjes ofzo voor. Soms help ik mee een treinbaan te bouwen maar ik doe niet mee met pop verschonen ofzo.
    Evt help ik met een puzzel maar ook niet dagelijks.
    Ze spelen ook graag alleen of met zn 2tjes

8. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    we spelen regelmatig samen, maar ze kan ook heel goed alleen spelen en dan doe ik wat in het huishouden.
    Voor sinterklaas krijgt ze een strijkplankje, dweil (dezelfde als mama) etc. en op deze manier "spelen" we samen, maar kan ik toch lekker wat doen in het huishouden.
    Ik houd absoluut niet van kleien, maar dat soort dingen doet ze dan weer samen met mijn man.:)

9. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Toch even een vraagje aan de moeders die echt NIET dit en echt NIET dat willen met hun kind
    Wat hadden jullie dan voor ogen als ik vragen mag?
    Want toen ik nadacht over hoe het zou zijn met kindjes had ik een kast vol knutseldingen/spelletjes en een woonkamer vol speelgoed bijv winkeltje duplo knuffels zodat je ogen te kort komt en samen alles gaat onderzoeken :p

Woonkamer vol met educatieve speelgoed "check" :D
    Kast met knutselspullen en spelletjes "Ben daar nog mee bezig haha" ;)

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja... Ik kon het me vooraf niet voorstellen hoe het zou zijn. Gek genoeg kan ik me nu niet meer voorstellen dat het ooit anders was :)

Vandaag heeft onze dochter haar eigen iPod gekregen. (mijn oude shuffle die ik nooit gebruik omdat ik mijn i

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Puzzelen en bouwen vind ik echt ZO niet leuk dus dat doet ze meestal alleen of met papa/oma. Ik doe wel heel veel aan knutselen, samen "theekransje" houden, koken in het keukentje, koekjes bakken, met het poppenhuis/barbies, "make uppen" Ik ben overduidelijk een meisjes mama.
    Natuurlijk ga ik met haar op pad naar de speeltuin, kinderboerderij ed maar om nou te zeggen dat ik dat echt leuk vind, mwah niet echt. Ga liever gezellig ergens lunchen met mini ofzo

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik speel af en toe samen met mn dochters mee... :p met hun poppenhuis, of blokken bouwen, of verven... na een kwartiertje laat ik hun zelf lekker aanklooien... scheelt ook wel dat ik ze kort op elkaar heb mogen krijgen, ze zijn 2,5 en 3,5 jr.... dus ze spelen vaak met elkaar... als het even niet gaat en ze ruzie maken dan laat ik ze appart van elkaar iets voor hunzelf doen.... mijn oudste heeft net een nieuwe grote meiden kamer met bureau en poppenhuis en krijtbord op haar kamertje staat en gaan nu vaak alleen boven spelen..... ideaal! en zij vind het heerlijk... mijn jongste kan dan beneden lekker aanklooien....

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier weinig. Ze speelt vaak zelf alleen en komt dan wel naar me toe met haar pop die een luier om moet ofzo.
    En tussendoor wel even verstoppertje enzo. Wandelen e.d. doen we geregeld. Ben nu van plan 1x per week met haar te gaan zwemmen. Af en toe ballorig of kinderboerderij of ergens op visite.
    Maar thuis help ik haar soms even op gang of bouwen we een toren met duplo. Knutselen heeft ze het geduld nog niet voor, klei steekt ze nog veel in haar mond.

14. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Zo nu en dan inderdaad even op gang helpen en dan alleen verder laten spelen. Ik moet zeggen dat mijn man meer met haar aan het spelen is als hij thuis is. Ik vind het ook goed dat ze leert zichzelf te vermaken en zo nu en dan even de volle aandacht natuurlijk.

15. Hester

Hester Niet meer actief

Ik vind het zelf wel leuk om te bouwen en knutselen en taart bakken, maar houd niet van racen met auto's... en dat vindt mijn oudste juist geweldig! ;)

Dus ik doe wel mee, maar alleen met de dingen die ik ook leuk vind.
    Racen, vechten enz doet hij lekker met papa.

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik kan echt een uur lang torens bouwen van duplo of mega blocks.. En dan samen met een autootje omver rijden:)
    Daarnaast knutselen en kleuren we veel.. Hij heeft af en toe een dag dat ik helemaal nergens mee mag helpen en dan vermaakt hij zich vrijwel de hele dag zelf.. Komt dan wel kusjes brengen en zijn tekening laten zien..

Verder wandelen we veel, speeltuin vind hij niks aan.. Fietsen en de eendjes voeren daarentegen weer wel.. In ballorig doe ik ook volop mee (normaal dan, nu even niet) en vermaak me dan prima :D

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk allemaal wel leuk, maar ik merk wel dat wij wat weinig speelgoed hebben en dat Evy een erg korte spanningsboog heeft.
    Ik moet toch eens flink inslaan voor sinterklaas en haar verjaardag. Ik vind zelf knutselen niet zo leuk en ik kan het iet zo goed. Maar puzzelen en spelletjes, boekjes vind k erg leuk :).

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zelf ben ik een buitenmens en gelukkig is ons zoontje dat ook. Elke dag fiets ik wel een drie kwartier tot een uur met hem. We gaan elke dag een uur lopen met de honden. Verder gaan we naar de speeltuin en verzorgen we de paarden.

Binnen ben ik van het freubelen, dus kleuren, knippen, plakken, ververn enz.

Duplo bouwen is echt voor papa. Ik lees ook graag voor. Ik ga ook niet spelen met autootjes dat vind ik gewoon niets.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ukoldaatje: zie ik nu een zoontje uit china :)
    dat is wel relatief bijzonder...

hier een neefje uit china.
    en een nichtje overigens.. maarja dat komt natuurlijk een stuk vaker voor.

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Overigens ik bak wel koekjes met ze en cake en muffins ;) En we bouwen op zich wel eens wat. Maar ze spelen dan vooral samen lekker verder Ik hoef ze zeg maar niet te entertainen

Deel Deze Pagina